کد خبر 333243
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل -یونیسف- بابیان اینکه یکی از اولویت های ما در غزه در حال حاضر کمک به کودکانی است که در حالت شوک به سر می برند گفت تاکنون بیش از چهارصد کودک فلسطینی در غزه کشته و حدود سه هزار نفر نیز زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، کاترین وبل در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گفت :  کودکان غزه متحمل ضربه روحی سنگینی شده اند و کمک به آنان جزو مهمترین اولویت هاست.

وی تصریح کرد یکی از اولویت های ما در حال حاضر کمک به کودکانی است که در حالت شوک به سر می برند. بیش از چهارصد کودک کشته و حدود سه هزار نفر نیز زخمی شده اند. اما آنچه موجب دغدغه خاطر ماست، کودکانی است که متحمل ضربه روحی شده اند. حدود چهارصد هزار کودک در غزه نیازمند کمک های روانی فوری هستند.

او در ادامه تصریح کرد: کودکان زیادی نیز زخمی شده اند. جراحت برخی از آنان بسیار شدید است. برخی از آنان همه اعضای خانواده خود را از دست داده اند. بنابراین کودکان زخمی، هم از لحاظ بدنی باید مداوا شوند هم از لحاظ روانی. متاسفانه وضع برخی از این کودکان بسیار وخیم است.

وی افزود: حدود صد و پنجاه مدرسه در غزه آسیب دیده است. به احتمال زیاد بازگشایی مدارس به تعویق خواهد افتاد. مشکل دیگر این است که مردم به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. به علت درگیری ها محله های زیادی ویران شده است. در برخی از آنها بقایای مواد منفجره جنگ هنوز وجود دارد. در نتیجه پیش بینی نمی شود جمعیتی که خانه های خود را ترک کرده و به پناهگاه هایی همچون مدارس رفته اند، در آینده ای نزدیک به خانه هایشان بازگردند. نیمی از این جمعیت را کودکان تشکیل می دهند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    فاغث یا غیاث المستغیثین!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس