کد خبر 307910
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

محمدباقر صدوق گفت: آزادراه تهران-شمال اشتباه بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود، اقدامی که در آن شش شهر کشور حذف شد تا این جاده و این بزرگراه در کشور احداث شود.

به گزارش مشرق، مراسم تقدیر از  این چهره ی ماندگار که ریاست کمیته علمی و استادی دانشگاه همچنین مدیر کلی محیط زیست استان های مرکزی و تهران را در کارنامه خود دارد با حضور مسئولین شرکت کننده در این همایش در اراک برگزار شد.
 
دکتر محمدباقر صدوق در این همایش با بیان اینکه بزرگترین تخریب را دولت ها بر بدنه محیط زیست کشور وارد کرده اند، افزود: متاسفانه دولت ها به جای حمایت از محیط زیست کشور همواره با اخذ تصمیم های نادرست و نابجای خود لطمات بسیاری را  بر بدنه ی محیط زیست کشور وارد کرده اند.
 
سازمان محیط زیست راهش را گم کرده است
 
وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست کشور راهش را گم کرده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور  به جای اینکه دنبال وظایف خود در تعیین استانداردها و ضوابط و مقررات کاری برای سازمان جهت ابلاغ به وزارتخانه ها باشد بیشتر ذهن خود را معطوف حاشیه ها کرده است؛ چرا که می داند این کارها بسیار سخت و زمان بر می باشند.
 
چهره ی ماندگار محیط زیست کشور  در ادامه با اشاره به شاخص های مدیریتی حفاظت محیط زیست ابراز کرد: اولا باید گفت که این کار کار خانم ها نیست و یک زن نباید در راس این سازمان باشد، دوم نباید پیرمرد باشد؛ چرا که مدیر محیط زیست باید قدرت برخورد با آلودگی های زیست محیطی و انجام تحقیقات زیست محیطی را داشته باشد.
 
وی ادامه داد: یک مدیر زیست محیطی باید اکولوژیک باشد و زبان انگلیسی را هم بداند تا در سفرهای بین المللی کسی او را دست نیندازد.
 
صدوق از کاهش اقتدار سازمان محیط زیست کشور انتقاد کرد و اظهار داشت:  حضور 7 مامور این سازمان در زندان ها و قطعی شدن حکم قصاص 2 نفر از آنها ناشی از این امر است.
 
احیای محیط زیست کاری سخت و دشوار است
 
وی با بیان اینکه احیای محیط زیست کاری سخت و دشوار است، بیان کرد: شهر اراک برای نجات از آلودگی زیست محیطی نیازمند مدیرانی دلسوز است؛  مسئله ای که متاسفانه تا امروز این شهر از آن محروم بوده است.
 
چهره ی ماندگار محیط زیست کشور  با اشاره به خاطرات دوران مدیریتی خویش و مشکلات پیش روی خود به عنوان یک مدیر زیست محیطی گفت: کار کردن در عرصه ی محیط زیست بسیار سخت است و این عرصه مدیرانی را می خواهد که نه دغدغه ی نام داشته باشند و نه دغدغه ی نان  چرا که اگر کسی این دغدغه ها را داشته باشد نمی تواند از حق قانونی مردم در این عرصه دفاع کند.
 
وی به موضوع تالاب میقان شهر ارک اشاره و عنوان کرد: شرایط پیش روی تالاب میقان تهدیدی بزرگ است که اگر جدی گرفته نشود طوفان های نمکی و گرد و غبار محلی فردا گریبانگیر مردم این شهر خواهد شد.
 
آزادراه تهران- شمال اشتباه بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود
 
صدوق ادامه داد: ما نه مخالف توسعه پایدار هستیم و  نه مخالف فعالیت واحدهای صنعتی، بلکه می خواهیم صنعت سبز عامل توسعه کشور باشد.
 
وی به اشتباهات زیست محیطی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: آزادراه تهران-شمال اشتباه بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود،  اقدامی که در آن شش شهر کشور حذف شد تا این جاده و این بزرگراه در کشور احداث شود، درست مثل این بود که یک انسان کلیه اش را بفروشد تا برای خانه اش ویدئو بخرد.
 
گفتنی است در این همایش با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از دکتر محمد باقر صدوق به عنوان چهره ی ماندگار محیط زیست کشور تجلیل به عمل آمد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    محیط زیست فرودگاه مهرآباد رو منتفل بکنه به فرودگاه امام ززمین اش رو پارک بکنه فکر نکنم دیگه تو تهران آلودگی بمونه
  • افشین تهران ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    دکتر چه زود به این نتیجه رسیدید.
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    عوامل مازنی دست اندرکار و سران احتمال زیاد برای رونق مناطقشان این موضوع را پیگیری نموده اند.
  • میترا1 ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    استاد گرامی ! از فردا منتظر هجمه ی باسوادان و حقوقدانان ! باشید !
  • saied ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    کوش آزاد راه ؟
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    دکتر نمیشد زودتر از خواب بیدار میشدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس