کد خبر 307907
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

یک پژوهش در دانشگاه وست هیون آمریکا از باگ اساسی در نرم افزار موبایلی واتس‌اپ حکایت دارد.

گروه جنگ نرم مشرق- بر اساس پژوهشي كه در دانشگاه وست هيون آمريكا انجام شده است، تصاویر و پیام های ارسالی از طریق نرم افزار واتس‌اپ، به هیچ وجه امن نیست و امکان رصد آنها به راحتی وجود دارد حتی می توان به راحتی مکان استقرار فرد دارنده گوشی همراه را شناسایی کرد.

یک آزمایش تجربی در دانشگاه وست هیون آمریکا درباره استفاده از نرم افزار واتس‌اپ در قالب اتصال به شبکه وای فای نشان می‌دهد که به راحتی می‌توان مکان فرد استفاده کننده از واتس‌اپ را با استفاده از باگ‌های این نرم افزار دریافت کرد.

در فیلم ذیل، نشان داده می‌شود که با ایجاد یک شبکه وایرلس مجازی در رایانه شخصی(VPN) و اتصال نرم افزار واتس‌اپ در گوشی هوشمند به این شبکه وایرلس، به راحتی می توان از طریق یک نرم افزار جانبی به نام Network Miner مکان استقرار گوشی هوشمند را پیدا کرد.

پیش از این نیز کارشناسان امنیت شبکه نسبت به حفره‌های امنیتی بزرگ در سرویس واتس‌اپ هشدار داده بودند؛ ایرادات فاحشی که سبب دسترسی آسان دیگران به چت‌های خصوصی استفاده‌کنندگان از واتس‌اپ می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • albert ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    چرا بهانه??
  • سيد حامد ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    چقدر خوب ميشد اگر ايران يه نرم افزار بدون باگ و ايمن ميساخت و ما ديگه اينقدر دغدغه باگ و فيلتر شدن رو نداشتيم. در غير اينصورت نرم افزاري كه ابزار جاسوسي باشه همون بهتر كه فيلتر بشه.
  • خوشحال ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمريكا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس