کد خبر 319613
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

وزیر خزانه‌داری آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده در دیدار با مقام‌های اسرائیلی نسبت به تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه ایران اطمینان داده است.

به گزارش مشرق، جک لو وزیر خزانه‌أاری آمریکا در نخستین سفر رسمی به سرزمین های اشغالی علاوه بر مذاکره و رایزنی با مقام های رژیم صهیونیستی در خصوص همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری در خصوص وضعیت اقتصادی اسرائیل و همچنین تحریم های ایران نیز بحث و تبادل نظر کرده است.

بر اساس این گزارش مذاکرات هسته ای ایران و تحریم های غرب ضد تهران از مهمترین موضوعات گفتگوهای لیو با مقام های رژیم تل آویو بوده است. بر اساس توافق موقت هسته ای که نوامبر گذشته بین ایران و 6 قدرت جهانی به امضا رسید بخشی از تحریم ها در ازای لغو قسمتی از برنامه هسته ای ایران متوقف شده است.

رژیم صهیونیستی نگرانی شدید خود را نسبت به این مساله اعلام کرده است که کاهش بخشی از تحریم ها موجب فروپاشی کل نظام تحریمی ضد ایران خواهد شد ولی وزیر دارایی آمریکا در سفر به سرزمین های اشغالی به مقام های اسرائیلی اطمینان داده است که لغو بخشی از این تحریم ها موجب از بین رفتن کل نظام تحریمی ضد تهران نخواهد شد.

لیو تصریح کرد: تحریم های ایران شدیدترین و سخت ترین تحریم هایی است که جامعه جهانی ضد یک کشور اعمال کرده و اقتصاد ایران در پی اعمال این تحریم ها متضرر شده و آسیب دیده است.
وی افزود: ادامه خسارات وارد شده به اقتصاد ایران در 6 ماه گذشته بیشتر و بزرگتر از لغو بخشی از تحریم ها بوده است. وی لغو تحریم ها ضد ایران را بسیار محدود ارزیابی کرده است. سخنگوی نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به اظهارات وزیر دارایی آمریکا در خصوص تاثیر ناچیز لغو بخشی از تحریم ها ضد ایران حاضر به ارائه توضیحی نشده است.

رژیم صهیونیستی بارها مخالفت خود را با لغو بخشی از تحریم های اقتصادی و تجاری ضد ایران اعلام کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس