سیدشهاب الدین چاووشی گفت: سالهاست در ادارات استان از منشی خانم استفاده نمی‌شود چرا که حرمت و شأن خانم‌ها بیشتر در کار کارشناسی مورد توجه واقع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سیدشهاب الدین چاووشی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در ساختمان استانداری تهران برگزار شد در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه موضع شما در قبال طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران چیست و آیا این اقدام در استانداری به اجرا درمی‌آید یا خیر گفت: امنیت شغلی برای بانوان در جامعه به هر شکلی که مطلوب بانوان است مورد قبول ماست، مهم این است که ما در فضاهای مختلف جامعه بتوانیم امنیت فکری و شغلی را برای بانوان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرد که امام خمینی(ره) اسلامی کردن دانشگاه‌ها با پرده کشیدن بین خانم‌ها و آقایان را نپسندیده است، افزود: اینکه بخواهیم در جامعه اینچنین حد و مرزی را ایجاد کنیم، پیاده رو، خیابان یا اتوبوس را تفکیک جنسیتی کنیم در فضای موجود جامعه امکان پذیر نیست اما اینکه بتوانیم محیط کار را به گونه‌ای طراحی کنیم که معاشرت‌های غیرضروری زن و مرد به حداقل ممکن برسد با مبانی اعتقادی ما تعارضی ندارد.

چاووشی افزود: در استانداری نیز عملا این طرح وجود دارد مگر جایی که امکان استقرار بانوان در محل دیگری وجود نداشته باشد و در دستگاه‌های اداری استان از مدت‌ها پیش این امر لحاظ شده و موضوع جدیدی نیست که برخی آن را به عنوان موضوعی و ابتکاری عملیاتی مطرح می‌کنند. سالهاست در ادارات استان از منشی خانم استفاده نمی‌شود چرا که حرمت و شأن خانم‌ها بیشتر در کار کارشناسی مورد توجه واقع شده نه اینکه منشی‌گری کار بدی است اما به دلیل اینکه این کار شرایط خاصی دارد و مرتبط باید در دسترس مدیر باشد برای خانم‌ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.ظاهرا در شهرداری این وضعیت وجود داشته که بحمدالله آنها نیز تازه متوجه شده‌اند و آن را اصلاح کرده‌اند!

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه در شهرداری شمشک از منشی خانم استفاده می‌شود گفت: اگر منشی شهردار خانم بوده است همین حالا مشخصات را به صورت مکتوب ارائه دهید تا ما با آن برخورد کنیم حتما آنها از دسترس ما خارج شده است همینجا با مدیرکل حراست تأکید می‌شود که این موضوع را پیگیری کنند و حتما ملاحظات اخلاقی و اسلامی را مدنظر قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است امنیت اجتماعی خانم‌هاست. تأکید ما براین نیست که خانم‌ها را در فضاهایی قرار دهیم که امنیت اجتماعی آنها متزلزل شود. در عین حال ما به تفکیک جنسیتی اعتقاد نداریم اما به حرمت اجتماعی و خانواده ایمان داریم.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل اجتماعی استان طی یادداشتی به من تذکر داد که بگویم ما به تفکیک جمعیتی اعتقاد نداریم اما به امنیت اجتماعی و حرمت خانواده ایمان داریم، ما هم قبول داریم در بسیاری از جاها تفکیک جمعیت امکان پذیر نیست اما در جاهایی که امنیت و حریم خانم‌ها با این امر و خاصشان محقق شود مخالفتی نداریم. بنابراین برخی از اینها تابع شرایط کلی نیست و برخی جاها ممکن است اقتضا کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس