کد خبر 341293
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما رویکرد جوان‌غافلی داشته‌ایم و هنوز هم جمعی از مسئولان، مدیران اجتماعی و حوزه‌های حاکمیت و نظام جوانان را نمی‌شناسند و از این ظرفیت لایزال آگاهی ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمود گلزاری در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیت گروه سنی 15 تا 30 ساله کشورمان 24 میلیون نفر است، گفت: این جمعیت جوان نیروی بسیار بزرگی برای فعالیت‌های حرفه‌ای و توسعه کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: ما در کشورمان یک رویکرد جوان غافلی داشته‌ایم و هنوز هم جمعیتی از مسئولان، مدیران اجتماعی و حوزه‌های حاکمیت و نظام به واقع جوانان را نمی‌شناسند و از این ظرفیت لایزال آگاه نیستند. در واقع جوانان را مانند گروه‌های دیگر سنی مانند نوجوانان و میانسالان می‌شناسند. می‌دانند که این نگاه با نگاه امامان، امام خمینی و رهبری نیز تفاوت دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در دیدگاه‌های پیامبران، امام و رهبری به جوان‌های توجه ویژه‌ای شده است. اما متأسفانه «جوان غافلی» رویکردی است که متأسفانه بین مسئولان بیشتر مصاحبه می‌شود.

وی با اشاره به وجود رویکرد جوان هراسی نیز گفت: وقتی می‌گوییم جوان در ذهن برخی‌ها اعتیاد، خشونت و ... مجسم می‌شود. متأسفانه وقتی اقدامات دوره‌های گذشته را بررسی کردیم متوجه شدیم جوان‌ها را محدود و کنترل کردند و در این راستا 5 هزار سازمان مردم نهاد جوانان قلع و قمع شده و در حال حاضر به 200 سازمان رسیده‌ایم.

گلزاری با بیان اینکه رویکرد شوم جوان فریبی است اظهار داشت: ما به چند جوان حکم مشاور داده‌ایم که از توان مشاوره‌ای آنها استفاده کنیم. به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید می‌تواند فرآیندی از فرآیندهای طولانی باشد تا به جوان باوری برسیم. باید باور کنیم لزومی ندارد که حتما سخنرانی کنیم بلکه باید به صورت جدی به عمل کردن بپردازیم.

وی ادامه داد: جوان‌ها کودک، نوجوان یا میانسال نیستند؛ کودکان ضعیف و ناتوان، و نوجوانان به دنبال هویت سرگشته خود هستند آنها در این سن روی قد و وزن خود حساسیت دارند و در کوچه و پس کوچه‌های هویت به دنبال خود می‌گردند. در میانسالی نیز به همسر و سایر تعلقات دنیایی وابسته هستیم اما در این بین گروهی وجود دارد که نه وضعیت کودکی، نه سرگشتگی نوجوانان و نه محافظه کاری میانسالان را دارند، جوان‌ها چابک، چالاک، مستقل و بدون محافظه کاری هستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه آسیب‌های جوان‌هایمان زیاد شده است گفت: در شهری مانند تهران 35 درصد ازدواج ها در 5 سال اول به طلاق منجر می‌شود 70 درصد مطلقه‌ها زیر 30 سال هستند و حدود 11 میلیون جوان مجرد داریم. این درحالی است که سن ازدواج افزایش یافته و حداقل شاهد وجود 30 درصد نرخ بیکاری هستیم.

وی افزود: بی میلی به ازدواج نیز افزایش یافته و در حال حاضر خشونت یکی از مسائل جدی جوانان است که مشاهده می‌کنیم بسیاری از آنها بی شکیبا شده‌اند. همچنین تعداد افرادی که در نوجوانی دست به قتل‌های غیرعمد زده‌اند بسیار بالاست و اعتیاد نیز در رأس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

گلزاری گفت: با همه اینها به عقیده بنده بازسازی جوان‌ها بسیار راحت است و در بدترین شرایط حدود 20 الی 25 درصد جوان‌هایی که دچار آسیب شده‌اند را می‌توان بازگرداند. چرا که عمق آسیب‌های جوان‌ها زیاد نیست.

وی در ادامه گفت: خداوند فرصت بی نظیری به ما داده که هم در جمهوری اسلامی قرار داریم و هم مسئولیت ‌هایی در اختیارمان گذاشته شده و اینها به نوبه خود توفیق به شمار می‌آیند. بنابراین باید از فرصت پیش آمده و توفیقی که نصیبمان شده بهترین استفاده را داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    تقصیر خودشونه دیگه .قبول نداری مستند سازی کن.من چیزی نمیگم
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    این یک سونامی فجیع است در این دیار !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس