آمریکا درصدد تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه‌هاست. به گفته مقامات آمریکایی از این پس مسافران مجاز نیستند دستگاه‌های الکترونیکی، نظیر تلفن ‌همراه و تبلت فاقد انرژی را به همراه خود به درون هواپیما بیاورند.

به گزارش مشرق، سازمان حمل و نقل هوایی آمریکا (TSA) اعلام کرد که مسافران پروازهای خارجی از این پس باید دستگاه الکترونیکی خود را به درخواست ماموران انتظامی در فرودگاه روشن کنند.

در صورتی که باتری دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر خالی باشند، مسافران اجازه ندارند این دستگاه‌ها را به هواپیما وارد کنند. قرار است در آمریکا کنترل‌های دیگر امنیتی نیز برقرار شود، اما جزییات این اقدامات هنوز رسماً اعلام نشده است.

در بیانیه رسمی سازمان حمل و نقل هوایی آمریکا که مسئولیت امنیت هوایی را برعهده دارد، آمده است: «آوردن دستگاه‌های فاقد انرژی به درون هواپیما ممنوع است.» به گفته منابع امنیتی این تدابیر بیش از همه متوجه تلفن‌های هوشمند "آی‌فون" ساخت شرکت اپل و مدل‌های "گالاکسی" ساخت شرکت سامسونگ می‌شوند.

ممنوعیت ورود موبایل بدون شارژ به هواپیما

این اقدامات جدید همچنین شامل همه مدل‌های تبلت، لپ‌تاپ و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی نیز می‌شود. مقامات آمریکا هنوز اعلام نکرده‌اند که در کدام فرودگاه‌ها نخست این تدابیر امنیتی به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد.

بیم از حملات تروریستی 

دولت آمریکا در روز چهارشنبه (۲ ژوئیه) اعلام کرده بود که تدابیر جدید امنیتی در تمامی فرودگاه‌هایی صورت خواهد گرفت که پروازهای مستقیم به شهرهای آمریکا دارند.

گفته می‌شود که نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از مواد منفجره با ترکیبات جدیدی است که اعضای القاعده در سوریه و یمن موفق به تولید آن شده‌اند. مواد انفجاری جدید به ‌راحتی قابل کشف نیستند و می‌توانند در تلفن‌های هوشمند و تبلت جاسازی شوند.

به گفته منابع امنیتی آلمان، اطلاعات مقامات آمریکایی بیش از همه از طریق کنترل مکالمات و مراودات جهاد‌گرایان اروپایی بدست آمده که از افغانستان، سوریه و پاکستان به کشورهای خود بازگشته‌اند. احتمالاً جهادگرایان [تروریست‌های] آلمانی نیز از جمله افرادی هستند که تحت کنترل سرویس‌های امنیتی آمریکا بوده‌اند.

شبکه خبری "‌ای بی سی" آمریکا به نقل از منابع امنیتی گفت که تدابیر جدیدی دیگری نظیر "بازرسی دقیق کفش‌های مسافران" نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
منبع:دویچه وله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    درود بر حفاظت پرواز سپاه که چندین سال است این بازرسی را در مورد موبایل و تبلت و... انجام می دهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس