کد خبر 317689
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

معلم حادثه دیده تهرانی با بیان اینکه در مسیر رفتن به جلسه دبیران تصادف کردم و پای چپم قطع شد، گفت: هم‌اکنون مشکلات بسیار زیادی با بیمه آتیه سازان حافظ دارم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دل پر دردی دارد، یک حادثه پای چپ او را گرفت و از دی ماه 1390 تاکنون تمام وزن او را فقط پای راستی که حالا او هم خسته شده، تحمل می‌کند.

تمام ماجرا از یک تصادف و از رفتن به جلسه‌ای که آقای مدیر ترتیب داده بود، شروع شد و حالا چند سالی است که درد جسم و روح به همراه خانه نشینی او را آزرده کرده است.

بیست و سه سال از بهترین لحظات زندگی خود را در کلاس‌های درس و برای دانش‌آموزانی که امروز برای خودشان کاره‌ای شدند صرف و هزینه کرد و در آخر یک حادثه او را زمین گیر کرد تا دلش برای کلاس‌هایش تنگ شود.

پای این معلم از بالای زانو قطع شد+تصاویر

پای صحبت‌هایش که می‌نشینی از وضعیت کنونی بیمه طلایی فرهنگیان گلایه‌های فراوانی دارد؛ از 30 میلیون زیر میزی که به دو پزشک خود پرداخت کرده، تا بی مهری مدیر مدرسه و عدم همکاری آموزش و پرورشی‎های مسئول و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان همه و همه به درد دل‌های فراوانی تبدیل شده است.

در فرصت اندکی که داشتیم قسمتی از مشکلاتش را از وضعیت جسمی و روحی گرفته تا استفاده از بیمه طلایی و نامشخص بودن وضعیت کاری‌اش برایمان گفت.

رضا نهضت، معلم حادثه دیده تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهارداشت: من 23 سال سابقه کار دارم و آخرین مدرسه‌ای که در آن تدریس کردم، مدرسه علامه حلی یک واقع در منطقه 11 آموزش و پرورش تهران بود.

پای این معلم از بالای زانو قطع شد+تصاویر

وی افزود: در دی ماه سال 90 به علت بروز حادثه‌ای پای چپم را از دست دادم یعنی پای چپ از بالای زانو قطع شد، مهره کمرم شکست، پای راستم 50 درصد توانایی‌اش را از دست داد اما خوشبختانه کتف شکسته‌ام کم‌کم درمان شد.

*بیمه طلایی آن زمان بسیاری از هزینه‌ها را پرداخت کرد/بیمارستان‌ها 20 درصد فرانشیز گرفتند

نهضت با اشاره به اینکه اگر بیمه طلایی در آن زمان نبود بدبخت می‌شدم، خاطرنشان کرد: یک ماه پس از آمدن بیمه طلایی بود که تصادف کردم و بیمه طلایی خیلی کمکم کرد و بسیاری از هزینه‌هایم را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: بیمارستان‌هایی که بودم مانند بیمارستان عرفان و بیمارستان مهر فقط 20 درصد به عنوان فرانشیز از من دریافت می‌کردند و بیمارستان دولتی امام حسین فقط 50 هزار تومان از من بابت لباس و برخی خدمات دریافت کرد و بیمارستان ایرانشهر هم 10 درصد فرانشیز با بیمه طلایی دریافت می‌کرد.

* بیمه طلایی کنونی هیچ مرکزی را تحت پوشش ندارد

این معلم مجروح با بیان اینکه بیمه طلایی کنونی هیچ مرکزی را تحت پوشش ندارد، گفت: در بین این بیمارستان‌هایی که من حضور داشتم هم‌اکنون فقط بیمارستان عرفان با بیمه آتیه سازان حافظ قرارداد دارد و مابقی تحت پوشش نیستند.

پای این معلم از بالای زانو قطع شد+تصاویر

وی گفت: الان باید برای پایم پروتز بگذارم؛ از صبح اول وقت با تمام چهار شعبه بیمه آتیه سازان حافظ تماس گرفتم اما جواب ندادند و در آخر ساعت 10 بود که یکی از شعب آن پاسخ داد و گفتم که معرفی‌نامه می‌خواهم که جواب داد، «چون ما تازه این قرارداد بیمه را بسته‌ایم فعلاً نمی‌شود شما بروید خودتان هزینه را پرداخت کنید و بعداٌ به شعب آتیه سازان مراجعه کنید».

وی ادامه داد: هلال‌احمر هم رفتم و گفتند خودتان باید هزینه را پرداخت کنید در صورتی که در گذشته، فقط یک کوپن از بیمه طلایی جدا می‌کردند، اما الان می‌گویند شما خودتان تمام 10 میلیون تومان را به حساب بیمارستان واریز کنید و بعداٌ بیایید تا قسمتی از آن را پرداخت کنیم.

*هزینه پروتز پایم 4 میلیون است/بابت آزمایش 90 هزار تومان با بیمه گرفتند

نهضت با بیان اینکه هزینه پروتز پایم 4 میلیون تومان می‌شود، تصریح کرد: به من گفتند خودت این مبلغ را پرداخت کن و بعد بیمه 80 درصد آن را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: همسرم برای آزمایش به آزمایشگاه مراجعه کرد و 90 هزار تومان از وی هزینه دریافت کردند در صورتی که قبلاٌ اینطور نبود.

پای این معلم از بالای زانو قطع شد+تصاویر

این معلم حادثه دیده خاطرنشان کرد: مراکز طرف قرارداد برای انجام فیزیوتراپی کم است اما در گذشته مراکز بسیاری وجود داشت.

وی تصریح کرد: آن موقع که تازه این اتفاق برایم افتاده بود به بیمارستان مهر برای جراحی رفتم؛ آن زمان در اسفندماه 90 بود که گفتند 20 میلیون به حساب بریزید و بعد از اینکه بیمه را قبول کردند خودشان حدود 14.5 میلیون را برگرداندند.

نهضت با بیان اینکه در مدت جراحی و بیماری‌ام زیر میزی‌های زیادی به پزشکان پرداخت کردم، اظهارکرد: مجموعاٌ 30 میلیون تومان زیر میزی به دو پزشک دو بیمارستان خصوصی پرداخت کردم.

وی با اشاره به مشکلات کاری که از زمان بروز حادثه برایش رخ داده است، گفت: کسی حال و احوالم را نمی‌پرسد و هم‌اکنون مشکل، کارم است.

*زمانی که به جلسه دبیران می‌رفتم حادثه دیدم

این معلم حادثه دیده تهرانی ادامه داد: این حادثه برایم زمانی رخ داد که به جلسه دبیران می‌رفتم؛ مدیر مدرسه جلسه دبیران را به جای اینکه در منطقه 11 خودمان برگزار کند ساعت 7 شب در منطقه 5 جلسه گذاشته بود که در راه تصادف کردم.

وی اضافه کرد: خود مدیر مدرسه فقط یکبار در سال 90 آمد و به من سر زد.

وی با بیان اینکه نامه سرگشاده‌ای شامل تمام اتفاقات برای دکتر شجاعی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نوشتم، اظهارداشت: از آنها هم خبری نشد، اما از این طرف و آن طرف شندیم که می‌گویند ما کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این حادثه در مسیر رفتن به جلسه دبیران برایم رخ داده است و باید پیگیر کارهای بازنشستگی‌ام باشند، گفت: قانون است که اگر کسی در مسیر مدرسه اتفاقی برایش رخ دهد کار بازنشستگی با سنوات 30 سال را برایش انجام می‌دهند؛ گفتند که اگر مدیر مدرسه شرح ماوقع بدهد این کار انجام می‌شود، اما نمی‌دانم که چه شد مدیر گفت این نامه را نمی‌نویسم؛ خودم هم که با این وضعیتم نمی‌توانستم پیگیر کارم باشم.

پای این معلم از بالای زانو قطع شد+تصاویر

نهضت افزود: مدیر نامه را نمی‌نویسد و می‌گوید اگر نامه بدهیم برای مدرسه مشکل ساز می‌شود و نامه ندادند.

*به آموزش و پرورش و وزیر نامه نوشتم

وی با بیان اینکه از اداره آموزش و پرورش بارها تماس گرفته‌اند که باید وضعیت کاری‌ات را روشن کنی واگرنه انفصال خدمت می‌شوی، تصریح کرد: شکایتی به اداره آموزش و پرورش منطقه 11 نوشتم و نامه‌ای به آقای شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نوشتم و رونوشت آن را به وزیر آموزش و پرورش و حراست هم دادم.

*از آموزش و پرورش حقوقم را گرفته‌ام

وی در پاسخ به این پرسش که از سال 1390 تاکنون حقوق از آموزش و پرورش دریافت کردید؟ گفت: بله، من تا آخر اسفند 1392 مجوز داشتم و حقوق می‌گرفتم؛ از کارافتادگی‌ام نیاز به نامه مدیر دارد که از فروردین ماه تماس می‌گیرند که بیا تکلیفت را روشن کن.

وی افزود: تا اردیبهشت ماه امسال هم حقوق گرفته‌ام؛ اما با وضعیت کنونی نمی‌دانم از ماه دیگر حقوق می‌گیرم یا خیر.

 این معلم حادثه دیده تهرانی که 23 سال هم سابقه خدمت دارد هم‌اکنون نیازمند توجه آموزش و پرورش منطقه 11 و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای رفع مشکلاتش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس