کد خبر 343865
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

منابع آگاه جنبش «فتح» اعلام کردند، پس از اینکه جنبش «حماس» توانست در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه به پیروزی دست یابد، شمار زیادی از جوانان جنبش فتح تمایل خود را برای پیوستن به این جنبش اعلام کردند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در جنبش «فتح» فلسطین اعلام کردند که قشر گشترده‌ای از جوانان عضو این گروه، تمایل خود را برای پیوستن به جنبش «حماس» به ویژه گردان‌های «عزالدین قسام» اعلام کرده‌اند.

به گزارش این منابع، پس از اینکه گردان‌های عزالدین قسام توانستند در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه این رژیم را شکست دهند و به «ارتش ملی» فلسطین تبدیل شوند، این تمایل در جوانان جنبش فتح پدید آمد.

یک منبع آگاه در غزه گفت: یک گروه یا یک هسته از جنبش فتح که 23 جوان عضو اصلی تشکیل دهنده آن هستند، به تازگی با یکی از فرماندهان گردان‌های القسام سخن گفته و از وی خواسته‌اند به صورت رسمی به این گردان بپیوندند و از جنبش فتح جدا شوند. این مسئله زمانی رخ داد که سخن مردم طی دو هفته گذشته درباره این بود که سیاست مذاکره‌ای که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در پی گرفته است، در برابر سیاست‌های حماس که بر پایه مقاومت است هیچ ارزشی ندارد.

به گفته این منبع، سخن روز اعضای جنبش فتح پیرامون موشک‌های حماس است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر آنها را «موشک‌های بی‌فایده» خوانده بود، ولی همان موشک‌ها رژیم صهیونیستی را تسلیم و بزرگترین شکست سیاسی در تاریخ این رژیم را به «نتانیاهو» تحمیل کرد.

این منبع تصریح کرد، پس از پیروزی حماس در برابر رژیم صهوینیستی، هم اکنون هزاران پیکارجو و مبارز به سوی این جنبش روانه شده‌اند و برای فعالیت و مبارزه در آن برای نابودی رژیم صهیونیستی ابراز تمایل کرده‌اند.

مقامات بلندپایه این جنبش بازگشت به گزینه جنگ مسلحانه و به کاراندازی گردان‌های «شهداء الاقصی» را برای راضی کردن این قشر از جوانان پیشنهاد داده‌اند ولی برخی از منابع اعلام کرده‌اند که محمود عباس این پیشنهادات را نپذیرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس