کد خبر 364205
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

رئیس رژیم صهیونیستی به آغاز انتفاضه جدید در قدس اقرار کرد و همزمان تمام یگان‌های ذخیره از جمله «کماندوهای دریایی» به قدس فرا خوانده شدند.

به گزارش مشرق، درگیری‌ها و بازداشت‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری طی  24 ساعت گذشته نیز ادامه یافت.

رئیس رژیم صهیونیستی: انتقاضه جدید در قدس آغاز شده است

«رووین ریولین» رئیس جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که انتفاضه جدید فلسطینی در قدس شرقی آغاز شده است. وی در مصاحبه‌ای با کانال 10 رژیم صهیونیستی گفت: ما درآغاز انتفاضه هستیم.

وی سپس انتفاضه جدید را برای اسرائیل، فلسطین و منطقه خطرناک توصیف کرد و افزود تا زمانی که تقابل اسرائیلی-فلسطینی وجود دارد خطر انفجار اوضاع وجود خواهد داشت.

استقرار «کماندوهای دریایی» تل‌آویو در قدس

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی طی جلسه‌ای که چهارشنبه شب (دیشب) برگزار کردند، تصمیم گرفتند واحدهای ذخیره از «کامندوهای دریایی» را در قدس فرا بخوانند.

بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی این تصمیم پس از آشفتگی امنیتی در قدس گرفته شده است و چندین افسر و نظامی از واحد مذکور در قدس حضور پیدا خواهد نکرد و در جریان وظایف خود قرار خواهند گرفت.

حمله به مجلس عزای عاملان عملیات شهادت‌طلبانه قدس

بنا به گزارش پایگاه خبری «المیادین»، ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه (دیروز) به مراسم یادبودی که در منطقه «جبل المکبر» و برای شهیدان «عدی و غسان ابوجمل» برگزار شده بود، حمله کردند و برای متفرق کردن جوانان فلسطینی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کردند.

این دو شهید روز سه‌شنبه و در یک عملیات شهادت‌طلبانه در قدس 6 صهیونیست را کشتند و 16 نفر دیگر را زخمی کردند.

صدور دستور تخریب منازل عاملان عملیات‌های شهادت‌طلبانه

منابع اسرائیلی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی دستور تخریب منازل «محمد جعابیص»، «ابراهیم عکاری»، و «معتز حجازی» را صادر و آن را به خانواده‌هایشان ابلاغ کرده است. این شهدا در عملیات‌های خود چندین اسرائیلی را کشته و زخمی کردند.

در همین راستا رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید بامداد پنجشنبه (امروز) در اردوگاه شعفاط واقع در قدس خبر دادند. این درگیری‌ها در حالی رخ داد که رژیم صهیونیستی قدص تخریب منزل شهید «عکاری» را داشت.

مجروحیت 19 نفر در قدس

چهارشنبه شب درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی در روستای «صورباهر» واقع در جنوب قدس رخ داد. ارتش رزمی صهیونیستی از گلوله‌های فلزی با پوشش پلاستیکی برای متفرق کردند فلسطینیان استفاده کرد که در نتیجه آن 19 فلسطینی زخمی شدند.

حال سه تن از این افراد وخیم بود و به بیمارستان منتل شدند. همچنین سه نفر در این درگیری‌ها بازداشت شدند.

درگیری در نابلس

صبح امروز درگیری‌های گسترده‌ای میان جوانان فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نزدیکی اردوگاهی در نابلس کرانه باختری درگرفت.

در این درگیری‌ها و در یورش نظامیان صهیونیست 3 فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شدند. در همین راستا 4 جوان فلسطینی دیگر در بیت لحم و جنین بازداشت شدند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس