کد خبر 360995
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

لیگ برتر بسکتبال در فصل ۹۴-۹۳ از روز دوشنبه ۱۹ آبان با ۳ بازی آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، لیگ برتر بسکتبال ایران از فردا (دوشنبه) با شرکت 9 تیم در شهرهای مختلف آغاز می‌شود. تیم‌های پتروشیمی بندرامام، مهرام تهران، دانشگاه آزاد، شهرداری گرگان، فولاد هفت الماس قزوین، صنایع پتروشیمی ماهشهر، پالایش و نفت آبادان، ثامن خراسان و پِمینا اصفهان 9 تیمی هستند که در لیگ برتر این فصل به رقابت با هم خواهند پرداخت.

برگزاری لیگ برتر بسکتبال با تنها 9 تیم مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان است به ویژه اینکه شهری مثل اصفهان با پتانسیل مالی و فنی بالا تا دقیقه 90 نماینده‌ای در لیگ نداشت. برای لیگی که در همه جای دنیا به عنوان پشتوانه تیم ملی شناخته می‌شود،‌ چندان مناسب نیست که فقط 9 تیم در آن مشارکت داشته باشند.

لیگ برتر امسال مثل سال‌های قبل برگزار نمی‌شود. تیم‌ها در مرحله نخست بدون بازیکن خارجی برگزار کننده لیگ ملی هستند و پس از مشخص شدن قهرمان لیگ ملی با اضافه شدن بازیکنان خارجی در لیگ حرفه‌ای شرکت می‌کنند که یکی از دلایل برگزاری لیگ با چنین شرایطی می‌تواند طولانی شدن مدت این لیگ 9 تیمی باشد.

مشکل دیگری که لیگ امسال با آن درگیر است،‌ بیرون ماندن شمار زیادی از بازیکنانی است که فصل قبل تیم داشتند و حالا بدون تیم مانده‌اند. گفته می‌شود این بازیکنان که تعدادشان کم هم نیست از وزارت ورزش و فدراسیون بسکتبال خواسته‌اند لیگ با تأخیر آغاز شود. بدون تیم ماندن بازیکنی مثل حامد آفاق خود مؤید این نکته است که برنامه ریزی کاملی برای برگزاری لیگ انجام نشده است.

مدعیان لیگ 93 همانند سال قبل، پتروشیمی بندر امام و مهرام تهران هستند. پتروشیمی اگرچه مهدی کامرانی را از دست داده ولی اضافه شدن صمد نیکخواه می‌تواند وزن فنی این تیم را همچنان حفظ کند. از سایر تیم‌ها و عملکردشان نیز اطلاعات خاصی منتشر نشده و باید منتظر برگزاری بازی‌های هفته نخست ماند تا سطح کیفی لیگ را دید.

کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال، برنامه هفته اول و دوم لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرده است:

دوشنبه 19 آبان 1393، ساعت 16:

مهرام تهران – ثامن مشهد، سالن آزادی
دانشگاه آزاد - صنایع پتروشیمی ماهشهر، سالن دانشگاه آزاد اسلامی
پالایش نفت آبادان – شهرداری گرگان، آبادان

پتروشیمی بندر امام در این هفته استراحت می‌کند و همچنین،‌ دیدار هفته نخست تیم‌های هفت الماس قزوین و پِمینا اصفهان به دلیل آماده نبودن سالن برگزاری هر دو تیم، به پنجشنبه 20 آذر موکول شد.

پنجشنبه 22 آبان 1393، ساعت 16:

پِمینا اصفهان – پالایش نفت آبادان، اصفهان
شهرداری گرگان – دانشگاه آزاد، گرگان
صنایع پتروشیمی ماهشهر- مهرام، ماهشهر
ثامن مشهد – پتروشیمی بندرامام، مشهد

فولاد هفت الماس قزوین در این هفته استراحت می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    فقط شهرداری گرگان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس