کد خبر 312915
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

فرج‌الله سلحشور حمایت از سینمای قرآنی را یکی از پیش شرط‌ها برای پیشرفت این سینما دانست و قصه‌های قرآنی را عبرت‌آموز، خدا محور، مستند و واقعی توصیف کرد.

گروه فرهنگی مشرق - کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) در گفت و گو با ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ساخت فیلم های قرآنی گفت: ساخت سریال یوسف پیامبر(ع) آغاز راهی بود در عرصه سینمای قرآنی که به تولید بیشتر آثار قرآنی منجر شود و امیدوارم با اتمام ساخت فیلم حضرت موسی(ع) سهم دیگری را در سینمای قرآنی ایفاء کنم.
 
وی ادامه داد: مسئولان سینمایی می‌توانند مهم‌ترین نقش را در احیای دوباره سینمای دینی ایفا کنند، بدین شکل که از آثاری که در این ژانر تولید می‌شود حمایت‌های همه‌جانبه کنند تا فیلمسازان انگیزه لازم را در ساخت فیلم های قرآنی داشته باشند.
 
سلحشور با اشاره به عبرت آموز بودن قصه های قرآنی گفت: قصه‌های قرآن عبرت‌آموز، خدامحور و مستند و واقعی هستند که باید به فیلمنامه‌نویسی قرآنی با این تعریف نگاه شود. اصولی که خداوند آن را در قرآن بیان کرده باید در نوع نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم‌ها رعایت شود؛ زیرا خداوند قصص قرآنی را برگرفته از واقعیت و غیر از دروغ و هم عبرت‌آموز عنوان می‎‏کند.
 
وی با اشاره به سوابق کاری خود در عرصه سینمای مذهبی و قرآنی ادامه داد: من   بیش از 30 سال است که در عرصه هنر مذهبی فعالیت دارم و غیر از کارهای مذهبی و ارزشی کار دیگری نکردم و به عنوان یک مسلمان ایرانی و علاقه مند به انقلاب اسلامی، تلاش دارم در عرصه سینمای قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نکنم. آثاری مثل  مریم  مقدس ، آژانس شیشه‌ای ، توبه نصوح، اصحاب کهف، پرواز در شب و ... آثار قابل قبولی در سینمای انقلابی و قرآنی ماست  و نشان دهنده این است که سینماگر می‌تواند بازدهی خوبی داشته  باشد.   
 
فرج الله سلحشور بیان کرد: فیلم قرآنی یا کامل‌ترین فیلم مذهبی به عقیده من اثری است که نگاه‌ها به ارزش‌ها و مذهب در آن لحاظ شود، البته باید توجه داشت نگاه به ارزش‌ها و مذهب باید از دریچه قرآن و اهل بیت باشد،زیرا اگر فردی با توجه به آگاهی های شخصی به یک موضوع دینی نگاه کند به آن اثر نمی‌توان فیلم قرآنی گفت، بنابراین آنجایی که موضوع مذهب و قرآن پیش می‌آید فیلمساز نمی تواند نظر شخصی خود را در اثر دخیل کند و تنها زمانی می‌تواند نظر شخصی خود را اعمال کند که آن عقیده مطابق مذهب باشد.
 
کارگردان سریال حضرت موسی(ع) ادامه داد: ما درگذشته هرگاه می‌خواستیم در مورد مذهب سخن بگوییم به بزرگان دین متوسل می‌شدیم و هیچگاه نظر شخصی را در مورد مسائل مذهبی دخیل نمی کردیم. فیلمساز نیز زمانی که می‌خواهد در مورد مسائل مذهبی سخن بگوید باید تنها به سخن گفتن اکتفا نکند، بلکه تفسیر نیز در اثرش انجام دهد، البته این تفسیر همانطور که در قبل بدان اشاره شد باید منطبق با اصل مذهب باشد.
 
سلحشور در پایان خاطرنشان کرد: تصور اشتباهی که از سینمای قرآنی وجود دارد این است که سینمای قرآنی صرفا به روایت زندگی انبیا و معصومان(ع) ختم می‌شود، در صورتی که مفاهیم قرآنی و دینی این قابلیت را دارد که در تمامی گونه‌ها نمود پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس