کد خبر 333349
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه در جام جهانی بازیکنان کشورمان حتی نتوانستند توجه تیم‌های متوسط اروپایی را هم به خود جلب کنند در خصوص حضور ستاره‌های فوتبال ایران در تیم‌های عربی گفت: این موضوع یک کارت زرد برای فوتبال ایران است.

به گزارش مشرق، امیر حاج رضایی در واکنش به عدم توجه تیم‌های اروپایی به بازیکنان ایرانی بعد از جام جهانی و انتقال ستاره‌های کشورمان به لیگ‌های عربی خاطرنشان کرد: این موضوع از جهت بازیکنان کاملا مثبت است چون که به پول خوبی می‌رسند. آنها دیگر شدت تمرینات تیم‌های اروپایی را نخواهند داشت و از نظر مالی نیز سود خوبی می‌برند ولی اگر بخواهم نگاه فوتبال به این ماجرا داشته باشیم باید بگویم که این موضوع کاملا به ضرر فوتبال ایران است.

وی در خصوص اینکه بر خلاف انتظارات قبلی بازیکنان ایرانی نتوانستند بعد از جام جهانی به لیگ‌های اروپایی منتقل شوند، گفت: نگاه مجامع بین‌المللی به فوتبال ایران کم شده است. ما تقریبا لژیونر خوبی نداریم. قبلا هم لژیونرهایی که داشتیم در تیم‌هایی بوده اند که سقوط کرده‌اند. فولام، نایمخن و اینتراخت برانشوایگ تیم‌هایی بودند که بازیکنان ایرانی در آنها بازی می‌کردند که جملگی سقوط کردند بنابراین بازیکنان ما در سطوح پایینی از فوتبال باشگاهی اروپا بازی می‌کردند.

این کارشناس فوتبال ایران با هشداری جدی تاکید کرد: به نظرم این یک کارت زرد برای فوتبال ایران است که در جام جهانی نتوانستیم توجه تیم‌های اروپایی را جلب کنیم. حتی تیم‌های متوسط اروپایی هم بازیکنان کشورمان را جذب نکردند که این نگران کننده است.

حاج رضایی با اشاره به انتقال بازیکنان ایرانی به تیم‌های عربی گفت: این انتقال ها از دو منظر قابل بررسی است. اول از نظر مالی که برای بازیکنان درآمد بسیار خوبی داشته است اما اگر از منظر فوتبالی به این قضیه نگاه کنیم شرایط نگران کننده است.

وی در خصوص علت بی عدم انتقال بازیکنان ایرانی به تیم‌های اروپایی خاطرنشان کرد: آدم هایی که در فوتبال روز دنیا هستند پول خود را بی جهت خرج نمی‌کنند. آنها آدم های تیزبینی دارند که بازیکنان مورد علاقه خود را بر اساس کارایی که دارند انتخاب می‌کنند. فوتبال ایران در نظر آنها فوتبالیست خوبی ندارد و در مجموع باید گفت در این سال‌ها پیشرفتی نداشته‌ایم.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: در واقع باید گفت که در عرصه بین‌المللی فوتبال ایران جایگاهی ندارد و این از مربی تیم نیست. خیلی مسایل در این ماجرا دخیل است. فوتبال بسیار گسترده است و صحبت کردن درباره آن دیگر در حوصله من نیست چرا که تکرار کردن یک ماجرا آن را لوث می‌کند. یک فیلم را نمی‌توان بیشتر از چند بار نگاه کرد مگر اینکه شاهکار باشد و فوتبال ایران شاهکار نیست بنابراین نباید دیگر راجع به مسایلی که گفتنش تاثیری ندارد حرف زد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    حالا هی کاربران مشرق کی روش کی روش کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس