کد خبر 340358
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

کسب هفت امتیاز از شش بازی، حضور در رتبه نهم جدول رده‌بندی و در اختیار داشتن یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌های لیگ، همه و همه اتفاقاتی است که باعث شده انتقادات از تیم سایپا و سرمربی آن بیشتر از همیشه به گوش برسد.

به گزارش مشرق، مجید جلالی پس از انتقاداتی که از کارلوس کی‌روش و عملکرد تیم ملی ایران در جام‌جهانی برزیل انجام داد، تبدیل به یک سوژه بسیار خوب برای رسانه‌ها شده و تیم او پس از هر نتیجه‌ای که می‌گیرد، مورد انتقادات فراوانی قرار می‌گیرد. موضوعی که او در این گفتگو درباره تک‌تک آنها توضیحات مفصلی داده است:

- انتقادات از شما و تیم‌تان هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. می‌گویند تیم شما کم گل می‌زند، ضد فوتبال بازی می‌کند، وقت تلف می‌کند؛ ماجرا چیست؟

ببینید از نظر من اصلی‌ترین مشکل ما این است که دیده نمی‌شویم و صرفا براساس نتیجه‌ آخر بازی مورد تحلیل قرار می‌گیرم. این دقیقا غیرمنصفانه‌ترین تحلیل ممکن است. واضح است که هرکس قرار است بازی‌های یک تیم را تحلیل کند، باید اول بازی آن را ببیند. من اطمینان دارم هرکس بازی‌های سایپا را تماشا کند، از عملکرد تیم ما تمجید هم خواهد کرد. ما در اهواز بسیاربسیار خوب بازی کردیم و حداقل هفت موقعیت گل را از دست دادیم. در تمام 90 دقیقه بر بازی مسلط بودیم.

- اما فولادی‌ها دقیقا همین حرف‌ها را در مورد تیم خودشان می‌زنند و می‌گویند سایپا از دست‌شان قسر در رفته است.

خب بروید بازی را ببینید تا مشخص شود چه کسی درست می‌گوید. تاجایی که من دیدم، مدافعان آنها بازی مستقیم انجام می‌دادند و توپ‌های بلند روی دروازه ما می‌فرستادند. عرض کردم که تیم ما روی کل بازی احاطه کامل داشت و در تمام دقایق دقیقا می‌دانست چه کاری می‌خواهد انجام بدهد اما متاسفانه نمای بیرونی این بازی برای کسی که فقط نتیجه را می‌شوند، این است که فولاد دو پنالتی را از دست داده و سایپا با خوش‌شانسی یک امتیاز از اهواز گرفته و به خانه‌اش برگشته. به همین دلیل خواهش من از کسانی که می‌خواهند تیم ما را تحلیل کنند این است که اول بازی را ببینند و بعد قضاوت کنند، چون بازی‌های تیم ما به طور معمول دیده نمی‌شود. شما بازی با نفت تهران، پیکان و گسترش فولاد را ببینید. بازی با استقلال را که همه دیدند. البته من هرگز از بازی‌ اول‌مان صحبت نمی‌کنم چون معتقدم ما در آن بازی اصلا خوب نبودیم اما در پنج بازی همه‌چیز تغییر کرد.

- پس تیم شما دنبال ضد فوتبال و وقت تلف کردن نیست.

به هیچ وجه. شما ببینید بعد از بازی دو تا از بازیکن‌های ما به بیمارستان منتقل شدند و در همان اهواز تا ساعت یک و نیم شب مشغول مداوا بودند. اخباری، دروازه‌بان ما از ناحیه صورت و فک آسیب دیده بود و علیزاده هم تا بالای زانو پایش را گچ گرفت. اگر ما زمانی از بازی را به دلیل مصدومیت بازیکنانمان از دست دادیم، دلیلش این بود که آنها واقعا آسیب دیده بودند. ما حتی قصد داشتیم در 20 دقیقه آخر بازی از میلاد میدداوودی استفاده کنیم و حتی برای استفاده از او کاملا برنامه‌ریزی کرده بودیم اما پزشک تیم از ما خواسته بود به خاطر وضعیت نامشخص اخباری، تعویض سوم‌مان را نگه داریم.

اتفاقا دیروز ایوب والی خودش به من زنگ زد و قسم خورد که اصلا درباره وقت تلف کردن ضد فوتبال بازی کردن سایپا حرفی نزده و آن را بد انعکاس داده‌اند. من هم به او گفتم ایرادی ندارد و فعلا شرایط برای من و تیمم همین است.

- مصاحبه‌تان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با فولاد هم واکنش‌هایی را به همراه داشت. اینکه گفتید درخشش جوان‌هایی که اولین بار در فولاد به آنها بازی دادید به شما آرامش می‌دهد، با وجود اینکه گفتید دنبال سهم‌خواهی نیستید، حرف و حدیث‌هایی را به همراه داشت.

این هم نیاز به همان قضاوت منصفانه‌ای دارد که درباره‌اش با شما صحبت کردم. آن زمان خیلی‌ها می‌گفتند "فولاد مهدکودک" اما حالا نتیجه بازی دادن به آن جوان‌ها را همان‌ها دارند می‌بینند. ببینید ما مربی هستیم و ساک‌مان همیشه روی دوشمان است. امروز یه جا هستیم و فردا جای دیگر؛ پول‌ کارمان را می‌گیریم و منتی سر هیچ تیمی نداریم اما اعتقادم همیشه این بوده که کاری که ما انجام می‌دهیم، باید سازنده و اثرگذار باشد. وقتی می‌بینیم یوسف وکیا، احمد عبدالله‌زاده و امین جهان‌کهن امروز بازیکن‌های باارزشی برای فولاد شده‌اند، لذت می‌برم. من اینها را از تیم جوانان و نه حتی امید به تیم اصلی آوردم و اولین بار در 16 سالگی به آنها بازی دادم. همین سروش رفیعی که از فجر به فولاد آمد، در زمان آمدنش با مخالفت‌های زیادی روبرو شد. من قصد ندارم به گذشته برگردم، چون این کار را بی مورد می‌دانم. بعد از بازی هم صرفا در مورد احساسی که در آن لحظه داشتم صحبت کردم. اگر کسانی هم از آن حرف‌ها ناراحت شدند، دلیلش را نمی‌دانم، چون من واقعا قصد نداشتم کسی را ناراحت کنم.

- خیلی‌ها می‌گویند تمام این واکنش‌ها، تاوان انتقادهایی است که بعد از جام‌جهانی از تیم ملی و کارلوس کی‌روش انجام دادید.

دقیقا مشخص است که این نوع رفتار و نوشتن‌ها از روی عصبانیت است، وگرنه در این کشور همه از هم انتقاد می‌کنند و اتفاقی هم نمی‌افتد. سوال من این است که مثلا اگر کسی از تیم من انتقاد می‌کند، مگر حتما سطح مربیگری‌اش باید در حد من باشد؟ خب اگر اینطور باشد که کسی اصلا نباید از کسی انتقاد کند. تحلیل من این است که کسی که اینطور می‌نویسد، عصبانی است اما من اصلا دلیل این عصبانیت را نمی‌دانم. من اگر حرفی زدم، صرفا بخاطر فوتبال کشورم بود. وگرنه در تمام این سال‌ها ثابت کرده‌ام که نه با کسی دشمنم و نه طرفدار کسی هستم. من صرفا طرفدار فوتبال کشورم هستم.

- بگذریم؛ فکر می‌کنید تیم شما کی از این شرایط فاصله خواهد گرفت؟

قبلا هم گفته‌ام اینکه یک تیم بتواند موقعیت ایجاد کند، یعنی تیم هجومی و خوبی است اما اینکه نمی‌تواند از موقعیت‌هایش استفاده کند، مشکلی است که باید حل شود. ما تلاش برای حل این مشکل را از سه هفته قبل شروع کرده‌ایم و تمرینات‌مان روی حل این موضوع متمرکز شده است.

- اول فصل خیلی‌ها فکر می‌کردند خط حمله تیم شما با کاوه رضایی، مهدی سیدصالحی و میلاد میداوودی تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین خط حمله‌های لیگ شود اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. حتی کار به جایی رسید که علی زینالی جوان در سایپا فیکس شد و میداوودی و سیدصالحی را نیمکت‌نشین کرد. شما بعد از گذشت شش هفته، دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟

طبیعی است که من از مهاجم‌هایم انتظار یک عملکرد کامل را دارم. من هیچ‌وقت از مهاجم تیمم نخواسته‌ام فقط آن جلو بایستد و ضربه نهایی را بزند. مهاجم کامل از نظر من، مهاجمی است که به معنای واقعی عضوی از تیم باشد و چه در دفاع و در حمله به تیم کمک کند. مهاجم‌های ما دارند با این نحوه بازی خو می‌گیرند و به خواسته‌های من عادت می‌کنند. مطمئن باشید وقتی این اتفاق بیفتند، آنها تبدیل به مهاجم‌های به مراتب باکیفیت‌تری خواهند شد. آنها بازیکنان بسیار خوبی هستند و برای تطبیق‌دادن خودشان با انتظارات من به شدت تلاش می‌کنند.

- کم‌ بازی کردن آنها برای تیم‌تان حاشیه‌ساز نشده است؟

اصلا. من مدام با آنها صحبت می‌کنند و خودشان می‌دانند که باید ضریب آمادگی‌شان را افزایش بدهند و در تمام بخش‌ها به تیم کمک کنند. آنها هم مصرانه دارند این کار می‌کنند. برای من اصلا اهمیتی ندارد که آنها چند ساله هستند، مهم اشتیاق به بهتر شدن است که من این اشتیاق را کاملا در آنها می‌بینم.

- پس از گذشت شش هفته از فصل جدید لیگ برتر، سطح این رقابت‌ها را نسبت به فصول گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

من کیفیت بازی‌های امسال را بهتر از فصول گذشته می‌بینم. تیم‌هایی مثل نفت تهران، پدیده مشهد، ذوب‌آهن، فولاد و حتی استقلال خوزستان را واقعا از نظر فنی تیم‌های باکیفیتی دیده‌ام. حتی صبای‌قم را. باید بگویم وارد شدن طیف وسیعی از مربیان جوان به لیگ برتر، کمک خیلی زیادی به بالا رفتن کیفیت لیگ کرده است. ما باید به مربیان جوان‌مان افتخار کنیم که در این فضای سنگین که هیچ‌کس به فکر کیفیت فوتبال نیست، آنها دارن برای بالاتر بردن سطح بازی‌های لیگ زحمت می‌کشند.

- پس مهم‌ترین دلیل این اتفاق را ورود مربیان جوان می‌دانید.

دقیقا. حضور آنها تحرک تازه‌ای به لیگ داده و حتی سرعت بازی‌ها در حال تحول است. من این را یک اتفاق خوب در فوتبال‌مان می‌دانم و مطمئن باشید کیفیت بازی‌ها با این روند بیشتر خواهد شد. شاید این اتفاق پس از یک رکورد 10 ساله در حال رخ دادن است و باید آن را به فال نیک گرفت. در تمام این سال‌ها لیگ از نظر اجرایی و حتی شرایط سخت‌افزاری نه در حد ایده‌آل اما بسیار بهتر شده و قابل مقایسه با 10 سال قبل نیست اما امسال داریم نشانه‌هایی از پیشرفت فنی را هم برای اولین بار در لیگ می‌بینیم.

- و سوال آخر درباره شرایط تیم ملی است. چند ماه دیگر جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم اما شرایط این تیم هنوز مشخص نشده است. قرارداد کی‌روش هنوز تمدید نشده و مشخص نیست چه سرنوشتی انتظار تیم ملی را می‌کشد. نظر شما در این باره چیست؟

از نظر من نوع برخوردی که در این مدت انجام شد، در اصل یه نوع سانسور خود خواسته یا یه نوع دیکتاتوری بود؛ اصلا نمی‌دانم اسمش را چه چیزی می‌توانم بگذارم اما این فضا باعث شد فضا طوری شود که دیگر همه بترسند درباره تیم ملی حرفی بزنند. به همین دلیل من هم سکوت را بهترین کار در این شرایط می‌دانم و حرفی برای زدن ندارم.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس