کد خبر 351945
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴

روزنامه آنلاین ترود روز دوشنبه اعلام کرد دولت بلغارستان تصمیم جدی دارد از جنگنده های ساخت روسیه استفاده نکند.

به گزارش مشرق، این روزنامه با اشاره به تصمیم دولت بلغارستان که برنامه موسوم به بلغارستان-ناتو- 2020 را تصویب کرده است نوشت: « دولت گئورگی بلیژناشکی، نخست وزیر بلغارستان تصمیم گرفته است هواپیماها و بالگردهای ساخت روسیه- 15 فروند میگ-19، شش فروند هواپیمای میگ-21 و 14 بمب افکن سوخو -25 - را پیش از سال 2020 استفاده نکند. با توجه به اینکه با این اقدام بیش از 300 خلبان، مهندس و تکنسین کار خود را از دست خواهند داد، در حال حاضر نوعی ناآرامی در نیروی هوایی بلغارستان ایجاد شده است.»

این روزنامه تاکید کرد ولیژار شالامانف، وزیر دفاع بلغارستان در تصمیم دولت برای استفاده نکردن کشور از جنگنده های ساخت روسیه مؤثر بوده است. وی گفته بود بلغارستان باید در بخش نظامی هیچ وابستگی به روسیه نداشته باشد.

وی گفت کشورش باید به جای استفاده از هواپیماهای ساخت روسیه هشت جنگنده جدید خریداری کند که برای این کار به حدود 300 میلیون یورو نیاز دارد. اما بر اساس نظرسنجی روزنامه ترود از کارشناسان، این وجوه تنها برای خرید جنگنده های قدیمی اف-16 کافی خواهد بود، چرا که قیمت هر یک از جنگنده های جدید دست کم 100 میلیون یورو است.

 این روزنامه افزود:« هنوز چگونگی مذاکره درباره خرید احتمالی جنگنده های اف-16 دست دوم معلوم نیست. بلغارستان در سال 2013 قصد داشت این جنگنده ها را از پرتغال خریداری کند. دست کم دو گزینه دیگر نیز برای خرید این جنگنده ها وجود دارد و بلغارستان می تواند این جنگنده ها را از آمریکا یا یونان - که جنگنده های جدید به ناوگان هوایی خود اضافه کرده اند و قصد از رده خارج کردن جنگنده های قدیمی را دارند- خریداری کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس