کد خبر 339900
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

تروریست‌های داعش اخیرا تحرکاتی را از مرزهای عراق آغاز کرده‌اند تا گذرگاهی شامل عراق و شمال سوریه به لبنان پیدا کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه النهار لبنان فاش کرد که اطلاعات امنیتی که از طریق دستگاه‌های نظامی یا از سوی کشورهای دوست به ادارات رسمی لبنان رسیده، حکایت از آن دارد که گروهک تروریستی داعش تحرکاتی را در مرزهای لبنان انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش این تحرکات در بخش‌هایی از نوار مرزی دنبال می‌شود که از طریق یک گذرگاه می‌تواند عراق را به شمال سوریه متصل کند و آنها را به مرزهای لبنان برساند.

تحرکات این گروه از تروریست‌ها از مسیرهایی است که دولت سوریه نیز نمی‌تواند آنها را رهگیری کرده یا اقدامی در مقابله با آن انجام دهد.

این در حالی است که نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان دیروز بعد از ملاقات با ژنرال میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان و گفت‌وگو با او درباره شرایط خطرناک امنیتی لبنان به خبرنگاران گفت که واقعیت این است که شهرک عرسال به بمبی ساعتی تبدیل شده که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بنا به گفته‌های المشنوق بعد از شروع نبردهای علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق این گروه باردیگر به داخل خاک سوریه بازگشته و درصدد تصرف برخی مناطق غرب سوریه هستند و بنابر این لبنان با موج جدیدی از پناهجویان سوری مواجه خواهد شد که ممکن است همچون سیل لبنان را با خود ببرد و باید تصمیم‌های سختی مانند بستن مرزهای با سوریه را اتخاذ کنیم.

در این میان همه ناظران معتقدند که برای بستن پرونده تروریست‌های تکفیری در بلندی‌های عرسال و القملون داخل خاک لبنان یک راهکار اساسی بیشتر وجود ندارد و آن حمله همزمان از دو سوی سوریه و لبنان است، اما تاکنون گروه 14 مارس حاضر نیست به این طرح نظامی تن دهد.

المشنوق همچنین در گفتگو با روزنامه النهار لبنان که امروز منتشر شد، گفت که موضوع داعش باعث نزدیکتر شدن گروه‌های لبنانی به یکدیگر خواهد شد، چرا که تنها با همگرایی و تفاهم ملی است که توان لازم برای مقابله با این گروه‌های ویرانگر تکفیری به دست خواهد آمد.

وی همچنین حزب‌الله لبنان را نیز بخشی از ساختار ملی این کشور خواند که باید در مورد آن تفاهم داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس