برنامه "90" طبق روال همیشگی‌اش با پرداختن به جزئیات دیدارهای هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شد و در طول برنامه، حاشیه‌ها و گزیده‌ دیدارهای این هفته پخش شد.

به گزارش مشرق، دومین برنامه نود در فصل جدید رقابت‌های لیگ فوتبال کشور شب گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد و عادل فردوسی‌پور مجری این برنامه به اتفاقات فوتبال کشور و حواشی آن در هفته گذشته پرداخت. 

سوال پیامکی این برنامه اختصاص به نتیجه دیدار سپاهان و استقلال در هفته سوم لیگ برتر داشت که مخاطبان این برنامه باید نتیجه این بازی را به این برنامه پیامک می‌کردند.

در پایان این نظرسنجی بیشترین رای (48 درصد) اختصاص به برد سپاهان داشت، 31 درصد برد استقلال را پیش‌بینی کردند و 21 درصد رای به تساوی این دیدار دادند.

پیش بینی‌های عجیب از نتیجه دیدار سپاهان و استقلال
سئوال برنامه دوشنبه شب به نتیجه دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال در هفته سوم لیگ برتر اختصاص داشت که مخاطبان باید به سبک برنامه 2014 و اعلام دقیق نتیجه بازی در آن شرکت می‌کردند. پیش بینی‌های عجیب مثل نتایج 7 بر صفر، 9 بر 9 و حتی 9 بر 8 از جمله عجیب‌ترین پیش بینی‌های مخاطبان برنامه بود که تعجب فردوسی پور را در پی داشت.

بیشترین نتیجه از دیدار مخاطبان برنامه پیروزی دو بر یک سپاهان مقابل استقلال بود.

کارشناس داوری این برنامه مسعود مرادی بود که اتفاقات داوری هفته دوم لیگ را مورد بررسی قرار داد.

تقویم نود و انصراف پرسپولیس از بازی با هما
آیتم جدیدی که امسال به برنامه نود اضافه شده، بخش تقویم نود است که دوشنبه شب اولین قسمت آن روی آنتن رفت (فیلم این قسمت را در این جا ببینید). اتفاقات تاریخی که در یک هفته در طول سالیان گذشته رخ داده، در این قسمت مرور خواهد شد. بازی نکردن پرسپولیس مقابل هما در روز 16 مرداد 1360 اولین موردی بود که در تقویم نود پخش شد. در آرشیو روزنامه های آن زمان حتی نامه محمود خوردبین برای تجدید بازی وجود داشت که این موضوع با مخالفت مسئولان وقت فدراسیون مواجه شده بود.

از دیگر آیتم‌های تقویمی، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان و همچنین برابر بحرین در دیدار رده بندی مسابقات جام ملت‌های آسیا بود که علی کریمی در هر دو مسابقه ستاره بود. همچنین از مهدی مهدوی کیا به عنوان اولین بازیکن ایرانی یاد شد که در 13 مرداد 1378 موفق شد در مسابقات جام بین قاره‌ای حضور داشته باشد.

علاوه بر گرامیداشت یاد شهید صارمی و روز خبرنگار و یاد بابک معصومی بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران، به تولد دو تن از اهالی فوتبال در این هفته یعنی غلامرضا رضایی و دکتر محمد زادمهر هم اشاره شد. موضوعات دیگری از جمله انقلاب مشروطه هم به صورت مختصر و گذرا در تقویم نود جای گرفت.

این برنامه به مناسبت روز خبرنگار هم مصاحبه‌ای را با خانواده شهید صارمی پخش کرد. خبرنگاری که در مزار شریف افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید.

کالبدشکافی سقوط هواپیمای آنتونوف با کمک سپاهان و چند کاپیتان

نخستین بازی در برنامه نود این هفته مورد بررسی قرار گرفت بازی گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان در تبریز بود. بازی که با دومین سه امتیاز این فصل زردپوشان اصفهانی را به صدر جدول رساند. اما موضوعی که از خود مسابقه بیشتر مورد توجه قرار گرفت هواپیمایی بود که اصفهانی‌ها را به تبریز رسانده بود و برای برخی سفرها از سوی این باشگاه چارتر شده بود. هواپیمایی که سه روز بعد از همراهی بازیکنان سپاهان در یک پرواز خونبار در تهران سقوط کرد و موجب جان‌باختن نزدیک به چهل تن از هموطنانمان شد.

خوروش سرپرست تیم سپاهان روی خط برنامه آمد و در این خصوص گفت: در پروازهایی که امکان استفاده از هواپیماهای کشوری را نداشتیم، از این هواپیما استفاده می‌کردیم. به عنوان مثال برای سفر به تبریز با این هواپیما رفتیم که به ما اعلام شد پرواز باید قبل از ساعت 8:30 صبح باشد و تعداد نفرات بیش از 37 نفر نباشد.

خوروش افزود: اگر هواپیما مجبور بود بعد از ساعت 8:30 بپرد، باید وزن آن کمتر می‌شد تا مشکلی ایجاد نشود.

در این هنگام فردوسی پور به نقل از چند کاپیتان که نمی‌خواستند نامشان فاش شود اعلام کرد که پرواز این هواپیما نباید در هوای گرم صورت می‌گرفت. فردوسی پور در این خصوص تاکید کرد: جان مردم واقعا مهم است. همه از این اتفاق متاسف شدند. هموطنان ما راحت جانشان را از دست می‌دهند.

خوروش پس از تکرار این اظهاراتش در "90" درباره سقف بودجه باشگاه خود که بالاتر از حد تعیین شده بود گفت: باید برای باشگاه سپاهان امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گرفتند ولی با این حال ما قراردادهای خود را کم می‌کنیم تا به زیر سقف برسد!

این برنامه در ادامه خلاصه‌ای از بازی پرسپولیس و فولاد را پخش کرد و خشونت پیام صادقیان مورد بررسی قرار گرفت. حرکت پیام صادقیان سوژه جدیدی دست فردوسی‌پور داد تا برنامه‌اش به مقایسه حرکت ورزشی این بازیکن پرسپولیس با سایر ستارگان مستطیل سبز از جمله لوئیس سوارز بپردازد.(این فیلم را در اینجا ببینید)






اقدام بی سابقه ناظر داوری در لیگ برتر
دو اتفاق دیگر در حاشیه بازی پرسپولیس با فولاد مورد توجه برنامه نود قرار گرفت. یکی حساسیت‌های جلال مرادی، ناظر داوری در کنار زمین که گهگاه با مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌ها هم درگیر می‌شود. مرادی همچنین پیش از شروع بازی با حضور در کنار داوران و کاپیتان‌ها برای گرفتن عکس یادگاری، یک رکورد عجیب به نام خودش ثبت کرد. مسعود مرادی کارشناس داوری برنامه نود به فردوسی پور گفت که برای اولین بار است که می‌بیند ناظر داوری قبل از شروع بازی با داوران و کاپیتان‌های دو تیم عکس می‌اندازد!

پوشیدن گرمکن در گرمای 50 درجه‌ای اهواز
دیگر اتفاق حاشیه‌ای، گرمکنی بود که به توپ جمع کن‌های ورزشگاه الغدیر داده شده بود تا در گرمای بالای اهواز، کودکان توپ جمع کن کار دشواری داشته باشند. فردوسی پور در اینباره اعلام کرد: مشخص بود که توپ جمع کن‌ها از ترس از دست دادن کارشان، مجبور شده بودند این گرمکن‌ها را بپوشند.

پرسپولیس ناآرام

یکی از بخش‌های مهم برنامه این هفته، پرداختن به موضوع اختلاف‌نظرهای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای این منظور روی خط آمد و گفت: اعضای هیات مدیره و مدیرعامل اختلاف دارند اما این اختلاف فاحش نیست. ما با هم اتحاد داریم.

وی درباره مصاحبه رحیمی با رسانه‌ها هم گفت: ابعاد مساله بزرگ نیست.

سیاسی در توضیح مصاحبه‌های زیاد اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفت: اصحاب رسانه از من درخواست مصاحبه می کنند و من خجالت می‌کشم که درخواست‌شان را رد کنم اما سعی می‌کنم این کار را کمتر انجام دهم.

وی درباره نظرش در مورد علی دایی هم گفت: من هرگز درباره تغییر کسی حرف نزده‌ام. اصلا بحث برکناری علی دایی هرگز مطرح نشده است. مشکل خاصی نداریم و امیدواریم در بازی‌های بعدی نتایج بدمان را جبران کنیم.

سیاسی درباره مراسم آشتی‌کنان‌اش با رحیمی هم اظهار کرد: ما مشکل خاصی با هم نداریم و هر کسی مشغول انجام کار خود است.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: باشگاه التهاب دارد و برنامه "90" باید کمک کند که این التهاب کم شود.

سیاسی در ادامه درباره نقش خود رد باشگاه پرسپولیس گفت: من مسائل مالی باشگاه را مدیریت می‌کنم.

وی درباره شائبه حضورش در باشگاه راه‌آهن به عنوان مالک گفت: حمید استیلی به همراه برادر من برای خرید باشگاه اقدام کرده‌اند. این کار خیلی هم سرمایه دست‌نیافتنی نمی‌خواهد!

در ادامه این بحث، علی دایی هم مهمان تلفنی برنامه شد و درباره اتفاقات این روزهای باشگاه پرسپولیس توضیحاتی داد.(متن کامل اظهارات علی دایی)


مورد عجیب پیام صادقیان

مسعود مرادی، کارشناس داوری برنامه این هفته، تاکید کرد که حرکت صادقیان به سمت داور در دیدار پرسپولیس برابر فولاد، قطعا کارت زرد داشته و حتما این بازیکن حرف ناشایستی به زبان آورده که داور کارت قرمز مستقیم داده است.

این بازیکن به دلیل حمله به داور و هل دادن او، به سه ماه محرومیت از همراهی تیمش محکوم شده است.

ایران "90" در مازندران

گزارشگران برنامه "90" این بار راهی مازندران شده بودند تا حال و احوال فوتبال این استان فوتبال‌خیز را جویا شوند. حال و روزی که چندان تعریفی نداشت.





با لژیونرها

مانند دوره‌های قبلی برنامه بخشی هم به بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران اختصاص داشت. در این میان، گفت‌وگوی یک سانه سوئیسی با دانیل داوری پخش شد. داوری در این گفت‌وگو از برنامه‌هایش برای موفقیت در سوئیس حرف زد و از این که با تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل حضور داشته ابراز خوشحالی کرد.

لغزش عادل !!!

برنامه "90" این هفته یک حاشیه جالب توجه هم داشت. در میانه‌های برنامه، زمانی که عادل فردوسی‌پور مشغول بررسی برگه‌های روی میزش بود، آن‌قدر صندلی‌اش را تکان داد که با لغزش صندلی چیزی نمانده بود به زمین بیفتد! این اتفاق برای لحظاتی برنامه را متوقف کرد و باعث خنده مجری و مهمان برنامه شد.

*عادل وارد معرکه امیر و نکو شد

بخش دیگر برنامه نود اختصاص به اختلاف جواد نکونام کاپیتان تیم ملی و امیر قلعه نویی سرمربی استقلال داشت. که عادل و عواملش یک گزارش در این‌باره آماده و پخش کردند.

صحبت‌های جنجالی نکونام و شکایت قلعه نویی موضوعی بود که نود به واکاوری آن پرداخت. در این میان هم نقش برخی افراد در به وجود امدن این مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

آماری از هفته دوم لیگ چهاردهم و سپس برنامه هفته سوم این رقابت ها به تصویر کشیده شد.







برنامه این هفته ساعت 1:45 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بهنام ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    همونطور ک دیدید آقای دایی فقط بحث و عوض میکردو از بازیکنش دفاع میکرد، آقای دایی سه ماه خیلی زیاده!!!!؟ باید بیشتر از اینا میشد، پرسپولیس با دایی بجایی نمیرسه چون دایی مربیگریش در حد لیگ برتر نیست
  • بهنام ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    درسته ک دایی بازیکن بزرگی بوده ولی تو مربیگری تجربه کافی و نداره بهتره بره از پرسپولیس، به پیام صادقیان هم بگید گنده تر از تو نتونست کاری واسه اس اس سرورتون کنه تو ک جا خود داری بچه ، تو دربی همچین بزننت ک سه ماه هم بعد دربی نتونی بازی کنی :)))
  • ebi ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    پس احتمالا تو بودی که فصل گذشته تیمو نایب قهرمان کردی. تازه با اون همه فرصتی که برای قهرمانی از دست دادند.فهمیدن حرفای دایی از حد بعضی ها خارجه.مرادی اومده میگه خطای صادقیان کارت زرد داشته پس حتما توهین کرده . آدم حسابی چرا به جای کلمه حتما از احتمالا استفاده نمیکنی . ضمنا خود داور گفته که هیچ توهینی صورت نگرفته.پس هیچ محرومیتی هم نباید داشته باشه. البته من معتقدم این بچه (صادقیان ) باید حتما تحت مشاوره روانشناس باشه. چون داره خودشو نابود میکنه.
  • حجت ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    بهنام دهنتو ببند ***66666666666666666666666666666666666666666666***
  • ایییییییییییییییییییرانیییییییییییییییییییییی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    دایی واسه کارای مدیریتی عالیه نه مربیگری
  • افشین ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    فک کنم برنامه 90فقط واسه تخریب بازیکن هستش این کار صادقیان اونقد بزرگ کردن ک میخوان با کارای سوارز مقایسه کنن پیام صادقیان باتوجه به اینکه تیمش عقب بود شرایط روحی مناسبی نداشت رسانه ها همش دنبال خبر خودشونن دیگه کاری ندارن ک یه تیم بندازن تو حاشیه من میگم پرسپولیس عشقه پیام صادقیان هم عشقه
  • احمد ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    دایی پرسپولیس را نابود میکند
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    بهنام 6 بستتون نیست
  • امین ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام آقای دایی:ظاهرا حافظه ی شما فقط مسائل منفی تیم خودت رو نگه نمیداره و شما درگیری صادقیان با خلعتبری و رضا حقیقی و قلیون کشی رو یادتون نیست.بازیکنی که اخلاق نداره حقشه فوتبالش نابود بشه.البته از شما هم کسی انتظار اخلاق ورزشی نداره که از شاگردت داشته باشه.شما 90 دقیقه با داور و ناظر بازی درگیر هستی و مسائل فنی از یادت رفته.آقا افشین:بازیکن باید اخلاق داشته باشه.مسی اگه درون زمین ستاره هست،در اخلاق و رفتار فوق ستارس.
  • کلاقرمزی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    هدف فردوسی پور و برنامش سرگرم کردن ملت با موضوعات درجه چندم فوتبال ماست اگه راست میگن با کارشناساشون از نحوه بازی تیمهامون انتقاد کنن شاید دیگه شاهد فاجعه جام جهانی 2014 نباشیم
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    یادش بخیر پیروزی قهرمان شد ، استقلال 13ام
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    با نظرت موافقم! شما باید ببینی چرا فردوسی پور از کیروش با وجود بازی های ضعیف حمایت میکنه و از مربی های داخلی حمایت نمیکنه! اگه فردوسی پور آدم درستی بود تا الان دوام نمیاورد متاسفانه مردم ما هم خیلی ساده اند و خیلی زود باور با پرداختن به ماسئلی که مردم خیلی روشون حسانند مثل همین سقوط هواپیما مردم رو به دور خودش جمع کرده!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    44444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444
  • شناس ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    چرند نگو! شما یا مشکل شنوایی داشتی یا رو بغض و کینه نظر دادی مطابق معمول! دایی هیچ دفاعی از بازیکنش نکرد! فقط و فقط انتقادش به 3 ماه بود! پرسپولیس همینیم که هست از صدقه سریه داییه وگرنه با این پیشکسوتا و مدیریت و تماشاگراش اصلا در حد لیگ برتر نیست!
  • شناس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ایول قشنگ گفتی! کلا اس اس تون با زدن بازیکنای پرسپولیس از باخت فرار میکنه وگرنه همونی که پیام گفت به سرتون میومد! :))))
  • شناس ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    پزسپولیس ویرانه ایه که اگه دایی نباشه قطعا نابود میشه!
  • علی ساکی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اقای دایی بجای بحث با داوران بازیکنانت رو کنترل کن واقعا متاسفم برا این فوتبال که هر بازی دایی با داوران درگیر میشه از فرکی یاد بگیر
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    توی 90 معلوم شد که در سقوط هواپیما شاهد یک تخلف عمد هستیم چون به جای حداکثر 39 نفر 50 نفر رو هل داده بودن داخل هواپیما و بعد از ساعت 8 پرواز کرده بودن در حالی که به خاطر گرما و پایین آمدن راندمان موتور این هواپیما دستور داشته قبل از ساعت 8 پرواز کنه سپاهان هم قبلش با 39 نفر رفته بوده تبریز با همین هواپیما قتل عمد هست
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    نام ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز غدیر است نه الغدیر
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اينها تاثير رفتارهاي علي دايي بر تيمه . بايد دايي محروم بشه تا اين تيم اصلاح شه
  • غریبه ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ساختار تیمی پرسپولیس مشکل داره و هرکی مربی باشه ، بهمین روز می افته. وزارت ورزش در این مورد نقش اساسی داشته و برنامهریزی شده، پرسپولیسو نابود میکنه. وزیر تمایل زیادی برنگ آبی داره
  • سها ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    جناب ناشناس 13:52 دقیقه درست گقتند! پرسپولیس اگر آقای دایی را هم نداشت، دیگر چی داشت!؟
  • مجيد ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    از‏ ‏قدیم‏ ‏گفتن تغاری‏ ‏‏ ‏بشکند‏ ‏ماستی‏ ‏بریزد‏ ‏‏ ‏‏جهان‏ ‏گردد‏ ‏به‏ ‏کام‏ ‏کاسه‏ ‏لیسان جديداً هم سلام ای تیم ششتقلال _ سلام ای خنده ی فوتبال _ سلام ای شوخی باحال _ هنوزم دوستت دارم !! سلام ای تیم شیش تایی _ سلام آبی دریایی _ سلام ای دوست تنهایی _ هنوزم دوستت دارم !! بگو در داغ چی بودی ، تو این چهل سال تنهایی که امروزپرسپولیس ساخته ، بازم تیمهای شیش تایی بگو دیگر چی میخواهی ، از این سرور فو تبا لی که چند تا تیم دیگر هم ، بیان تو جمع ششتايي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس