مطبوعات صهیونیستی با انتقاد از آتش ‌بس امضا شده میان تل‌آویو با مقاومت فلسطینی تاکید کردند که این توافق هیچ موفقیتی برای «اسرائیل» به همراه نداشته و تنها آن را به عقب باز گردانده است.

انتقاد مطبوعات صهیونیستی از آتش ‌بس امضا شده با مقاومت فلسطینی/ در حال ویرایشگروه بین‌الملل مشرق - مطبوعات صهیونیستی با انتقاد از آتش ‌بس امضا شده میان تل‌آویو با مقاومت فلسطینی تاکید کردند که این توافق هیچ موفقیتی برای «اسرائیل» به همراه نداشته و تنها آن را به عقب باز گردانده است.

«بدون گفت ‌وگو و مذاکرات سازمان یافته و بدون رای ‌گیری و تنها با چند تلفن کوتاه بین اعضای کمیته امنیتی رژیم صهیونیستی، کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در 27 آگوست  2014 با آتش‌بس با مقاومت فلسطینی و از جمله جنبش «حماس» که آن را گروه تروریستی می ‌نامد، موافقت کرد تا از تنها فرصت پیش آمده برای فرار استفاده کند» . این جملات گوشه ‌ای از توصیفات تحلیلگر امور سیاسی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در موافقت شب گذشته کابینه این رژیم با آتش‌ بس است.

این تحلیلگر صهیونیستی در ادامه می ‌افزاید: نتانیاهو 5 سال پیش پس از جنگ «اسرائیل» علیه نوار غزه در آن زمان که بر آن نام عملیات «سرب گداخته» نهاده شد، برای پیروزی در انتخابات شعار انتخاباتی ‌اش را «تکمیل ماموریتی دانست که پایان نیافته و باید به هر طریق ممکن بر حاکمیت جنبش حماس بر نوار غزه پایان داد و تنها اوست که توان این امر را دارد».

این تحلیلگر صهیونیستی ادامه می ‌دهد که عملکرد نتانیاهو طی 50 روز جنگ اخیرش علیه نوار غزه نشان داد که تا چه اندازه میان آن گفته و عمل به آنها تفاوت و اختلاف وجود دارد. چراکه وی، یعنی رئیس کابینه «اسرائیل» که زمانی ادعا می ‌کرد، بیش از هر کس دیگری توان و قدرت مقابله با حماس را دارد، رویارویی با آن را با ضعیف ‌ترین و ناتوان‌ ترین شکل ممکن پایان داد و تمام آنچه که در این جنگ خواسته وی بود، دست یابی به آتش ‌بس به هر بها و به هر طریق ممکن بود و هنگامی‌ که تنها فرصت موجود در این امر به وی روی آورد، از آن نهایت استفاده را برد و از میدان رویارویی‌ ها فرار کرد.

انتقاد مطبوعات صهیونیستی از آتش ‌بس امضا شده با مقاومت فلسطینی/ در حال ویرایش

به گفته «رافید» طرح آتش بس مصر که «اسرائیل» شب سه ‌شنبه با آن موافقت کرد، به این رژیم هیچ امتیازی نداد یا هیچ موفقیت و پیروزی برای تل ‌آویو به همراه نداشت و تنها موضوعی که توانست آن را محقق کند و حامیان این آتش ‌بس از سخن می گویند و به آن مباهات و افتخار می ‌کنند، آن است که با خواسته حماس مبنی بر احداث بندر یا فرودگاه یا پرداخت حقوق به کارمندان این جنبش در دولت حماس در نوار غزه مخالفت شد، غافل از اینکه این خواسته‌ ها در مذاکرات آتی که با حماس انجام خواهد شد و قرار است، هفته آینده در قاهره از سر گرفته شود، مطرح خواهد شد.

این تحلیلگر صهیونیستی می‌افزاید: در برابر این آتش ‌بس نامحدود از حیث زمانی، تل ‌آویو با گشودن گذرگاه‌ های موجود بین سرزمین‌ های اشغالی با نوار غزه و وارد کردن کمک ‌های بشر دوستانه و افزایش مساحت منطقه ماهیگیری فلسطینیان تا 6 مایل به صورت فوری موافقت کرد. همان گونه که با ورود فوری مواد ساخت و ساز برای آبادسازی و ترمیم خرابی‌ ها و ویرانی ‌های ناشی از جنگ در نوار غزه بدون هرگونه نظارت و اشراف از سوی طرف مصری یا جنبش حماس نیز موافقت کرد، تنها به این شرط که از این مواد ساخت و ساز برای احداث و توسعه تونل‌ ها استفاده نشود.

انتقاد مطبوعات صهیونیستی از آتش ‌بس امضا شده با مقاومت فلسطینی/ در حال ویرایش

رافید می ‌افزاید که این توافق هیچ توضیح یا تفسیری درباره خواسته‌ ها و مطالبات امنیتی «اسرائیل» ارائه نمی‌ دهد، چراکه در آن هیچ اشاره‌ ای به پاکسازی نوار غزه از سلاح یا جلوگیری از تسلیح مجدد آن یا قضیه تونل ‌ها نشده است.

این تحلیلگر سیاسی صهیونیستی ادامه می ‌دهد: با مطالعه متن این سند – که رافید آن را مضحک توصیف کرده است – که نخست وزیر «اسرائیل» با آن موافقت کرده، متوجه می ‌شوید که این پیش نویس همان طرح آتش‌بس «جان کری»، وزیر خارجه آمریکاست که پیشتر کمیته امنیتی «اسرائیل» آن را تحقیر رد کرده و به نوعی وزیر خارجه آمریکا را مورد اهانت قرار داده بود، در حالی ‌که آن طرح ترتیبات امنیتی ویژه ای برای نوار غزه در نظر گرفته بود.

انتقاد مطبوعات صهیونیستی از آتش ‌بس امضا شده با مقاومت فلسطینی/ در حال ویرایشاین تحلیلگر صهیونیستی می ‌نویسد: این سومین توافقنامه امضا شده میان حماس و نتانیاهو از زمانی است که وی در سال 2009 پست نخست وزیری را در «اسرائیل» اشغال کرده و طی این مدت حتی نتوانسته که «اسرائیل» را به نقطه اول و آغازین خود مقابل نوار غزه باز گرداند.

رافید تاکید می‌ کند که نتانیاهو نه تنها نتوانسته وضع موجود و حاکم بر «اسرائیل» را حفظ کند که برای وی یک ایدئولوژی شمرده می ‌شود، بلکه «اسرائیل» را به عقب سوق داده است.

رافید دلیل این امر را کشته شدن 69 اسرائیلی در برابر 2 هزار فلسطینی می‌ داند که اغلب آنها را غیر نظامی تشکیل می ‌دهد و همچنین شلیک هزاران موشک به سمت شهرک‌ های صهیونیست نشین جنوب سرزمین ‌های اشغالی و صدها موشک به سمت مرکز این سرزمین‌ ها و آواره شدن ساکنان این شهرک‌ ها و از بین رفتن اعتماد ساکنان سرزمین‌ های اشغالی به ارتش و مسئولان و کابینه «اسرائیل» و خسارات اقتصادی که میلیاردها شیکل برآورد شده در کنار زیان‌ های سیاسی و هزاران ضرر و زیان دیگر که هنوز زود است، آنها را برآورد کرد.

وی هم چنین نوشت: علاوه بر تکرار ناکامی‌های گذشته در روند اتخاذ تصمیمات که در جنگ‌ های پیشین کمیته ‌های حقیقت یاب نسبت به آن هشدار داده ‌اند، نتانیاهو به صورت مستمر و برنامه ریزی شده شماری از اعضای کمیته امنیتی «اسرائیل» را از روند گفت ‌وگو و مذاکرات آتش‌بس در مصر بدون اطلاع نگه دارد.

انتقاد مطبوعات صهیونیستی از آتش ‌بس امضا شده با مقاومت فلسطینی/ در حال ویرایش

از سوی دیگر منابع سیاسی صهیونیستی که گفته شده آگاه و موثق هستند، روز سه ‌شنبه افشا کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در تمام طول مدت 50 روزه جنگ علیه نوار غزه موسوم به عملیات «صخره سخت» رابطه عمیق و مستحکم خود را حفظ کردند و شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این منابع اعلام کرد که نتانیاهو و السیسی گفت ‌وگوهای تلفنی طولانی و مکرری را درباره اوضاع جاری در جنگ و بررسی اوضاع انجام دادند و از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نقل شده که وی از این رابطه با السیسی بسیار خرسند و راضی است، به ویژه با توجه به نقش محوری که مصر به عنوان میانجی در توافقنامه آتش ‌بس با گردان‌ های فلسطینی ایفا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد22 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ياد نبرد طالوت و جالوت افتادم فقط نكته اش اينه كه اينبار جالوت داستاد يك يهوديه و اين بار طالوت يك نفر نيست بلكه هزاران سرباز توانمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس