کد خبر 351527
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸

نتیجه شمارش اکثریت آراء در برزیل حاکی از آن است که «دیلما روسف» و «آئسیو نوس» باید برای رقابت در دور دوم آماده شوند.

انتخابات برزیل به دور دور کشیدبه گزارش مشرق، مردم برزیل 26 اکتبر (4 آبان) با شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رئیس جمهور جدید خود را انتخاب خواهند کرد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: ستاد انتخابات برزیل روز یک شنبه پس از شمارش 99.98 درصد از آراء گرفته شده «دیلما روسف» نماینده حزب کارگران را با کسب 41.59 درصد از آراء فرد نخست و «آئسیو نوس» را با کسب 33.55 درصد از آراء دومین فرد برگزیده در این دور از انتخابات معرفی کرد.

با توجه به قوانین موجود در برزیل پیروز انتخابات ریاست جمهوری باید بیش از 50 درصد از آراء را به خود اختصاص دهد، امری که در روز گذشته در این کشور تحقق نیافته و آن را به دور بعدی کشاند.

به گزارش ستاد انتخابات برزیل این انتخابات برخوردار از 532 صندوق رأی‌گیری الکترونیکی بوده است که از سوی دولت برزیل در 27 ایالت از کشور آماده خدمت رسانی به رأی دهندگان بود.

این ستاد همچنین اعلام کرد که نتایج به دست آمده، حاصل مشارکت 80.61 درصدی مردم برزیل در این انتخابات بوده است؛ ۱۴۲ میلیون برزیلی در این انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند.

ملت برزیل طی برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در کشور باید از بین 2 روش اجتماعی-اقتصادی کاملا متفاوت یکی را برای آینده 4 ساله خود برگزینند.

طبق گفته تحلیلگران، «روسف» به دلیل سوابق مثبت در زمینه‌های کاهش فقر، ایجاد شغل، مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین برخورداری از حمایت حزب کارگران که دارای نقش مهم و قابل توجهی بین برزیلی‌ها می‌باشد، موفق به کسب این نتیجه در دور نخست انتخابات شده است و در ادامه پیش‌بینی می‌شود که در دور بعدی نیز پیروز میدان شود.

بر اساس نظرات و گزارشات موجود این امکان نیز وجود دارد که با پیروز شدن «نوس» تمامی تلاش‌های «روسف» در عرصه اقتصادی و زمینه یکپارچه‌سازی کشور در سال‌های گذشته مورد خطر قرار گیرد چرا که وی عقیده‌ای در بازگشت به دوره‌های گذشته برزیل را دارد.

«روسف» بارها در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود اعلام کرده بود که ما نمی‌خواهیم اقتصاد برزیل به گذشته بازگردد که این امر تنها باعث به زانو در آمدن برزیل مقابل صندوق بین‌المللی پول می‌شود.

«مارینا سیلوا» سومین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برزیل و نماینده حزب سوسیالیست در این رقابت برخلاف تمامی پیش‌بینی‌های روزهای گذشته با کسب 21.32 درصد از آراء به دور دوم راه نیافته و در همین دور نخست از صحنه رقابت حذف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    یعنی تو برزیل مرد پیدا نمیشه؟؟؟فضاحت از این بالاتر؟ :(
  • بیسمارک ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اسمتو کامل بنویس: میرزا علی اصغرخان امین السلطان از رجال دربار قاجار!!
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    حالا چرا اون يكي استقلاليه
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    نه اينكه خودت اسمت رو كامل نوشتي بيسمارك جان!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس