کد خبر 332539
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده گفت: آزادسازی قیمت‌ها که در بسته دولت برای خروج از رکود تورمی مطرح شده است، باعث متعادل شدن عرضه و تقاضا و بهبود کیفیت محصولات خواهد شد.

 به گزارش مشرق، جمشید فروزش در ارزیابی بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود، اظهار داشت:‌ در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های صنعتی با مشکل بدهی معوق روبرو هستند و در این شرایط، بسته پیشنهادی دولت می‌تواند کمک‌کننده واحدهای تولیدی باشد، ولی به معنی جبران همه افزایش قیمت اتفاق افتاده در هزینه تولید نیست.

وی تصریح کرد: آزادسازی قیمت‌ها بهترین مسئله‌ای است که در بسته دولت مدنظر قرار گرفته است و در صورتی که این مورد عملی شود، عرضه و تقاضا با یکدیگر متعادل می‌شود و این مسئله باعث ارتقاء کیفی تولیدات صنعتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت خود فعال می‌شوند و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دبیر شورای تولید‌کنندگان پودر شوینده با اشاره به پیش‌بینی تأمین 60 درصد نیاز مالی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در بسته پیشنهادی دولت، گفت: بخش تولید مجبور به دریافت تسهیلات است، هر چند این تسهیلات گران‌ قیمت باشد.

وی تأکید کرد: دولت باید برای حمایت از بخش صنعت، تسهیلات ارزان‌ قیمت به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.

وی در مورد وضعیت سطح تکنولوژی در واحدهای تولید‌کننده محصولات شوینده نیز گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه‌های پودر شوینده مربوط به 10 تا 15 سال قبل است، انحراف زیادی از نظر مصرف انرژی با استانداردهای جهانی نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس