کد خبر 326769
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

متخصصان استرالیایی می‌گویند: به رغم برخی باورهای غلط در مورد ارتباط شرایط جوی با بروز کمردرد، این باور هیچ اساس علمی و پزشکی ندارد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، متخصصان استرالیایی در یک مطالعه جدید به معاینه بیش از 1000 فرد مبتلا به کمردرد پرداختند. همچنین وضعیت آب و هوایی در زمان شروع کمردرد و یک هفته و یک ماه پیش از آن مورد مطالعه قرار گرفت. پزشکان استرالیایی در بررسی‌های اولیه خود دریافتند هیچ ارتباطی بین کمردرد با رطوبت، فشار هوا، جهت باد و میزان بارش باران وجود ندارد. اما تنها نکته‌ای که در این مطالعه آشکار شد این بود که وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار ظاهرا می‌تواند تاحدودی احتمال ابتلا به کمردرد را افزایش دهد هرچند شدت آن به لحاظ پزشکی قابل توجه نبوده است.

دکتر «دنیل استفنز» از موسسه سلامت جهانی دانشگاه سیدنی و متخصص ارشد این مطالعه گفت: بسیاری از بیماران تصور می‌کنند وضعیت هوا بر علائم کمردرد آنان تاثیر می‌گذارد که البته این تصور اساس عملی ندارد اما با این حال توجه به این نکته نیز ضروری است که تاکنون مطالعات جدی محدودی در مورد رابطه درد با وضعیت جوی انجام گرفته است.

دکتر استفنز تاکید کرد: با این حال یافته‌های این مطالعه تصوری را که در گذشته حاکی از تاثیر شرایط جوی بر افزایش شدت کمردرد بود، رد می‌کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس