کد خبر 335826
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

والدین باید توجه داشته باشند که برای کمک به درمان بیماری افسردگی کودکشان باید یک محیط خانوادگی مناسبی برای وی فراهم آورند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، فرناز طارمیان روان شناس عنوان کرد: برای فراهم آوردن یک محیط خانوادگی گرم و حمایت کننده، هر اقدام و تلاش مناسبی که می‌توانید انجام دهید.

عشق و محبت، درک و داشتن روابط منظم بخشی از کارهای مهمی هستند که می‌توانید به منظور کمک به کودکتان برای مقابله با افسردگی انجام دهید.

وی تصریح کرد: علاوه بر فراهم کردن محیط خانواده، مشاوره منظم با پزشک، مصرف داروها طبق دستور پزشک، داشتن عادت‌های خوب در سبک زندگی نیز می‌تواند به کاهش علایم افسردگی کودکتان کمک کند.

طار‌میان افزود: سعی کنید کودکتان را در انجام موارد زیر تشویق کنید. در برنامه روزانه کودکتان انجام و رزش‌هایی مانند شنا، پیاده روی و انجام بازی‌های پر شور و نشاط را به صورت منظم بگنجا‌نید.

وی افزود: همچنین مطمئن شوید که کودک شما خواب کافی دارد و در صورتی که کودکتان با مشکلات خواب مواجه است ممکن است موارد زیر برای بهبود این وضعیت مفید باشد.

هر شب کودکتان راس ساعت مشخصی به رختخواب رود و اتاق خواب وی به صورت ساکت، آرام و با تاریکی مناسبی نگه دارید و همچین بهتر  است تمرینات ورزش را بعد از ساعت 17 انجام ندهید.
طارمیان گفت: کودک شما نباید داروهایی  را بدون تجویز و هماهنگی پزشک مصرف کند و همچنین باید وی یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد و اگر او برای خوردن غذا اشتها ندارد، سعی کنید به جای وعده‌های غذایی سنگین، به کودکتان میان وعده سبک بدهید.

این روان شناس خاطرنشان کرد: در مورد داشتن احساس بهتر، امیدوار باشید، داشتن تفکر مثبت برای بهبود افسردگی بسیار مهم است. امیدوار بودن در حالی که افسرده هستید مشکل ساز خواهد بود. اما به کودکتان یاد آوری کنید که بهبود به صورت تدریجی و به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس