کد خبر 344671
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

تیم ملی کبدی ایران در بازی‌های آسیایی سابقه کمتری نسبت به سایر رشته‌های دیگر دارد، اما امید می‌رود این تیم بتواند امسال به مدال طلا دست پیدا کند.

به گزارش مشرق، کبدی شاید در بین رشته‌های شرکت کننده در بازی‌های آسیایی کم‌سابقه‌ترین باشد. این رشته از سال 2006 در بازی‌های آسیایی قطر به جمع شرکت کننده‌ها اضافه شد و تیم ملی ایران نیز هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان جزو مدعیان به حساب می‌آید.

ملی‌پوشان ایران در این رشته در سال اول حضورشان دست خالی برگشتند، اما در بازی‌های آسیایی گوانگجو در بخش مردان نقره‌ای شدند و در بخش بانوان هم توانستند به مدال برنز دست پیدا کنند.

هند همیشه یکی از حریفان اصلی ایران در هر دو بخش بوده، اما ملی‌پوشان بسیار امیدوار هستند که با شکست این تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون با مدال طلا به کشور بازگردند.

اسامی ورزشکاران اعزامی به شرح زیر است:

کبدی مردان: فاضل اتراچالی، فرهاد رحیمی، مهدی موسوی، ابوالفضل مقصودلو،  میثم عباسی، هادی اشترک، هادی تاجیک، میثم قجر محمد آبادی، معراج شیخ، محمد مقصودلو، غلام عباس کروکی، رضا کمالی مقدم

کبدی زنان: صدیقه جعفری، سلیمه عبدالله بخش، ملیحه میری، هنگامه فراهانی، مرضیه عشقی، زهرا معصوم آبادی، سحر ایلات، طاهره تیرگر، مژگان زارع، غزال خلج، سعیده جعفری، فریده ظریف دوست

نتایج تیم ملی کبدی در بازی های آسیایی:

2010:

تیم ملی مردان ایران در این دوره از بازی‌ها با کره جنوبی و هند همگروه بود. ایران در بازی اول مقابل کره جنوبی با نتیجه 55 بر 20 پیروز شد، اما بازی مقابل هند را واگذار کرد تا در مرحله نیمه نهایی مقابل پاکستان قرار بگیرد. تیم ملی با پیروزی در این دیدار در فینال دوباره مقابل هند قرار گرفت و با شکست 37 بر 20 به مدال نقره دست پیدا کرد.

تیم بانوان نیز با دو پیروز مقابل چین تایپه و مالزی و یک شکست مقابل تایلند در مرحله نیمه نهایی برابر هند با اختلاف یک امتیاز و با نتیجه 23 بر 22 شکست خورد و برنز گرفت.

2006:

تیم ملی مردان در این سال در مرحله مقدماتی با 2 شکست مقابل پاکستان و هند، یک تساوی مقابل ژاپن و همچنین یک شکست برابر بنگلادش به دور بعد راه پیدا کرد، اما در مرحله دوم برای کسب عنوان سومی دوباره نتوانست بر بنگلادش غلبه کند و با شکست 37 بر 26 چهارم شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس