انتقاد از وضعیت نابسامان منطقه ولنجک، بازگشت پیشنهاد کمیسیون های نام گذاری درباره پل های بزرگراه امام علی(ع)، تقدیر از نابغه تهرانی، تذکر حقانی در خصوص قطع درختان و بوستان مادر از مهم ترین محورهای مورد بحث در جلسه دو ساعته شورای شهر امروز بود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهدی چمران در آغاز نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی 93 اظهار داشت:‌فرا رسیدن روز اول مهرماه را به همه عزیزان (دانش‌آموزان و دانشجویان) تبریک گفته و امیدوارم در راه کسب علم موفق باشند.

باید راه شهدا را استمرار ببخشیم

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: باید نام و یاد شهدای عزیز را گرامی بداریم و مهمتر از آن این است که راه آنها را استمرار ببخشیم.

چمران گفت:‌بزرگداشت یاد و نام شهدا و دفاع مقدس ضروری است اما مهمتر از آن این است که راه شهدا را ادامه بدهیم.

صدام و حامیانش آرزوی خود را به گور بردند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دفاع ما دفاع مقدس بود، گفت: ما در مقابل دشمنانی بودیم که نیمی از دنیا صدام را حمایت می‌کرد اما ما توانستیم با شجاعت کامل جلوی دشمنان بایستیم و در نهایت پیروز شویم و صدام و حامیانش نیز آرزوی خود را به گور بردند.

وی ادامه داد: بیش از هر چیز دیگری باید راه شهدا را استمرار ببخشیم و ثبات کشور ما به استمرار راه شهدا ختم می شود.

چمران تاکید کرد: مکتب اسلام پشتوانه همه اعتقادات و مبنای فکری و زندگی اصولی ماست و راه شهدا پیروزی از ولایت و امامت است و منجر به اتحاد و انسجام می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در زمان جنگ و دفاع مقدس همه گروه‌ها در کنار یکدیگر ایستادند و مقاومت کردند، گفت: با ایستادگی در مقابل دشمنان و از خودگذشتگی جوانان سرانجام کشور ما پیروز شد.

وی افزود: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی از سوی شهرداری و سایر ارگان‌ها برگزار می‌شود.

چمران ادامه داد: هم‌اکنون جنگ ما در یک جبهه دیگر تحت عنوان جبهه علمی است و ما باید بتوانیم با پیشرفت علمی حرف اول را در منطقه بزنیم.

وی اظهار امیدواری کرد:‌دانشجویان و دانش‌آموزان سال تحصیلی را به این نیت آغاز کنند که کشور جمهوری اسلامی در جایگاه علمی بالاتری قرار بگیرد.

روز دهقان به فراموشی سپرده شده است

وی در ادامه با بیان اینکه در تقویم ما روز اول مهر روز دهقان نیز نامگذاری شده است، گفت: متاسفانه این روز فراموش شده است و این درحالی است که کشاورزان و دهقانان جایگاه والایی دارند و می‌توانند در امر اقتصاد کشور را کمک کنند.

چمران در پایان گفت: امیدواریم جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها کارهای اصولی را برای قرار گرفتن کشاورزان و روستاها انجام دهند.

راستگو: از اول مهر به فکر ترافیک و آلودگی باشیم

الهه راستگو در جلسه علنی امروز شورا که همزمان با بازگشایی مدارس برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به شروع مهرماه، شورای چهارم را به پرچمداری مهربانی دعوت کرد تا تهران نیز به تبع آن شهر اخلاق و مهربانی باشد.

وی همچنین تاکید کرد: نگاه علمی و به دور از هرگونه تعصب و سوگیری باید سرمشق تمامی جلسات شورا باشد. پویایی علمی کمیسیون ها و کمیته های تخصصی نیز باید با بهره مندی از نظرات کارشناسی و احترام به کار کارشناسی در کمیسیون ها در دوره جدید شورا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

راستگو به افزایش ترافیک و آلودگی با شروع مهرماه اشاره و تصریح کرد: این دو معضل اغلب باعث می شود که نسبت به حضور بیماران، کودکان و سالمندان در سطح شهر هشدار بدهیم؛ در حالی که شهر دوستدار کودک و سالمند باید از اکنون به فکر این مسئله باشد و در بین راهکارهای مختلف، به مشارکت مردمی نیز توجه ویژه داشته باشد.

عضو شورای شهر تاکید کرد: نباید دست روی دست گذاشت و منتظر آن بود که با هشدار و یا تعطیلی به سبب آلودگی هوا روبرو شویم. مدیریت شهری باید از اکنون با جلب مشارکت های مردمی و ارائه آموزش های شهروندی، این دو معضل را در دستور کار خود قرار دهد.

وی بر ضرورت توجه به مسئله رفت و آمد معلولان و جانبازان نیز تاکید کرد و توجه ویژه مدیریت شهری به جانبازان را خواستار شد. البته اقدامات مناسبی برای تسهیل رفت و آمد این قشر آغاز شده، ولی باید مشکلات پیش روی این دست اقدامات مرتفع شود تا بتوانیم با افتخار بگوییم تهران شهری مناسب برای همه اقشار است.

راستگو با یادآوری تجربه کار داوطلبانه و جهادی در دوران دفاع مقدس گفت: کار جهادی در مدیریت شهری نیز باید از همان الگو پیروی کند. تهران باید در مسیر عدالت و پیشرفت سرآمد شهرهای جهان امروز باشد و جز این شایسته مدیران و مردمان این شهر نیست.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: توجه به مختصات شهر اسلامی همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز از شورای شهر انتظار دارند، از مهمترین مسائلی است که باید در حوزه کار داوطلبانه و جهادی مورد تاکید قرار گیرد و این وظیفه امروز ما در شورای چهارم است که تهران را به جایگاه اصلی و رفیع خود برسانیم.

وی اضافه کرد: شورای چهارم با تصویب طرح حمایت از کار داوطلبانه و جهادی در 29 شهریورماه، گام مهمی در راستای ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ اصیل برداشت و دستاورد ارزشمندی در آغاز هفته دفاع مقدس بود.

راستگو تاکید کرد: بازگشایی دوباره مدارس از نگاه دیگری نیز حائز اهمیت است. آموزش و پرورش گسترده ترین محل تماس حاکمیت با مردم است و این فرصتی مهم و عظیم است که نباید مورد غفلت قرار گیرد. دانش آموزان می توانند سفیران آموزش ها و پیام های حوزه شهروندی در خانواده ها باشند. ارتباط آموزش و پرورش و شهرداری باید در مسیری صحیح و کارآمد قرار گیرد؛ هر چند در مدیریت یکپارچه شهری این مسئله حل شده، اما برای ما که هنوز نتوانسته ایم به این مدیریت یکپارچه دست یابیم، نوع ارتباط با آموزش و پرورش مسئله ای مهم که باید با تدبیری صحیح در مسیر رو به رشد باشد.

تقدیر از نابغه المپیاد کامپیوتر

اعضای جانباز، ایثارگر و آزاده شورای شهر در جلسه امروز خود از احمدلو، مدیرکل سابق امور ایثارگران شهرداری بابت زحمات دوره خدمت وی تقدیر کردند.

همچنین همزمان با بازگشایی مدارس، از فرزند یکی از کارکنان شهرداری به نام مقدم که در المپیاد جهانی کامپیوتر مدال طلا را کسب کرده، تقدیر شد.

معصومه آباد درباره این خانواده گفت: این جوان در این المپیاد با 83 کشور رقابت کرده و ایران را در کنار آمریکا و چین قرار داده و این خانواده فرهیخته هستند. پدر وی یکی از کارمندان شهرداری تهران است و خواهر وی رتبه دوم کنکور دکترا را کسب کرد و وارد دانشگاه صنعتی شریف شده است. خواهر دیگرش هم در کنکور رتبه 22 را کسب کرده است.

غلامرضا انصاری نیز گفت: تربیت فرهنگی این خانواده باعث شده همه فرزندان آقای مقدم نمونه باشند.

محمد سالاری نیز گفت: آقای مقدم از پیشکسوتان حوزه مدیریت شهری و رسانه و از کارمندان خدوم شهرداری است که جا داشت از وی و خانواده اش تقدیر شود.

در ادامه جلسه، از این دانش آموز تقدیر شد و وی در سخنانی بابت این مراسم از اعضای شورا تشکر و ابراز خوشحالی کرد که توانسته افتخاری برای کشور و شهر خود کسب کند.

مخالفت اعضای شورا با نامگذاری پل‌های اتوبان امام علی به نام استان‌ها

در ادامه نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی طرح نامگذاری و تغییر نام‌ پل‌ها و دوربرگردان‌های اتوبان امام علی در دستور کار شورا قرار گرفت.

در طرح نامگذاری و تغییر برخی از پل‌ها و دوربرگردان‌های اتوبان امام علی قرار بود که پل‌ها و دوربرگردان‌ها که نام سی استان نامگذاری شود که البته این طرح با مخالفت تعدادی از اعضا روبرو شد.

محسن سرخو یکی از اعضای شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت:  این روز را به همه شهروندان  تهرانی تبریک عرض می‌کنم.

سرخو: دوستان بنا دارند نام شهدای محلات را تغییر و نام محلات و استان‌ها را به جای آن‌ها قرار دهند

وی با بیان اینکه بنده با پیشنهاد طرح نامگذاری و تغییر نام پل‌ها و دوربرگردان‌های اتوبان امام علی به نام سی استان مخالفم، گفت: این کار در حالی انجام می‌شود که در هفته دفاع مقدس قرار داریم و شاهد هستیم که دوستان بنا دارند نام شهدای محلات را تغییر و نام محلات و استان‌ها را به جای آن‌ها قرار دهند که این کار نمایشی و بی‌محتوایی است.

وی ادامه داد:‌ بنده اصلا متوجه نمی‌شوم که چرا نام شهدا را حذف می‌کنیم و این چه سودی دارد و اگر بخواهیم اسامی استان‌ها و مناطق کشور را در تهران نامگذاری کنیم بهتر است جاهایی را در نظر بگیریم که فاقد نام باشند ضمن این که دوربرگردان‌ها قابلیت نامگذاری ندارند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه پیشنهاد داد که این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته نامگذاری برگردد.

محمد سالاری رئیس کمیته شهرسازی معماری شورای شهر تهران نیز با اشاره به طرح نامگذاری و تغیر نام امروز شورا، گفت: بنده از حاج آقا مجتبی تعجب می‌کنم که در این طرح بنا دارند نام شهدا را تغییر و نام مناطق و استان‌ها را به جای آن‌ها برگزیند.

سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز با اشاره به طرح فوق، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان بارها اشاره کردند تهران نماینده کل استان‌های کشور است و نامگذاری استان‌ها در تهران کار پسندیده و خوبی است اما باید در نامگذاری نام استان‌ها در تهران دقت کرد.

وی با اشاره به طرح فوق گفت:‌ بنده نیز با نامگذاری امروز شورای شهر مخالفم و بهتر است برای نامگذاری نام استان‌ها محل‌های دیگری را در نظر بگیریم.

عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با موافقت از طرح نامگذاری امروز شورا، گفت:‌ دیگر چنین فرصتی پیدا نمی‌شود که پل‌ها و رمپ‌های اتوبان امام علی به نام سی استان کشور نامگذاری شود.

وی از اعضای شورای شهر تهران درخواست کرد که به این طرح رای بدهند.

شاکری: محل‌های مناسب‌تری را برای نامگذاری شهدا در نظر گرفته‌ایم

در ادامه جلسه مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با حمایت از طرح نامگذاری و تغییر نام پل‌های اتوبان امام علی، اظهار داشت:‌ همه مواردی که دوستان گفتند حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون نامگذاری شورا جلسات متعددی با روابط عمومی شورا و شهرداری برگزار شده است و تمامی تمهیدات برای نامگذاری نام سی استان در این اتوبان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نام‌هایی که در حال حاضر در پل‌ها و رمپ‌های اتوبان امام علی وجود دارد هیچکدام مصوبه شورا را ندارد ضمن اینکه با محل‌های مناسب‌تری را برای نامگذاری شهدا در نظر گرفته‌ایم.

شاکری گفت: نامگذاری پل‌ها و رمپ‌های اتوبان امام علی به نام سی استان کشور بر اساس حروف الفبا بوده است.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با انتقاد از این که روابط عمومی مناطق شهرداری حق نامگذاری ندارند، گفت: این از اختیار شوراست و شهرداری قول ندهد.

وی پیشنهاد داد که طرح اشاره شده به کمیسیون نامگذاری برگردد.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران با این اینکه بنده نیز مخالف این طرح هستم، گفت:‌ در حال حاضر ما در تهران تعدادی از بلوارها یا خیابان‌ها به نام استان‌ها هستند که از آن جمله می‌توان به خیابان قزوین کردستان، کرمان، خراسان و البرز اشاره کرد.

دوستی گفت: بنده پیشنهاد می‌دهم که 30 بوستان یا 30 فرهنگسرا به نام 30 استان کشور نامگذاری شود.

قرائت نامه مصطفی میرسلیم توسط مسجدجامعی

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر نامه مصطفی میرسلیم به شهردار منطقه یک را به شرح زیر خواند:

«وقتی همراه شما (یزدانی) و معاون وقت شهرداری از ساخت و سازهای کوهپایه ولنجک بازدید کردیم، معاون مربوطه گفت برای متقاضیان ساخت و ساز در سایر قطعات موجود در حریم 1800 متری پروانه صادر شده که با مراعات آسمان همسایه ها از هفت تا 9 طبقه ملک خود را بسازند. اکنون یکی از گروه های دارای مجوز، علاوه بر چهار طبقه زیرزمین، 11 طبقه روی همکف بنا کرده است. آیا حقوق همسایگی در این مورد رعایت شده است؟

من در گزارش قبلی خود وضع ناهنجار ولنجک شمالی و مشکلات متعدد را تشریح کردم. صدور آن پروانه ها ظاهرا بر عهده گروه تطبیق بوده، اما آن گروه سهل انگار است؛ زیرا مجتمع توچال را نادیده گرفته است. مراجعان آن مجتمع نیازمندی هایی دارند، از جمله امکان تردد بدون معطلی و توقف خودروها و موتورسیکلت ها و عبور عابران پیاده با ایمنی. در حال حاضر دسترسی به مجتمع توچال از طریق خیابان ولنجک انجام می شود که به دلیل دایر شدن غیراصولی کارگاه ساختمانی در کنار دروازه ورودی مجتمع و توقف انبوه خودروها در خیابان اصلی، تردد بسیار مشکل شده است. زمین های غربی دروازه مجتمع نیز جزو منابع طبیعی است که در دوران تصدی شهرداری پیشین به کارکنان شهرداری واگذار شده و امکان ایجاد میدانی برای تردد را غیرممکن کرده است.

از سه سال پیش کاربری زمین های واقع شده در دو طرف بلوار دانشجو از فضای سبز به فضای مسکونی تبدیل شده که نه تنها موجب محرومیت ولنجک از فضای سبز مورد نیاز و امکانات متناسب با مجتمع توچال شده، بلکه به مشکلات موجود شدت بخشیده است. به این ترتیب باید در آینده نزدیک شاهد درگیری بین مراجعان و اهالی باشیم که زندگی عادی را بیش از پیش مختل خواهد کرد. این نابسامانی ها به مثابه مرگ طبیعی یک محله است. بروز چنین پریشانی هیچ توجیهی جز کسب منافع و درآمد در کوتاه مدت و نابودی محله در بلندمدت ندارد.

سرمایه گذاری شهرداری برای ایجاد و نگهداری فضای سبز هرچند در جای خود قابل تقدیر است، اما نمی تواند این نابسامانی ها را که در برخی محلات منطقه یک به صورت لکه ننگ ایجاد شده، توجیه کند. اصلاح و حل این مشکل در مقابل مدیریت جهادگونه حاکم بر شهرداری بسیار ساده و تنها نیازمند اراده و همت است».

در ادامه جلسه مهدی چمران، رئیس شورا گفت از شهردار منطقه یک می خواهیم به صحن علنی شورا بیایند و به این تذکر پاسخ بدهند و اگر مشکلی هست، حل کنند.

حقانی: می‌خواهم باغ گردی کنم

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از مصوبه برج باغ و تخریب باغات تهران تاکید کرد: من هم قصد دارم مثل آقای مسجدجامعی که تهرانگردی می کند، باغ گردی را شروع کنم تا این تخریب ها را رصد کنم.

محمد حقانی با اشاره به اینکه بارها درباره مسئله فضای سبز و باغات در جلسات شورای شهر صحبت و تذکر داده شده است، گفت: اخیرا تعدادی از پارک هایی که قبلا در تملک شهرداری نبوده، مورد تجاوز قرار گرفته و بهترین نمونه آن اتفاقی است که هفته گذشته توسط اوقاف و با کمک دادیاری شعبه هفتم صورت گرفت و درختانی با بن بیش از 40 سانتی متر و عمر بیش از 20 سال قطع شدند.

وی افزود: این پرونده ها و مشابه آن سال ها در شهرداری رفت و آمد شده و نهایتا شهرداری نتوانسته از آنها دفاع کند. خواهشم از شهردار این است که دست کم این پارک ها را بخرند، زیرا این فضاها بیش از 20 سال در اختیار مردم بوده و نباید جلوی چشم مردم و با کمک ناجا درختان آن را قطع کنند.

حقانی در ادامه با انتقاد از مصوبه برج باغ گفت: این مصوبه نیز لطمه بزرگی به باغات تهران زده است. چند روز پیش بازدیدی از خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک 46 و 47، خیابان دکتر حسابی پلاک 33، خیابان تختی پلاک 67، خیابان شریفی منش پلاک 46، خیابان فیاض بخش، نبش هرزگوین داشتیم که این املاک در پیاده رو نیم متر پیشروی کرده و کنسول زده اند.

عضو شورای شهر تصریح کرد: درختان در تهران مظلوم واقع شده و در حال از بین رفتن هستند. به عنوان برج باغ مجوز ساخت با سطح اشغال 30 درصد می گیرند، بعد آن را به 40 و 50 درصد افزایش می دهند و در پارکینگ هم 100 درصد خاکبرداری می کنند و درختان را از بین می برند. برای جلوگیری از این اتفاقات، من هم قصد دارم مثل مسجدجامعی که تهرانگردی می کند، باغ گردی کنم!

وی درباره بوستان مادر نیز گفت: درباره ساخت و ساز در این زمین، اواخر فروردین ماه به شهردار تذکر دادم که آقای سروری در این خصوص جلسه گذاشت و با حضور چمران و قالیباف در این خصوص بحث شد. با این حال اقدامی در این خصوص انجام نشد و گرچه مایل نیستم در یک فضای 71 هزار متر مربعی ساخت و ساز شود، مایل هم نیستم سوالی از شهردار در این خصوص بپرسم.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به نظارت سایر نهادها درباره این پروژه گفت: گرچه شورای عالی شهرسازی دو بار و کمیسیون اصل 90 یک بار در این خصوص گزارش داده و موضوع به دفتر مقام معظم رهبری نیز انتقال داده شده، اما بعد از شش ماه تذکر، پروانه ساختمان برای آنجا در حال صادر شدن است.

حقانی خطاب به چمران تاکید کرد: شما بارها گفته اید و بقیه هم معتقدند که من حرف کارشناسی می زنم، نه حرف سیاسی. من از شما شنیدم که در کمیسیون ماده 5 تصویب شده که شهرداری زمین های پهنه G را برای پنج سال دیگر تغییر کاربری ندهد و زمینی که برای فضای سبز خریداری شده را نفروشد. بنابراین استدعا دارم کمیسیونی را مرکب از کمیسیون های معماری، سلامت و نظارت شورا، مامور رسیدگی به این پرونده کنید.

وی تصریح کرد: امر به قانون در جمهوری اسلامی، امر به معروف است. من قانونی دارم در اینجا از شهرداری درباره پروژه بوستان مادر سوال می کنم و از شما درخواست می کنم دستور رسیدگی بدهید و نظر شخصی در رسانه ها ارائه ندهید و اجازه بدهید کمیسیون های تخصصی بررسی کرده و نظر کارشناسی بدهند. زیرا علاقمندم تعامل بین مدیریت شهری و شورا برقرار باشد و منویات مقام معظم رهبری درباره حفظ باغات و انتظارات مردم برآورده شود. بنابراین لطفا دستور رسیدگی به مسئله باغات را بدهید.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز در پاسخ به تذکر حقانی گفت: ما نباید به مصوبه برج باغ حمله کنیم، زیرا مجوز ساخت با سطح اشغال 30 درصد، تدبیری برای حفظ باغات بود. علت هم این بود که شهرداری نمی تواند همه باغات شهر را بخرد و صاحبان آنها درختان را خشک می کردند تا بتوانند ساخت و ساز کنند. برای همین فکر کردیم به جای 60 درصد، با سطح اشغال 30 درصد اجازه ساخت و ساز در باغات را بدهیم، اما به جای 3 طبقه، مجوز ساخت 6 طبقه بدهیم.

وی تصریح کرد: البته سطح اشغال در زیرزمین هم نباید از 30 درصد تجاوز کند. بعد متوجه شدیم درختان در 70 درصد باقیمانده ممکن است حین ساخت و ساز خشک شوند که برای جلوگیری از این موضوع، آقای تندگویان در حال تهیه طرحی است که بر مبنای آن، پایان کار به شرطی داده شود که در 70 درصد باقیمانده درختان هم وجود داشته باشد و هم به قدر کافی کاشته شود.

رئیس شورای شهر درباره ایجاد کنسول در پیاده رو گفت: در طرح تفصیلی جدید، کنسول ها در معابر با عرض کمتر از 30 متر حذف شده و ایجاد کنسول در پیاده روی کوچه های 12، 8 و 14 متری تخلف است و اگر صاحبان این املاک اخیرا پروانه گرفته اند، گزارش بدهید تا جلوی آن گرفته شود.

چمران درباره پروژه بوستان مادر نیز گفت: اجازه بدهید دو سه کمیسیون موضوع بوستان مادر را بررسی کنند و دوستان شهرداری هم بیایند و موضوع را یک بار برای همیشه حل کنیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا بخیر کنه شرمنده ایم شهدا درست میشه سه سال دیگه درست میشه
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    انشاالله درست میشه با اسم شهدا هم میخوان بازی کنن خدا بخیر کنه
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    ان از سازمان بهشت زهرا که به صندلی های فلزی که بر قبور پدر و مادر شهید نصب شده رحم نمیکند و این صندلی ها را که برای نشستن انسانهای از پا افتاده نسب شده از بیخ وبن میکند واین هم از بقیه کارهای شهرداری که نا امیدی را به ارمغان میاورد
  • یادیاران نیشابور ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    باسلام یاد تان رفته که امنیت واسایش امروز مدیون چه کسانی است کاری نکنید که شرمنده شهدا شویم برادران 00000؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس