تیم ملی بسکتبال کشورمان در جام جهانی هفدهم با 4 باخت و یک برد به کار خود پایان داد تا رویای صعود به دور دوم محقق نشود.

به گزارش مشرق، هفدهمین دوره جام جهانی بسکتبال که از بامداد یکشنبه نهم شهریور با دیدار مقابل اسپانیا برای تیم ملی کشورمان آغاز شده بود، پنجشنبه شب با شکست مقابل فرانسه به پایان رسید تا رویای صعود به مرحله دوم محقق نشود.

ملی پوشان در دو بازی اول خود رقابت سختی را با اسپانیای میزبان و برزیل مدعی داشتند. دیدار با اسپانیا در دیدار افتتاحیه برگزار شد و این تیم که نایب قهرمان المپیک 2012 لندن محسوب می‌شود در یک بازی کاملا برتر پیروزی را از آن خود کرد.

کمتر از 24 ساعت رقابت سخت با برزیل برگزار شد. تیم ملی کشورمان پیش از جام جهانی  در دیدار دوستانه با 40 امتیاز اختلاف نتیجه را واگذار کرده بود و در این رقابت‌ها با وجود برتری در کوارتر اول در پایان با 29 امتیاز اختلاف نتیجه را واگذار کرد.

*حسرت حدادی بعد از باخت به صربستان

بازی سوم مقابل صربستان بود. در این دیدار کوارتر اول و دوم را ملی پوشان کشورمان به خوبی باز کردند مسابقه پایاپای دنبال شد، اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد و صرب‌ها با 13 امتیاز اختلاف برنده بازی شدند. رقابتی که حامد حدادی پس از آن در صحبت‌هایش فقط حسرت شکست را می‌خورد.

*تنها پیروزی مقابل مصر کسب شد

در ادامه کار همان طور که از قبل هم پیش بینی می‌شد، مقابل مصر برنده شدیم آن هم با 15 امتیاز اختلاف. این بازی نخستین پیروزی کشومان در این جام بود تا ملی پوشان کشورمان با روحیه به مصاف فرانسه بروند.

*باخت نزدیک و آبرومندانه مقابل قهرمان اروپا

آخرین دیدار تیم ملی ایران در جام هفدهم هم مقابل فرانسه برگزار شد. ملی پوشان امید زیادی به پیروزی در این بازی داشتند. نبود چند بازیکن حاضر در لیگ NBA در تیم فرانسه امیدها را برای برد زیاد کرده بود. این بازی هم برگزار شد و بلندقامتان ایران با وجود انجام بازی پایاپای و تلاش فراوان در نهایت نتیجه را واگذار کردند تا به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند.

* برنامه ریزی برای 4 سال دیگر فراموش نشود

به گزارش فارس، این جام در حالی برای ایران به پایان رسید که براساس نظر کارشناسان و خود بازیکنان تیم ملی می‌توانستیم مقابل صربستان و فرانسه پیروز شویم. جدال با این دو تیم بسیار نزدیک دنبال شد و شاید بعدها حسرت این باخت را بخوریم.

جام هجدهم 4 سال دیگر برگزار می‌شود و آن چیزی که مهم است فدراسیون بسکتبال باید برنامه ریزی خوبی را برای این رقابت‌ها انجام دهد تا آن زمان دیگر حسرت از دست دادن بازی‌هایی که شانس پیروزی را داشتیم نخوریم.

نتایج کامل بازی‌های ایران در جام جهانی:

اسپانیا 90 - ایران 60

ایران 50 - برزیل 79

صربستان 83 - ایران 70

ایران 88 - مصر 73

فرانسه 81 - ایران 76

تیم های اسپانیا، برزیل، فرانسه و صربستان از گروه A به دور دوم صعود کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    افتضاح بازی کردن بازی بلد نیستن بچه های ما ولی انواع خالکوبی و تبدیل کردن تن و بدنشون به دفترچه نقاشی رو خوب یاد گرفتن
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    ای کاش یک سوم از بودجه ی فوتبال رو به رشته های دیگه می دادن. این طوری بازدهی بیشتر بود.
  • ایوانی کلهر ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    شکست مقدمه پیروزی..نباید ترسید از شکست به امید خدا دوره های بعدی با برنامه ریزی دقیق مثل والیبال ..فوتبال همه جا همین حاشیه هارو داره اما تو ایران طبل تو خالیه
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    معلوم نیست اگه حدادی و صمد و کامرانی که سناشون بالای 30 هست از تیم بروند ما می تونیم اصلا در آسیا مقامی کسب کنیم یا نه؟؟؟؟
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    نیاز بسکتبال امروز ما تغییر نگرش از سنتی به مدرنیته است که لازمه اش رفتن پیرمردهاست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس