کد خبر 337244
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان از تدوین مقررات و ضوابط حضور زنان در اماکن ورزشی خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه حضور زنان در ورزشگاهها و اماکن ورزشی موضوعی خاص است و در حیطه تصمیم گیری وزارت ورزش و جوانان نیست اما در تعامل با سایر نهادهای مذکور ضوابط و مقررات حضور زنان در اماکن ورزشی در حال تدوین است.

وی ادامه داد: با تدوین و تصویب این آئین نامه تکلیف این مساله روشن خواهد شد.

در سال های اخیر حضور زنان در سالن و اماکن ورزشی با برخی ممانعت هایی مواجه شده و برخی میزبانی ها را برای ایران با مشکل مواجه کرده است.

احمدی در عین حال تصریح کرد: شرایط را به گونه ای فراهم خواهیم کرد که مغایرتی با ارزشها و شئونات فرهنگی و اعتقادی ما نداشته باشد تا خانواده ها امکان حضور در اماکن و سالن های ورزشی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ورود زنان به ورزشگاه ها از نظر موضوعی بحث مفصلی به همراه دارد، گفت: این مسئله در واقع نیازمند یکسری دستورالعمل ها، آیین نامه هاو مقرراتی است تا موضوع حضور زنان را در اماکن ورزشی مشخص شود.

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه یکی از معضلات جدی در ورزش ضعف محیط حقوقی و قانونی است، اظهار داشت: نیازها در ورزش بسیار متنوع شده است و مسوولان نتوانسته اند همپای آن محیط حقوقی مناسبی را فراهم کنند و ما بنا داریم خلاء و ضعف های قانونی را در کوتاه مدت شناسایی و آن را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حاشیه های برنامه 90 افزود: به نظر می رسد این دیدگاهی که مدیران رسمی صدا و سیما درباره سیاست ها و راهبردهای رسانه ملی اعلام می کنند با آنچه که خروجی برنامه ها است فاصله زیادی دارد.

احمدی تصریح کرد: در تبیین سیاست های صدا و سیما که از سوی مسوولان آن رسانه مطرح می‌شود حرف های خوبی زده می شود. یعنی رویکردهای اصولی در آن رعایت شده اما خروجی برنامه ها متفاوت با رویکردهای صدا وسیما است.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به نفوذ و گستردگی رسانه ملی در فرهنگ سازی و ایجاد فضای فرهنگی حضور رسانه ملی می تواند نقش مهمی را داشته باشد.

احمدی تاکید کرد که باید کمتر به حاشیه ها پرداخت و بیشتر به اصل موضوع که مرتبط با جامعه است توجه شود.

وی گفت: رسانه ها می تواند نوع نگاه مردم به ورزش را تغییر دهند.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: آموزش باید به ارتقا دانش و بینش مردم نسبت به موضوع ورزش منجر شود و این اقدام نیازمند کار و تعامل بیشتر وزرات ورزش و جوانان با دست اندرکاران و برنامه سازان بویژه صدا و سیما است و بر این اساس باید از توانمندی رسانه ملی در قرار گرفتن ورزش در مسیر درست استفاده کنیم.

وی درپاسخ به سووال یکی از خبرنگاران مبنی برحل مشکلات آشوب و اغتشاش در لیگ های خارجی گفت: حل مشکل اغتشاش در آن لیگ ها یک عزم ملی بود و همه مقام های مسوول ضمن احساس مسوولیت، قوانین سختگیرانه ای را وضع کردند.

احمدی با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی ورزش ضعف داریم که متوجه مدیران دستگاهها متولی و مسوولان بخش ورزشی است، تصریح کرد: باشگاههای ورزشی زیر بار مسوولیت های فرهنگی و آموزشی خود نمی روند و متاسفانه ما نتوانستیم همپای رویدادهای ورزشی، قانون را روزآمد کنیم و بی قانونی سبب شده کسی نتواند اقدامی انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت ورزش و جوانان به صورت عام متولی ورزش کشور است و به همین دلیل یکی از دغدغه های این دوره توسعه فرهنگ ورزشی در سطح جامعه است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر حدود 10 تا 20 درصد از جامعه ما ورزش می کنند که در مقایسه با بسیاری از کشورها که فرهنگ ورزشی آنها توسعه یافته است، ما عقب هستیم و به همین دلیل با تعامل جمعی و به کارگیری همه ظرفیت ها باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم با ورزش آشنا شوند.

وی رعایت اصول و ارزش های فرهنگی در ورزش را یکی دیگر از دغدغه های مسوولان ورزشی کشور دانست و خاطرنشان کرد: در ورزش، ارزش های انسانی باید برجسته باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این دوره ما نگاه مراسمی و مناسبتی به فرهنگ نداریم به این معنی که فرهنگ را تنها در برگزاری مراسم محدود نمی کنیم، بلکه دیدگاه مدیریتی نسبت به این موضوع اکنون وجود دارد.

وی تصریح کرد: در همه شئون مدیریت ورزش، مسایل فرهنگی باید در اولویت باشد یعنی درتصمیم گیریها، تصمیم سازی ها، انتصابات و برنامه ها باید پیامدهای فرهنگی مدنظر قرار گیرد که این امر هیچ مغایرتی با ورزش قهرمانی ندارد.

وی در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران هم گفت: تیم های بزرگ و افرادی که در آنها ایفای نقش می کنند، مسوولیت فراتری نسبت به دیگران دارند و نقش موثری در ایجاد فضای آرام و اخلاقی در مسابقات دارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس