کد خبر 345232
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران گفت: طرح برخورد با تخلفات موتورسواران متخلف از امروز در سراسر تهران به صورت جدی‌تر آغاز شده، زیرا پلیس معتقد است؛ تنها کلاهی که باید سر مردم برود، کلاه ایمنی است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سرهنگ سعید سپهری فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران، با اعلام این خبر افزود: این طرح در 22 منطقه راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سه شیفت اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح برخورد با تخلفات موتورسواران از مواردی است که همواره از سوی پلیس اجرا شده است اما این بار با توجه به آماری که از اداره بررسی تصادفات به دست ما رسیده تصمیم بر این شد تا از امروز (دوشنبه) به شکل ویژه و گسترده طرح برخورد با این تخلفات اجرایی شود.

سرهنگ سپهری اظهار کرد: عبور از خطوط ویژه اتوبوس، عبور از محورهای عبور ممنوع و حرکت خلاف جهت، تردد در پیاده رو و عدم استفاده از کلاه ایمنی جزو خط قرمزهای پلیس در اجرای این طرح است و با آن برخورد می‌شود.

وی در مورد میزان جریمه مورد نظر برای این تخلفات گفت: 100 هزار تومان جریمه نقدی و توقیف موتور بیشترین جریمه‌ای است که برای موتورسواران متخلف در نظر گرفته شده است. همچنین موتورسیکلت متخلفان اگر برای بار اول توقیف شده باشد به مدت یک هفته و اگر برای بار دوم و بیشتر توقیف شده باشد حداقل به مدت سه ماه در پارکینگ نگهداری خواهد شد.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران افزود: از امروز تیم‌های موتورگیری مجددا به شکل گسترده در سطح پایتخت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم آمار تخلفات و حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران را کاهش دهیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    ای کاش این طرح را به جاده های کشور تسری بدهند که در نزدیکی دوراهی پایگاه نوژه همدان(دوربرگردان حاتم آباد ) یکی از همین موتور سوارها ساعت 9شب بدون گواهینامه و سایل ایمنی و بدون بیمه وسیله نقلیه با زاویه 90درجه چرخش از غرب به شرق با ماشین اینجانب تصادف کرد و متاسفانه مشارالیه تحت پوشش کمیته امداد است و بیمه خسارت نیز ندارد صد در صد نیز بوسیله کارشناس مقصر شناخته شده اند مببلع چند میلیون به من خسارت وارد شده است وسفرم نیز ... البته از دقت نظر کارشناس تصادفات که با دانش بالایی از تشخیص عوامل حادثه توانسته بودن مقصر حادثه را مشخص نمایند رشد این دانش در نزد افسران راهنمایی واقعا مسرت بخش است و جای تبریک به ناجا از نظر رشد دانش تخصصی در راهور ناجا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس