کد خبر 327594
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

در جلسه امروز شورای شهر تهران آخرین وضعیت شبکه فاضلاب شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا از شرکت آب و فاضلاب و شهرداری خواستند تلاش بیشتری برای توسعه شبکه فاضلاب در تهران داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، علیرضا دبیر در ادامه هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به طرح دو فوریتی برای تسریع در امور حفاری در تهران اظهار داشت: علت دو فوریتی بودن این طرح این است که در جلساتی که با وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب و معاونت عمرانی داشتیم نیاز به مصوبه شورا بود.

وی تصریح کرد: شورای سوم در گذشته یک میلیارد تومان برای فاضلاب شهر تهران پیش‌بینی کرده بود به طوری که در چند سال گذشته کارهای خوبی در حوزه فاضلاب تهران صورت گرفته است.

در ادامه جلسه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به حضور حجت‌الاسلام ابوترابی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: از حضور وی در جلسه امروز تشکر می‌کنم اما بهتر بود که ایشان نیز پس از اتمام صحبت‌هایشان، نیم‌ساعتی را در جلسه شورا حضور داشتند.

وی تصریح کرد: ما نیز موضوعات مهمی را مدنظر داشتیم که می‌خواستیم که با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان بگذاریم و راهکارهایی را برای تعامل بیشتر شورا و مجلس اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به طرح دو فوریت برای تسریع در امور حفاری‌ها در تهران گفت: جدا از طرح اشاره شده شبکه فاضلاب بیش از 9 هزار کیلومتر طول و قریب به 18 سال است که شروع شده است و امسال 5 هزار کیلومتر قرار است این کار انجام شود و اگر اینگونه کار ادامه پیدا کند 20 سال طول می‌کشد تا شبکه فاضلاب در تهران کامل شود.

سالاری افزود: متاسفانه لوله‌های فاضلاب نیز حدود 40 سال عمر بیشتر ندارند و در واقع باید بعد از برنامه این لوله‌ها دوباره تعمیر بشوند.

وی از شهرداران مناطق جداگانه خواست تا همکاری و تعامل بیشتری را با شرکت آب و فاضلاب داشته باشند و در خصوص اعتراضاتی که از طریق سامانه 137 و 1888 در زمینه فاضلاب می‌شود کمی با حوصله‌تر و با حمایت بیشتر از شرکت آب و فاضلاب اقدام کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب هم‌اکنون فرصت بسیار مهمی را برای آبیاری فضاهای سبز شهر تهران ایجاد کرده‌ است که در گذشته و در دهه‌های قبل فاضلاب تهدیدی برای این امر بود.

در ادامه جلسه دنیامالی رئیس کمیته عمران حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده موافق این طرح هستم گفت: دوستان ما در شرکت آب و فاضلاب در پایتخت مملکت با روش‌های دستی کار می‌کنند که ما انتظار داریم برای تسریع در کار از امکانات جدید استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اعتراضات زیادی در خصوص فعالیت آب و فاضلاب در معابر و خیابان‌ها وجود دارد و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است که امیدواریم با تلاش این شرکت‌ و همکاری شهرداری این مشکلات برطرف شود.

دنیامالی افزود: هم‌اکنون 55 درصد از شبکه فاضلاب در شهر تهران ایجاد شده است که امیدواریم مابقی این شبکه در 5 سال آینده به اتمام برسد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس