کد خبر 310458
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

معاون فرهنگی وزیر ارشاد شعر را زبان انتقال دهنده فرهنگ یک ملت دانست و گفت: شعر نمایه روح یک ملت است.

گروه فرهنگی مشرق - آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره شعر فجر دقایقی پیش در فرهنگسرای ارسباران با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، دبیران علمی و اجرایی همچنین مشفق کاشانی محمدعلی بهمنی و جمعی از شاعران برگزار شد.
 
براساس این گزارش، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه طبعاً در نشست‌های شعرخوانی روزهای آینده نیز حضور خواهم داشت، اظهار کرد: به طور طبیعی شعر در فضای فرهنگی هر ملتی جایگاه خاصی دارد، حافظه تاریخی و زبانی یک ملت است و انتقال دهنده فرهنگ یک ملت شمرده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شعر نمایه روح یک ملت است، عنوان کرد: هر مقدار ملتی تاریخ دیرینه‌تر داشته باشد شعر او جان‌مایه‌دارتر و بُرا خواهد بود.
 
صالحی با بیان اینکه شعر همواره در ایران جایگاه ویژه‌ داشته و دارد، تصریح کرد: هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران هرگز فارغ از شعر نزیسته‌ است تنوع قالبی در شعر فارسی و ده‌ها ویژگی دیگر را در زبان فارسی می‌توان یافت چرا که شعر امروز زبان مفاهمه و گفت‌وگو است اگر می‌خواهیم با خود یا دیگران گفت‌وگو کنیم شعر ماناترین زبان گفت‌وگوها است با شعر می‌توانیم از دردهای جهانی و آرمان‌های فردا سخن بگوییم و اسطوره‌ها را به یاد آوریم.
 
وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: امروز شعر به عنوان زبان فردای ملت ایران است. جشنواره شعر می‌تواند رسانه‌ای برای گفت‌وگو باشد. در میان تکثرهای فرهنگی و هم‌زبان گفت‌وگو با تمام جهان شمرده می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس