کد خبر 334645
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

تلویزیون سوریه گزارش داد کارشناس آمریکایی گفت : ایالات متحده آمریکا اولین کشور تروریستی در جهان به شمار می رود.

به گزاش مشرق، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه پال گریگ رابرتاین پروفسور آمریکایی معتقد است آمریکا به هیچ قانون داخلی یا بین المللی پایبند نیست، زیرا قانون عملکرد و زیاده خواهی های آن را محدود می کند.
بنابراین هیچ قانونی نیست که بتواند برای زیاده خواهی های آمریکا حدی قرار دهد .آمریکا منافع خود را در جهان تامین می کند و هیچ اهمیتی به پیامدهای ناگوار ناشی از عملکرد خود در جهان که منجر به بی ثباتی ها و نا امنی های موجود است قائل نیست.
پروفسور پال گریگ رابرت در مقاله ای تحت عنوان «آمریکا تهدید کننده جهان است» که
پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ کانادایی آن را منتشر کرده است نوشت: پیامدها و عواقب ناشی از دخالتهای سیاسی و نظامی بی حد و حصر کاخ سفید در کشورهای متعدد سراسر جهان باعث شده است ویرانی های بسیار زیادی در این کشورها به بار آید . بنابراین بی ثباتی ها و نا امنی هایی را که دو دولت پیاپی جرج بوش و باراک اوباما در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند موجب کشتار مردم و ویرانی های فراوانی در منطقه شده است.
این نا امنی هایی که آمریکا بطور عمد در منطقه ایجاد کرده است منجر به آواره شدن میلیونها نفر از مردم منطقه شده است . این در حالی است که احتمال دارد در آینده تعداد قربانیان این بی ثباتی ها و نا امنی ها بسیار بیشتر شود.
رابرت همچنین نوشت: یک منبع دیگر نا امنی ها و مشکلات و اضطرابهای موجود در منطقه ناشی از اقدامات رژیم اسرائیل است. اسرائیل با اشغال فلسطین و به چپاول بردن سرزمین فلسطینیان و با حمایت ایالات متحده آمریکا، نا امنی های زیادی را در منطقه ایجاد کرده است.
این در حالی است که همزمان با تجاورهای وحشیانه رژیم اسرائیل بر ساکنان نوار غزه کنگره آمریکا قطعنامه ای به تصویب رساند که طی آن از این جنایتهای صهیونیستی حمایت کرد. واشنگتن تا به حال میلیونها دلار برای پشتیبانی تسلیحاتی از اسرائیل به این رژیم ارسال کرده است . واشنگتن اخیرا دویست و بیست و پنج میلیون دلار برای استحکام گنبد آهنین اسرائیل هزینه کرده است.
ایالات متحده آمریکا با حمایت و پشتیبانی بی حد و حصر از رژیم صهیونیستی که در حال ارتکاب جنایتهای جنگی است قوانینی را که خود به اصطلاح برای مبارزه با تروریسیم قرار داده است نقض می کند.
سیاستهای خارجه آمریکا که با هدف ویران کردن و از بین بردن منطقه خاورمیانه تنظیم شده است چهره آمریکا را در جهان سیاه کرده است . در حال حاضر در بین افکار عمومی جهان بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت و صلح جهانی همان آمریکاست . زیرا سیاستهای آمریکا ویرانی های زیادی را در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان و عراق به بار آورده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس