کد خبر 341332
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور استونی ضمن تأکید بر تعهد آمریکا در قبال کشورهای حوزه بالتیک، قتل دومین خبرنگار آمریکایی را یک اقدام هولناک خشونت‌بار خواند.

به گزارش مشرق، شبکه «فرانس ۲۴» نوشت: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور استونی ضمن تأکید بر تعهد آمریکا در قبال کشورهای حوزه بالتیک، قتل دومین خبرنگار آمریکایی را یک اقدام هولناک خشونت‌بار خواند.

وی ادامه داد که جدیدترین نمونه از قساوت گروه تکفیری «داعش» تنها عزم آمریکا برای مبارزه با این گروه را مستحکم‌تر می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که واشنگتن از این قساوت‌های داعش نمی‌هراسد و تأکید کرد:قاتلان استیون ساتلاف و جیمز فولی، خبرنگاران آمریکایی، شکست‌ خورده‌اند زیرا این اقدامات هولناک آنها تنها به اتحاد ما منجر می‌شود.

وی متعهد شد که عدالت در خصوص قتل دو خبرنگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش اجرا شود و تصریح کرد که آمریکایی‌هایی‌ این مسئله را فراموش نخواهند کرد.

اوباما در کنفرانس خبری با رئیس‌جمهور استونی تأکید کرد که واشنگتن برای حمایت از منافع خود در عراق دارای استراتژی است اما ادامه داد که پس زدن «داعش» نیاز به زمان دارد.

وی که داعش را یکی از مخرب‌ترین تهدیدات برای مسلمانان و جهان عرب دانست، تصریح کرد که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا گروه تروریستی داعش به یک تهدید منطقه‌ای تبدیل نشود.

رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با اقداماتی که در عراق برای مبارزه با داعش صورت داده‌ است گفت: حملات هوایی در حمایت از آمریکایی‌ها در عراق، مأموریت‌های انساندوستانه و ایجاد فضا برای دولت عراق نتیجه‌بخش بوده است.

وی در خصوص نقش ناتو برای مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت که ناتو می‌بایست خود را با تهدیدات در حال تغییر داعش که قابلیت رسیدن به اروپا را نیز دارد، تطبیق دهند.

اوباما سپس ادامه داد: هدف ما این است که از ناتو بخواهیم که تا کمک کند که یک همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با داعش به وجود آید.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقش روسیه در تحولات شرق اوکراین تصریح کرد که روسیه هزینه‌ سنگینی برای اقداماتش در اوکراین پرداخته است.

وی با اشاره به تحریم‌هایی که علیه روسیه به بهانه مداخله در اوکراین تحمیل شده است گفت که این تحریم‌ها تأثیر واقعی بر روسیه داشته است و اقتصاد این کشور منقبض و دچار مشکل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس