همایش بین‌المللی بررسی هولوکاست که در سال 1385 در ایران برگزار شد، با واکنش خصمانه کشورهای غربی روبرو شد. وزارت امور خارجه آلمان، در آن سال، علاوه بر توقیف گذرنامه 13 نفر از منتقدان هولوکاست، کاردار ایران در برلین را احضار و اعتراض شدید خود را اعلام کرد و دولت آمریکا نیز طی بیانیه‌ای، برگزاری این همایش را شرم‌آور اعلام کرد

گروه جنگ نرم مشرق - پیتر آیزنمن، معمار آمریکایی و طراح یادمان هولوکاست برلین، در روزهای 23 و 24 اردیبهشت‌ماه در سومین همایش بین‌المللی معماری معاصر که با پشتیبانی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی در برج میلاد برگزار می شود سخنرانی خواهد کرد.


آیزنمن کیست؟

وقتی نام پیتر آیزنمن را به انگلیسی در اینترنت جستجو میکنی، با انبوهی از تصاویر یادمان هولوکاست که توسط این معمار در شهر برلین طراحی شده است مواجه می شوی. آیزنمن معماری است که دربست در خدمت نظام سرمایه داری غرب است و به اذعان وی و دیگر همکارانش، چیزی به نام اخلاق در معماری معنا ندارد. در روزگاری که کوچکترین نقدی درباره هولوکاست در کشورهای غربی با شدیدترین واکنش ها از سوی دولت های خادم رژیم صهیونیستی مواجه می شود، یک معمار آمریکایی و مبلغ واقعه جعلی هولوکاست، چمدانش را بسته تا به ایران سفر کند.

پیتر آیزنمن در سال 1932 میلادی در نیوجرزی آمریکا به دنیا آمد در دانشگاه کورنل و کلمبیا و سپس در دانشگاه کمبریج آمریکا تحصیل کرد مفاهیم بنیادی اندیشه های آیزنمن تحت تاثیر فیلسوفانی نظیر فردریش نیچه، مارتین هایدگر، ژاک دریدا، ژان بودریار و از طرفی تحت آموزه های روانکاوی زیگموند فروید و ژاک لاکان و همچنین متاثر از افرادی همچون نوام چامسکی بوده است.  
 
چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر
سفر پیتر آیزنمن به خاک جمهوری اسلامی ایران در حالی است که کشورهای غربی و مدافعان رژیم صهیونیستی، همواره مواضع بسیار تندی علیه منتقدان هولوکاست اتخاذ کرده‌اند
 
چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر
همایش بین‌المللی بررسی هولوکاست که در سال 1385 در ایران برگزار شد، با واکنش خصمانه کشورهای غربی روبرو شد. وزارت امور خارجه آلمان، در آن سال، علاوه بر توقیف گذرنامه 13 نفر از منتقدان هولوکاست، کاردار ایران در برلین را احضار و اعتراض شدید خود را اعلام کرد و دولت آمریکا نیز طی بیانیه‌ای، برگزاری این همایش را شرم‌آور اعلام کرد
 
"پيتر آيزنمن"، پرورش یافته مکتبی است که سیاست پیشگانی همچون "مارگارت تاچر"،"رونالد ریگان"،"پل ولکر" و "دنگ شیائو پینگ" ؛ با عنوان "جهانی شدن" بنا نهادند. رویای "جهانی نو" که "مقررات زدایی"، "خصوصی سازی"، "فروپاشی تعلق به فرهنگ، دین و سرزمین خاص"، "فشردگی مکان و زمان" و "جهانی سازی تفکر فراماسونی"، از مولفه های آن می باشد.

  چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر
پیتر آیزنمن، علاوه بر تلاش برای مظلوم‌نمایی رژیم جعلی اسرائیل، ارتباطات نزدیکی با اعضای ایرانی شورای راهبردی بنیاد معماری آقاخان دارد. محسن مصطفوی از اعضای این شورا، رابط این فرقه انحرافی با این معمار آمریکایی است
 
"پيتر آيزنمن"، "يادمان هولوكاست" را در امتداد پارك حيات وحش "تيِرگارتن" در زميني به مساحت 19 هزار متر مربع طراحی نموده است. اين سایت، به عنوان پاركي خصوصي به دفاتر وزارت خانه هاي خيابان ويلهلم در برلين تعلق داشته است." یادمان هولوکاست "شامل 2752 لوح بتوني مي باشد كه در الگويي شبكه اي چيدمان شده است.
 

مراسم افتتاح پروژه یادمان هولوکاست در شهر برلین که با حضور پیتر آیزنمن و صهیونیست های تندرو برگزار شد
 
چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر

اين لوح های بتونی با ابعاد 0.95 در 2.38 متر، طراحی شده اند که تنها در ارتفاع هايشان متمايز می باشند و ارتفاع آنها از 0.2 متر تا 4.8 متر تغيير مي نمايند. بنابراین این تغییر ارتفاع، باعث می شود که زمين شيب دار سايت، به صورت سطحي مواج از سطوح بتوني به نظر برسد. در بخش غربي مجموعه، گروه هاي منظمي از درختان، اين سايت را به پارك تيرگارتن متصل مي نمايند. مركز اطلاعات یادمان، به صورت قسمتي زيرزميني در بخش جنوبي طراحی شده است و شامل دفاتر و نمايشگاهي وسيع است. این زیرزمین به شکلی طراحی شده است که برای روشنایی آن بیشتر از نور طبيعي، بهره گیری شده است.. ميدان هولوکاست، هيچ ورودي مشخصي ندارد، هيچ مركز و يا خروجي نيز براي آن تعبيه نشده است و تماشاگران آن مي توانند، به دلخواه راه خود را در ميان آن بتون ها انتخاب كنند و به آن داخل شده  و يا  از آن خارج شوند. اين مجموعه در روز 10 مِي سال 2005، شصت سال پس از پايان جنگ جهاني دوم افتتاح گشته است.
 
چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر
یادمان هولوکاست در شهر برلین
 
برخورد کشورهای غربی
"فردریک توبن" آلمانی که در حال حاضر در استرالیا زندگی می‌کند یکی از شاخص‌ترین چهره‌های منتقد هولوکاست در جهان به شمار می‌رود. وی تا کنون 5 جلد کتاب در همین خصوص به رشته تحریر در آورده است. وی طبق اظهاراتش هر بار که زندانی شده است اقدام به تألیف یک کتاب با موضوع نقد و انکار هولوکاست کرده است. توبن به دلیل مخالفت‌ها و انتقادهای آشکار خود با صنعت هولوکاست 5 بار در آلمان، انگلیس و استرالیا حبس شده است. دولت‌های غربی به منظور جلوگیری از فعالیت‌هایش، از روش‌های مختلفی همچون توقیف کردن آثار، محکوم به زندان کردن و ورشکسته کردن، همواره وی را تحت فشار قرار داده‌اند.
 
چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر
بازدید میشل اوباما از یادمان هولوکاست در شهر برلین

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه همواره به عنوان حامیان سر سخت رژیم صهیونیستی نه تنها کمک های بسیاری در زمینه های مختلف مالی، اقتصادی، تسلیحاتی و هسته‌ای به آن انجام می دهند، بلکه از اقدامات نظامی و اشغالگرانه این رژیم و از جمله حملات  ارتش صهیونیستی به غزه حمایت  کرده اند، جدای از آن در برخی کشورهای اروپایی شاهد تصویب قوانینی تحت عنوان ممنوعیت زیر سئوال بردن هولوکاست هستیم و در این راستا هر فردی که به خود جرات داده و ماهیت یا ابعاد هولوکاست را مورد تردید قرار دهد و یا قصد تحقیق در این باره را داشته باشد مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و با محکومیت به جزای نقدی و زندان مواجه می شود.  
 
چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟+تصاویر

***چرا باید معمار مُبَلِغ هولوکاست به ایران بیاید؟

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی انکار و یا اغراق‌ خواندن هولوکاست جرم تلقی می‌شود. کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، لیتوانی، لهستان، رومانی، اسلواکی و سوئیس دارای قوانینی علیه انکارکنندگان هولوکاست هستند. به همین لحاظ تاکنون شخصیت‌های علمی و سیاسی زیادی بدلیل تردید در باره ابعاد هولوکاست مجازات شده اند. یکی از افرادی که در سال 2006 به جرم انکار هولوکاست به سه سال زندان محکوم شد، "دیوید اروینگ"، مورخ انگلیسی بود. هم چنین "روژه گارودی" محقق فرانسوی به علت انکار هولوکاست زندانی شد. "یورگن گراف"، مورخ و پژوهشگر سوئیسی نیز به خاطر سخنانش در انکار هولوکاست به زندان محکوم شد و برای فرار از زندان از سوئیس خارج شد. وی هم‌اکنون در روسیه زندگی می‌کند. هم چنین "روبر فوریسون"، در سال 2006 به دلیل مصاحبه‌ای که در سال 2005 با شبکه سحر 1 انجام داد، به جرم انکار هولوکاست، به سه ماه زندان و پرداخت 7500 یورو محکوم شد. وی به خاطر بیان عقیده‌اش، بارها از سوی گروه‌های تندروی یهودی مورد آزار و ضرب و شتم قرار گرفته ‌است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 115
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چون در ایران یک عده ای بدون مردک گفتن دروغه در خود ایران هم باید این موضوع خفه شه
  • احمدی نژآدی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آلمان 2014 در اشغال آمریکاست.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هلوکاست مگه مشکلی داره؟؟ دکتر!! چند میلیون آدم مرده! کم الکیه؟
  • محمد ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چون دیده هوا معتدل شده داره یه سر میاد اینجا تازه اولشه.
  • حسین ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بدون مدرک گفتن دروغه؟ حقیقت اینه که یک عده بدون مدرک گفتن همچین چیزی بوده .
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    فرض کنیم کسانی که این فرد رو دعوت کردن از هویت اون بیخبرن چرا باید وزارت اطلاعات و امور خارجه به این فرد ویزا بدهند که بیاد ایران؟؟؟
  • مرتضی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چرا در کشور های غربی با عوض شدن دولت و روی کار آمدن کابینه جدید ، سیاست خارجی آن کشور تغییری نمی کنه؟؟ اما در ایران ، در هر دوره دولت های محترم سیاست واحدی ندارن!! فعلاً هم که عقب نشینی از همه نظر ، در دستور کاره
  • hdvhk ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    مدرک خخخخخ
  • حسن ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آفرین به مشرق،بابته شجاعت در گفتن حقایق.باریکلا
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خوب با مدرک گفتن دروغه ... مدرکشم هست. حساب 2*2 نه رادیکال میخواد نه مشتق. فقط منطق میخواد.. تو گوگل همین یهودیا یه سرچ کن با 2*2 خودش بهت میگه دروغه
  • حسین ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    از اون ور جشنواره افق نو و دعوت مهمانان اون را با اون وضعیت کنسل می‌کنن ،از این ور همچین آدمی را دعوت می‌کنن. به خدا اگه این مساله کوچکترین تاثیری در اقتصاد و تحریم و حتی رضایت غربی‌ها داشته باشه. تنها نیتجه این کار ظلم به خودمون و مردم مظلوم دیگر کشورها هستند که به نحوی از صهیونیسم و دروغهای اون ضربه خوردن. توی اروپا چند نفر مورّخ به خاطر تحقیق در مورد هولوکاست کشته شدند؟ همه مساله‌ای بر عهده دولت نیست ،بعضی‌ چیزها به عهده خود مردم با نیروهای متعهد و آزاده هست که از اونها دفاع کنن،دیگه بقیه اون را خودتون تفسیر کنید!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    کار مشرقه ....هست نوشته بودم مدرک.....
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    احمدی نزاد جرات کرد گفت دروغه. و دروغه. حالا تدبیر ببین چیکار میکنه
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    برا اثبات دروغ هلوکاست اونا باید مدرک داشته باشن ...نه ما مدرک برا عدم وجودش
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    مگه گفتن شما هلوکاست رو انجام دادید که رگ های گردنتون زده بیرون؟ به ما چه هلوکاست
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    نه،کم الکی نیست، زیادی الکیه
  • ali ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    البته گفتن واقعیت خوبه ولی تو این دولت هنوز ظرفیتش ایجاد نشده!!!!!!!!!!
  • میترا1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    یعنی خوشم مییاد این جماعت فقط دهنشونو باز میکنن تا یه چی بگن !! البته ساده لوحان حسابشون از مزدوران سواست !! اون یه عده !!! گفتن بذارین راجع به این موضوع تحقیق بشه و دوم اینکه اگه اتفاق افتاده تو فلسطین نبوده که مردم اونجا تاوانشو بدن ! خدا کنه نظر گذاشنمونم واسه رضای خدا باشه نه از روی بغض یا خدایی نکرده واسه پول !
  • میترا1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چرا ؟؟؟؟ چون میخوایم با دنیا تعااااااامل بکنیم !!!!!!!!!!!!!!!! بقول اقای تائب اینا و دوستدارانشون بطور نامریی همه جا حضور دارن !
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    افرین. حرف دلو زدی
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    به نظر می رسد هولوکاست یک واقعیت است و نباید با واقعیت مبارزه کرد
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر مي خواهيم با دشمن مبارزه كنيم اول بايد ببينيم چگونه فكر مي كند.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    واسه اینکه کدخدا ازمون راضی باشه(وماهم بشیم جهانی!) قبلا به این سیاست تسامح وتساهل و.... میگفتند.الان میگن دیپلماسی فردا یه چیزدیگه اما مهم اینه که یهودونصارا از ازتو راضی نمیشن مگراینکه.................(عزیزانی که میدونن به اونا که نمیدونن بگن)
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    به فرض که هلوکاست هم بوده، به این فکر کن که شبیه آن در دنیا بوده یا نه !!! حالا؛ چرا فقط این ؟!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    باید خیلی کور باشی که از این فاصله نبینی و نفهمی دشمنت چطور فکر می کنه !
  • حق ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اصلا حقیقت داره به مسلمون ها چه ربطی داره قسمتی از خاک اتریش و آلمان و ایتالیا رو میدادن بهشون
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    پس این اروپایی ها چقدر وحشی هستن که 6 میلیون آدم رو سوزوندن اصلا حقیقت داره چه ربطی به فلسطینی ها داره؟؟؟؟
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ما انجام ندادیم حرف اصلی هم همینجاست برید از همونی که انجا داده حقتون رو بگیرید برید خاک آلمان و ایتالیا و ژاپن رو بدید بهشون با مسلمونهای بدبخت چیکار دارید که هلوکاست رو دارید سر اینها خراب میکنید؟؟؟؟
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بوي فراماسونري مياد ...
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    جناب ناشناس، برای خودت به دو سوالی که احمدی نژاد در این رابطه مطرح کرد فکر کن
  • amin ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    به نظرم آمدن او به ایران یه جور تو دهنی به اسراییل، ضمنا چنین افرادی در مقابل دریافت پول هر تندیسی رو میسازن، اگه بهش پول بیشتری بدید تندیس انکار هولوکاست تو ایران بسازه به شرطی که برگرده دستگیرش نکن! زیاد جدیش نگرید
  • علی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بقای اسراییل غاصب به صحه گذاشتن بر هلو کاست می باشه هر نقدی که به هلوکاست شود قسمتی از بنای اسراییل را تخریب می کند ، تا جعلی بودن هلوکاست مشخص نشود . اسراییل وجود دارد و تا اسراییل وجود داشته باشد خون ریزی روی زمین وجود دارد پس بیایید هر کس به هر شکلی که می تواند جعلی بودن هلوکاست را ثابت کنسم
  • حسین ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    معمولاً شرق مقالات خوبی میزند اما متاسفانه مقاله به این سبکی ندیده بودم قبل از اینکه آقای احمدی نژاد به مخالفت مسخره با هولوکاست بپردازد فقط در 3 کشور دنیا نقادی هولوکاست ممنوع بود و محاکمه قضایی می شدند ولی بزرگترین خدمت به صیهونیزم را آقای احمدی نژاد با مخالفت با هولوکاست که بی معنی و غیر ضروری بود انجام داد . در آن واقعه کذایی چه یک نفر کشته شدند چه بیشتر و چه مسیحی یا یهودی یا ... باشد فرقی نمی کند و ما مدافع هیتلر ملعون هم نیستیم مبارزه با اسرائیل مخالفت با هولوکاست یا شعار حذف از کره زمین هم نیست اقدام دولت قبل و پیام مقاله شما بسیا ربی معنا و سبک است
  • موسی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    البینه علی المدعی. کسی که ادعایی دارد باید دلیل بیاورد. اگر برای هولوکاست دلیل داشتند که بگیر و ببند نمی کردند....
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    فعلا که تقاص هولوکاست را فلسطینی ها می دهند
  • کیا ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر نویسنده این کامنت و همفکرانش همان باسوادانی هستند که مارا بی سواد می خوانند من افتخار می کنم که بی سوادم
  • کیا ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    عزیزم نه "هلو" مشکلی داره نه "کاست" اونی که مشکل داره هولوکاسته. تا حالا این کلمه به گوشت خورده؟
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بعضی متوجه نمیشند که انکار هولوکاست برای یهودیا مثل انکار عا‌شورا برای شیعیانه. ممکنه توش غلو شده با‌شه ولی اصل قضیه آنقدر دردناکه که وقتی یکنفر انکارش میکنه نفرت ایجاد میکنه.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    شایدبه عنوان چهره ماندگار می خواهد معرفی شودیا دکترای افتخاری
  • بينتم ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چون رئيس جمهورمحترم تاريخ شناس نيست وواضح اعلام نكرد هولوكاست دروغه امده يادبودى را هم درايران ثبت كند،خدابه رايفى پور خيربدهد كه اطلاعات خوبى دارين زمينه به مردم داد.
  • majid ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هولوکاست یک واقعیته ولی نه در مورد یهود که در مورد ایرانیها اون هم به دست یهودیها
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    مرگ بر دشمنان خدا
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    مرگ بر دشمنان خدا
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    دستشون تو یه کاسس این لیبرالهای
  • علی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هولوکاست دروغ صهیونهاست برای مظلوم نمایی آنانکه ادعای دموکراسی دارند چرا اجازه تحقیق در این موضوع را نمیدهند شما ببیین سر پروفسور فوریوس که در این مورد تحقیق میکرد غرب دموکرات چه بلائی سرش آورد همچنین روژه گارودی را و افراد مستقل دیگر
  • محمد رضا ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    فراموسونها نوکرای صهیونیستهاند... بوی شیطان بزرگ میاد... بوی کثافت...بوی خیانت...
  • صادق ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    وعده ی ما 23 و 24 اردیبهشت ورودی برج میلاد برای اعتراض
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    تو خوجالی آذربایجان هم نسل کشی شد صدتش در نیومد!چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا2 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    به همون دلیلی که وزیر امور خارجه تو فیسبوک به ارابابای صهیونیستش مژده داد که: "آن مرد که هولوکاست را انکار می کرد رفته است" .
  • امیرخان ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بعد از تعطیلی هالیودیسم منتظر ورود نجس حامیان هلوکاست به کشورم بودیم که محقق شد دولت تدبیر هست دیگه باید حداقل سه سال تحملش کرد
  • امیرخان ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگه حقیقت داره چرا کسی نمیتونه بره تحقیق کنه چند نفر کشته شدن؟ چرا اتاقهای گاز رو خراب کردن که نشه در موردش تحقیق کرد؟ و کلی چرای دیگه
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هه الانش اسراییل 6 میلیون یهودی نداره. چطوری زمان جنگ جهانی دوم 6 میلیون یهودی کشته شدن؟ شما یه حساب رشد جمعیتی هم بکنی میبینی چاخان اندر چاخانه. ضمنا کلی افسرای نازی یهودی بودن. خود زن هیتلر هم ریشه یهودی داره.
  • ملیسا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ایران در قضیه هولوکاست سر پیاز ته پیازه?,به ایران چه مربوطه آخه, نخود هر آش شده فقط میخواد کفر اینارو در بیاره که آورد وهمه علیه خودش کرد,نميدونم این فلسطین آزاد بشه نفعش واسه مردم ایران چیه?
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    البته ویزا رو سفارت میده!!!! ولی واقعا اینقدر نماینده اطلاعات تو سفارت بیغه؟
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هلوکاست ایران رو یادت رفته و اونا هم انکار میکنن بعد میای از اونا دفاع میکنی؟ نیمی از جمعیت ایران رو کشتن، هنوزم براش جشن میگیرن
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    تا جایی که یادم میاد یه هلوکاست بود که یهودیا نصف ایرانیا رو کشتن و هنوز بابتش جشن میگیرن، یکی دیگه هم هلوکاست کشتار نیمی از ایرانیان با سرقت گندم ایران توسط بریطانیای کثیف در جنگ جهانی بود. از پدربزرگاتون بپرسین خریدن یه نون سیاه (ترکیبی از انواع آشغال و سبوس و هزار زهر مار دیگر منهای گندم!) چگونه بوده.
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    میخان دفنش کنن تو زاینده رود!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هولوکاست یه دروغ بزرگ از طرف صهیونیستهاست خاک بر سر کسی که این آقا رو دعوت کرده و خاک بر سر آدمهای بی سوادی که میخوان به چرت وپرت و یاوه گوییهای این آقا گوش بدن واقعا برای آقایان متاسفم
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بدون مردک؟ ببند دهنتو بی سواد
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هلو یا هولو
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چن وقت پیش بخش تاریخ سایت فرارو آلبوم عکسهای واقعه هولوکاست منتشر کرد ,بقدری رقت برانگیز است که مو به تن آدم سیخ میکنه,وجای هیچ شک وشبهه نمیزاره که واقعا همچنین اتفاقی افتاده حالا در ابعاد حادثه وتعداد کشته شدگان اختلاف هست اون یه بحث دیگه است
  • ایرانی والا ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آخه کجا شبیه به همند؟ بقایای عاشورا حضرت زینب، امام سجاد و امام باقر بودند اینطرف هم که کل کوفه و شام. اما هلوکاست چند صد سال بعد از عاشورا بوده نه فیلمی نه عکسی نه راوی ما رو چی فرض کردی آخه؟؟
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هزار احسنت
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    پس شما بفرماین که کخالفت با اسرایئل تدبیرش چیه حسین اقا
  • محمدمهدی ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ناشناس جان یه خورده تحقیق کنی متوجه میشی اونا دقیقا دارن میگن 5 میلیون یهودی رو مسلمون ها تو کوره های آدم سوزی ریختن و نابود کردن کجای کارید همتون
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    موافقم ان شاءالله
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    امام خمینی ره اگر هر مسلمان یه ظرف اب به طرف اسرائیل بریزه اسرائیل رو اب میره حالا که مسئله هولوکاست پاشنه اشیل اسرائیله هر کسی بهتره به هر نحو ممکن این مسئله رو انکار کنه
  • بی نام ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    وصف ما مانند کسی شده که مغازه‌ای را سرقت می‌کرده و فردی از او پرسید چه می‌کنی و دزد گفت نی می‌زنم. آن فرد گفت چرا صدا ندارد و دزد گفت صدایش را فردا می‌شنوید. صدای اینگونه سیاست‌ خارجه که فرسنگ‌ها با سیاست خارجه خمینی کبیر فاصله دارد فردا در می‌آید و مشخص می‌شود که ملت ایران چه میزان ضرر کرده‌اند
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چه ساده برخی نگاه میکنن 1-یه مطالعه تاریخی نشان میده جمعیت یهود اون زمان 5 میلیون بوده حالا چه جوری از 5 میلیون کا جمعیت دنیا اون موقعه 6 میلیون کشتار شده!!!! 2-اصلا قضیه حقیقت داشته باشه آلمان و هم پیمانانش کشتار رو انجام دادند ربطی به مسلمانان فلسطین نداره نه؟؟؟؟ که رفتن اونجا رو به همین بهانه اشغال کردن 3- مگر در زمان قحطی بزرگ که در ایران توسط همین اروپایی ها برای ایران انجام شد9 میلیون ایرانی کشته نشدن؟؟؟ مگر از گشنگی هم نوع یا حشرات رو نمیخوردند؟؟؟پس باید نصف اروپا رو بدن به ایران 4- مگر استر با نیرنگ یهودی ها 75000 ایرانی کشته نشدو قتل عام نکردند؟؟؟
  • ali ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    23 و 24 اردیبهشت ما هم می آییم. شعار ما : آیزنمن برو گمشو مرگ بر صهیونیست ها مرگ بر اصلاح طلبان لیبرالی مرگ بر این روسای دانشگاه تهران و آزاد اسلامی آمریکایی
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آن مرد که پایه های افسانه را لرزاند رفت
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چرا یه عده ای بدون مدرک گفتن هست؟
  • احمد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام هولوکاست دروغی بزرگه از طرف یهود. هولوکاست واقعی دوبار روی ما ایرانیا پیاده کردن. یه بار زمان خشایار شاه، یه بار هم از سال 1917 تا 1919. اینجا : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/161531/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-9-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1 و اینجا: http://www.mashreghnews.ir/fa/news/203988/%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1-500-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C باور هم نمیخوای بکنی باور نکن کسی مجبورت نکرده، کلی هم سند هست.
  • احمد ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هیچ ربطی به هم ندارند. چون هولوکاست یک دروغه بزرگـــــــــه
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ناشناس1512 البته هر اقدام این چنینی(که شما فرمودید) محکوم وغیرقابل پذیرش است ، ولی واقعا میتوان اسم نسل کشی برآن گذاشت؟ (اگه سنتون قد میده که فکرنکنم یادتون میاد که اونزمان از بس اخبار ازجنگ قره باغ میگفت یه عده میگفتن:دیگه گوشامون از جنگ واخبارش پرشده و...)
  • منصور ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    دکتر جان اونی که ادعا میکنه هست باید مدرک ارائه کنه! مثلا شما از مردم مدرک میپیری که بهشون بدهکار نیستی؟ :|
  • اسمال ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    میخواد بیاد تخم نفاق و شک و شبهه رو بکاره و بره
  • مرگ بر اسراییل ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    purim نام جشنی است در اسراییل به مناسبت کشتار ده ها هزار ایرانی درزمان خشایار شاه......ای کاش ما ایرانیان در مورد این هولوکاست ایرانی مانور بیشتری دهیم، کافی است سرچی داشته باشید تا بیشتر متوجه قضیه شوید.
  • مهدی 210 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    یه برنامه هایی تو این چهار سال برای ایران در نظر گرفتند که بعد از این 4 سال این ایران وجود نداشته باشد. نابود شود ولی نابود نشود. میدونید یعنی چی؟ یعنی وجود داشته باشه ولی مطابق میل اونا باشه . همون استحاله.مثل عربستان ،قطر کویت مصر اردن بحرین و .... برای منافع آمریکا واسراییل منافع خودشون رو هزینه میکنند. ما هم از الان باید شروع منیم به پرداخت هزینه. دروغ میگم آقا حسن؟ نه دروغ میگم آقای ظریف؟ نه دروغ میگم آقای جهانگیری؟ نه دروغ میگم آقای زنگنه ؟ نه ....
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    لن ترضاک الیهود و نصاری حتی تتبع ملتهم
  • دارب ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آیا انسان های غربی گالیله را به خاطر نمی آورند که به خاطر گفتن حقیقتی به عنوان مرکزیت کیهانی او را تهدید به سوزاندن کردند و هم اینک غربیان از این واقعه به عنوان گذشته ای خوفناک و دردآور در تاریخ خود یاد میکنند بوجود آورندگان رژیم صهیونیستی از هولوکاست به عنوان سلاحی برای توهین به بشریت و اهانتی به شعور انسانی و تحریف تاریخ استفاده کرده اند و این ظلم و بی عدالتی علنی برای بشر قرن بیست و یکم یک توهین به شما می رود که در تاریخ نگاشته شده است آنها شرافت و آزادی حقیقی یک انسان را لگد مال کرده اند سالها از آن زمان گذشته و خواهد گذشت و در این میان تاریخ این دروغ را بر همگان آشکارتر خواهد کرد آیا نسلهای بعد در غرب نخواهند گفت چگونه پدران و مادران ما و روشنفکرانمان در برابر این اهانت سکوت کرده و چطور با وجدان خودشان کنار آمده اند آیا آنها انسان های امروزی و پدرانشان را به دورویی و سازش با جبر و جهل متهم نخواهند کرد که چرا در برابر تحریف واقعه ای تاریخی و تحقیر و توهینی به شعور بشریت ساکت نشسته و به قانونی رضایت داده بودند که نمونه شرم آورش را قرن ها قبل در گذشته ای دور و در زمان گالیله تجربه کرده بودند.
  • سامان ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    برای پاسخ به این دوستمون باید گفت که اگه اندکی با تاریخ ایران آشنا باشه باید اینو بدونه که در ایران باستان حدود 70 هزار ایرانی به دستور یک یهودی که زمام حکومت ایران رو با حیله و کلقی کرده ک بدست گرفته بود ، گردن زده شدند. مردم ایران آن روز رو روز نحص و شومی تلقی کرده و به خاطر داشتند که امروزه به آن 13 بدر میگویند . یعنی همان 13 فروردین
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    حالا مشخص میشه چرا و به چه علت صهیونستها دشمن خونی احمدی نژاد بودن ! اونوقت یه عده سالوح میگفتن بودن احمدی نژاد واسه اسرائیل خوبه !
  • میترا1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    فرارو ؟؟ خخخ به روباهگفتن شاهدت کیه گفت ......
  • رحمن ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    من نمی فهمم این هلوکاست به ما چه مربوط است یکی نیست بپرسد نان کیلو چند است .شاید هم با نان در رابطه باشد .این همه مشاکل داریم بیاییم برای خودمان دردسر هلوکاست درست کنیم واقعا که مخ ما تاب دارد .دیوانه ای سنگی در چاه می اندازد کلی دانشمند و عاقل جمع می شوند که این سنگ را چطوری از چاه بیرون بیاوریم .من نمی فهمم برای کوبیده صهیونیست های اشغالگر باید هلوکاست را تابلو کرد .اروپا هر غلطی کرده خودش بیاید جواب بدهد .این دلیل منطقی برای اشغال سرزمین دیگران نیست.
  • گیلدا ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ان مرد که اسرائیل و صهیونیسم و هولوکاست را به چالش میکشید رفته است .
  • ریاستی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هولو کاست که سند نمیخواد،اصلا به فرض محال هم که وجود داشته،در طول تاریخ خیلی جنایتها رخ داده مثل مغولها،مهم اینه که الان کی داره جنایت میکنه،رژیم منحوس وتروریست وغاصب وعقده ای ودزد ونسل کش اسراییل.این رژیم سمبل هولو کاست است و ثابت شده که یکی از ترفندهای اسراییل همیشه خودزنی ومظلوم نمایی است
  • میثم ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خیلی گزارش خوبی بود
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    قابل توجه مسئولین امنیتی
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    نباید بیاد ایران
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    درود بر مشرق
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    نه خیر! یا چیزی نگو یا راستشو بگو! گفتن اگه راسته چرا اجازه تحقیق درباره اش رو نمیدین؟!
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    کی گفته مرده؟ ثابت کن! صهیونیست جماعت خودشو به موش مردگی میزنه اما نمرده. حالا یه ذره مونده تا بمیره به فضل ا...ی
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    بوی تزویر بوی فریب بوی ژنو، بوی گند لبخند مرده بر آب
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    آره به تو چه؟ پس نظر نده!
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    مگه کسی که چشماشو بسته چیزی هم به نظرش میرسه!؟
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    اللهم اشف کل مریض
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    آره بابا چه کاریه! بذاریم بیان یه بار دیگه ما رو قتل عام کنن ؟ چرا توپ رو بندازیم تو زمین خودشون؟ فرصت بدیم به کارهای مهمترشون بپردازن؟ به پرورش تکفیری، تهدید نظامی ایران، ساخت فیلمهای بزرگ مبتذل و سیاسی، آرگو بسازن، چرا مشغولشون کنیم درباره گناهانشون توضیح بدن؟ اصلا مگه ما آدمیم!؟
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    چون یهودی صهیونیست بودن دردناکه؟!
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    ملیسا جون دم اجاق وایسادی هی پیاز نخود میکنی؟ پس به کی چه؟ اگه مسلمونی که پیامبر فرمودن هرکس صدای کمک خواهی مسلمانی رو بشنوه و به فریادش نرسه مسلمان نیست اگرم مسلمان نیستی که خب لابد برا کامنت گذاشتن از خودشون پول میگیری، پس حرفی نیست
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    حیف خاک
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    هرکسی میتونه یه مشت عکس رقت انگیز بذاره بگه اجداد ما بودیم. اصلا شاید واقعا عکس فلسطینیای بدبختی بوده که تو آتیش صهیونیستای جاهل سوختن! اون عکسا رو هم دیدی؟!
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    فکر میکنین چرا میاد؟ چطور میاد؟ بی دعوت که نمیاد؟ حالا باید علیه اون شعار داد یا به وزارت خارجه؟! مدتهاست همه غرور ملی مون لگدمال شده تا حالا میرفتن خارج از کشور خراب میکردن بعدا گندش در میامد، حالا دیگه از اونا دعوتم میکنن؟ لابد اینم میاد مثل اشتون جون میخواد بره سر کوچه آدامس بخره یه مشت فتنه 88ی رو سر راه میبینه با هم یه گپ و گفتی میکنن! تقصیر کسی نیست که!
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    به این میگن روشنگری
  • افشین تهران ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    1برفرض محال که بوده ایا توسط چه کسانی اجرا شده و حالا تاوانش را چه کسانی میدهند.2با توجه به ترساندن یهودیان در کشورهای خودشان از جمله ایران در زمان ابتدای مهاجرت و راه انداختن مسلمان هراسی و امجبور کردن یهودیان به مهاجرت به فلسطین کاملا مشخص است که اگر هم بوده به سفارش اژانس یهود انجام شده اما به دست هیتلر که البته هزینه اش را هم گرفته.3در جنگ جهانی دوم چند میلیون نفر کشته شده اند و چند درصد انها یهودی بوده اند.ایا خون یهودیها از دیگر ادیان وممالک قرمز تر است.4از این حرکتهای عجیب و غریب در این 3سال اینده زیاد خواهیم دید.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    ها؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    آخ احمدی نژاد کجایییییییییییییییییییییییییی!
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    چون بقیه اسلام رو گذاشتن کنار ما هم بزاریم کنار حرف شما درسته
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    در یک کلام احمدی نژاد اسراییل را از انزوا درآورد و ایران را به آن وارد کرد. باور کنید که ناتانیاهو دشمنانی مثل او را ترجیح میدهد.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    هو چته؟
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    0 0
    بابا این بهترین معماره.. چه ربطی به سیایت داره قاطی نکنید
  • افسانه ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من متاسفام از این برخوردهای غیر علمی شما . من یک سوال دارم آیا آقای پورفسور سمیعی که بهترین متخصص مغز جهان شناخته شدن را هم اگر برای سمیناری علمی به کشور صهیونیست ها دعوت کنند و آنها به خاطر مذهب ایشان دست رد به آن سمینار بزنند کاری بس احمقانه نیست کاش مسلمان بودید چون در اسلام برعکس تفکرات جاهلانه شما چندین بار در احادیث مختلف و کتب مذهبیمان تاکید شده است که در بحث علم باید از هر کس حتی دشمن این علم را بدست آورد . آقای آیزنمن هیچ مقام سیاسی ندارند پس چرا با خانم اشتون مقایسه می شوند سوال خیلی بزرگیست ؟ آیا ما همه چیز را با هم درهم نکردیم ؟ ایشون یکی از بزرگترین و خلاق ترین معماران جهان هستند کسی که باعث تحول های بی نظیری درمعماری شدند از همان اسلامی نقد می کنم که شما فقط مثل تابلو زینتی ازش استفاده می کنید " دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و نادان نميريد. براستى كه خداوند، بهانه اى را براى نادانى نمى پذيرد. نهج الفصاحه ص600 بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.تصنیف غرر الحکم و درر الکلم،ص73هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند. تصنیف غرر الحکم و درر الکلم،ص74 حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است. (غررالحکم، ص360)
  • توحید ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    آقایون گاو که توهین به گاو میشه هلوکاست چه ربطی داره به این آقا؟ به عنوان کارفرما هر کاری به یه معمار میدن اون وظیفشه انجام بده طراحی کنه و در قبالش دست مزدشو بگیره پس همه ی معمارای معروف دنیا رو نمیتونیم بیاریم تو ایران جامعه معماریمون به لجن کشیدید با فرقه گراییتون خوبم دارید ادام میدید
  • توحید ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    درود بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس