کد خبر 324377
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

وزارت دفاع روسیه از آغاز مانور ناوگان دریای سیاه این کشور برای مقابله با حمله کشتی‌های دشمن در این دریا خبر داد که دقیقا همزمان با برگزاری مانور نظامی-دریایی کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مانور ناوگان دریای سیاه این کشور تحت فرماندهی دریادار «الکساندر ویتکو» فرمانده ارشد این ناوگان در منطقه آب‌های ساحلی دریای سیاه آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این مانور بر اساس برنامه از قبل تهیه شده برگزار شده و کاملا مطابق با ضوابط بین المللی انجام خواهد شد.

بر اساس این اطلاعات، در این مانورها اجرای چندین وظایف آموزشی-رزمی نابود سازی کشتی‌های مهاجم در شرایط دشوار دریایی، همچنین سازماندهی دفاع ضد هوایی گروه‌های کشتی‌های این ناوگان و واکنش تاسیسات ساحلی نیروی دریایی روسیه در این شرایط برنامه ریزی شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در جریان این مانور همچنین عملیات ردگیری، کشف و نابودی زیردریایی‌ها دشمن فرضی نیز انجام شده و هواپیماهای نیروی دریایی روسیه نیز عملیات گشت هوایی و ضربه زدن به کشتی‌های دشمن را تمرین خواهند کرد.

این در حالی است که از تاریخ 4 الی 13 جولای (13 الی 22 تیر ماه) در آب‌های دریای سیاه مانورهای بین المللی-دریایی «بریز-2014» با شرکت کشورهای عضو ناتو در حال برگزاری است که در آنها کشتی‌ها و نیروهای نظامی کشورهای بلغارستان، رومانی، ترکیه و آمریکا حضور دارند.

مقامات روسی پیش از این،  برگزاری این مانورها در نزدیکی مرزهای روسیه را اقدامی علیه این کشور ارزیابی کردند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930414000074#sthash.pi6qz0LI.dpuf
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس