کد خبر 358021
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه عصر روز گذشته (دوشنبه) دست اندرکاران این فدراسیون با مسوولان صداوسیما گفت : این جلسه فایده ای نداشت و همچنان از حضور دوربین ها در ورزشگاهها جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان افزود: این جلسه بی فایده بود و صدا وسیما درآمدهای کلانی از تبلیغات دارد، اما نمی خواهد چیزی از آن را به فوتبال بدهد.

عصر دیروز جلسه ای به درخواست باشگاههای فوتبال ودعوت مجیدزین العابدین رییس شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما در باره اختلافات فدراسیون فوتبال و صداوسیما برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر عزت الله ضرغامی و علی کفاشیان و مهدی تاج، رؤسای باشگاههایی نظیر سپاهان، استقلال اهواز، راه آهن و پرسپولیس نیز حضور داشتند.

فدراسیون فوتبال به سبب اختلافاتی که با صدواسیما درباره حق پخش تلویزیونی دارد بعد از اخطارهای قبلی از هفته دوازدهم لیگ برتر و همچنین مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اجازه ورود دوربین ها را به ورزشگاهها نداده و در نتیجه این مسابقات پخش تلویزیونی نشد.

فدراسیون فوتبال خواستار حداقل 160میلیارد تومان است، در حالیکه صداوسیما تنها به پرداخت همان مبلغ سال گذشته یعنی حدود 20 میلیارد تومان راضی است.

دست اندرکاران فوتبال کشور درآمد صداوسیما را از محل پخش آگهی ها در قبل و بعد از مسابقات بین 500 تا 1000میلیارد تومان عنوان می کنند.

کفاشیان افزود: هزینه فوتبال زیاد است و ما باید درآمدهای خود را داشته باشیم تا این رشته پابرجا بماند، بنابراین بدون دسترسی به این حق پخش نمی توانیم اجازه دهیم مسابقات از تلویزیون پخش شود.

به گفته وی، رییس صداوسیما در جلسه دیروز بیشتر به هزینه های بالای این سازمان اشاره کرد و عنوان می کرد که بودجه کافی ندارد.

کفاشیان در باره درخواست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال از وی برای برکناری نبی و آیت الهی از دبیرکلی و ریاست کمیته فنی نیز گفت: فردا قرار است دراین باره جلسه ای برگزار کنیم و در آن صحبت های این افراد را می شنویم.

وی با اشاره به اینکه این درخواست در حد اختیارات اعضای هیات رییسه نیست، گفت: باید ببینم که چرا این حرف را زدند، زیرا این از اختیارات رییس فدراسیون است.

مهدی تاج، فریده شجاعی، غلامرضا بهروان، بهاروند، منصور قنبرزاده، فریدون اصفهانیان و شهاب الدین عزیزی خادم در نامه ای کتبی به علی کفاشیان، از وی درخواست کرده اند مهدی محمدنبی را از دبیرکلی و محمد هادی آیت الهی را از ریاست کمیته فنی و توسعه این فدراسیون برکنار کند.

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درنامه خود ابتدابه بند 5 ماده 36 اساسنامه این فدراسیون استناد کرده اند که اشعار می دارد مصوبات هیات رئیسه حداکثر ظرف 48 ساعت باید به به اجرا گذاشته شود.

درادامه نامه، به بندهای 2 و 6 ماده 35 اشاره شده است. بند 2 این ماده عبارت است ازتصویب روساواعضای کمیته های فدراسیون بنابه پیشنهادرئیس فدراسیون و بند 6 نیز نصب و عزل دبیرکل فدراسیون بر اساس پیشنهاد رئیس فدراسیون را از وظایف هیات رئیسه می داند.

این درخواست درحالی است که بند 6 ماده 35 اساسنامه فدراسیون فوتبال که مورد استناد اعضای هیات رئیسه نیز قرار گرفته است، صراحتا اعلام می کند که برای برکناری دبیرکل، ابتدا باید رئیس به هیات رئیسه پیشنهاد دهد و سپس اعضا در باره آن تصمیم گیری کنند نه اینکه اعضای هیات رئیسه درخواست برکناری فردی را مطرح کنند.

کفاشیان در باره جلسه دیروز کمیته فنی با کی روش و وی در خصوص سرمربی تیم امید گفت: باید در این باره با وینگادا صحبت کنیم و ببنیم مسئله چی بوده است و بعد تصمیم بگیریم.

جلسه دیروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال با علی کفاشیان و کارلوس کی روش برگزار شد و در پایان آن اعلام شد که باید دوباره با وینگادا صحبت شود، البته هفت گزینه نیز برای جانشینی وی وجود دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس