کد خبر 304683
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

اولین اسلحه‌ای که با کمک تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته شده، با موفقیت در آمریکا آزمایش شد. در چاپ سه بعدی می‌توان طرح کالای مورد نظر را از اینترنت پیدا کرد و بعد چاپگر سه بعدی آن را می‌سازد.

گروه جنگ نرم مشرق- دیفنس دیستریبیوتد، شرکت سازنده این اسلحه قصد دارد نقشه ساخت آن را در اینترنت منتشر کند. کادی ویلسون، رییس این شرکت که یک دانشجوی ۲۵ ساله حقوق در دانشگاه تگزاس است می‌گوید "خیلی ها فکر نمی‌کردند بشود چنین کاری انجام داد."

چاپگری که می‌تواند کشنده باشد + تصاویر

ساخت این اسلحه که با موفقیت در شهر آستن ایالت تگزاس آزمایش شد، یک سال طول کشیده است. این اقدام با اعتراض افراد و گروه‌های مخالف حمل و تولید سلاح مواجه شده است.

چاپ سه بعدی روش نوین تولید کالاست. در این روش برخلاف روش معمول، دستگاه به‌جای بریدن و سوراخ کردن، ماده اولیه، معمولا پلاستیک را لایه لایه روی هم قرار می‌دهد تا محصول مورد نظر ساخته شود.

با ارزانتر شدن چاپگرهای سه بعدی، مشتریان به‌جای خرید برخی کالاها از مغازه، می توانند طرح آن را دانلود کنند تا چاپگر، از روی طرح، جنس مورد نظر را بسازد.

برای ساخت این اسلحه از یک چاپگر هشت هزار دلاری استفاده شد که در سایت ای-بی (ebay) خریداری شده بود. چاپگر با پلاستیک ای‌بی‌اس (ABS) قطعات مختلف اسلحه را ساخت و بعد این قطعات سر هم شدند. تنها قطعه فلزی این اسلحه سوزن آتش آن است.

چاپگری که می‌تواند کشنده باشد + تصاویر

اما کادی ویلسون می‌گوید هدفش از ساخت این اسلحه، بسط "آزادی" بوده است. او به بی‌بی‌سی گفت: "برای اسلحه تقاضا وجود دارد. در کشورهای زیادی در دنیا، مردم نمی توانند اسلحه داشته باشد، اما حالا این وضعیت تغییر کرده است."

"من شاهد دنیایی هستم که تکنولوژی می‌گوید هرچه می‌خواهید می‌توانید داشته باشید و این دیگر در انحصار بازیگران سیاسی نیست."

او در مورد سوء استفاده از این ابداع گفت "می‌دانم این اسلحه ممکن است برای آسیب زدن به بقیه به کار رود، اما اسلحه برای همین کار است."

آقای ویلسون برای ساخت این اسلحه از اداره 'الکل، دخانیات، سلاح‌های گرم و مواد منفجره' وزارت دادگستری آمریکا مجوز گرفته است.

دانا استلرز از مسئولان این اداره به بی‌بی‌سی گفت: "در آمریکا برای استفاده شخصی می‌توان اسلحه ساخت اما برای فروش آن، به مجوز نیاز است."

چاپگری که می‌تواند کشنده باشد + تصاویر

استفاده از چاپ سه بعدی پیش از این برای ساخت دستگاه‌های کارت خوان استفاده شده و این نگرانی وجود دارد که تبهکاران از این فناوری جدید سوء استفاده کنند.

لئا گان بارت عضو انجمن 'نیویورکی‌های مخالف خشونت مسلحانه' می گوید: "این اسلحه ها ممکن است به دست کسانی بیفتند که نباید اسلحه داشته باشند، مجرم‌ها، کسانی که بیماری‌های پیشرفته روانی دارند، متهمان به خشونت خانگی و حتی بچه‌ها."

بسیاری از نهادهای مسئول اجرای قانون در دنیا، فرد یا افرادی را مسئول بررسی جرائم اینترنتی و فناوری‌های نو مثل چاپ سه بعدی کرده‌اند.

ویکتوریا بینز از مرکز جرائم اینترنتی پلیس اروپا می گوید: تبهکاران برای تهیه اسلحه به احتمال زیاد هنوز به دنبال راهای سنتی‌تر می روند اما با گذشت زمان استفاده از این تکنولوژی آسان‌تر و ارزان‌تر خواهد شد و ممکن است چنین خطری به وجود آید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 1
    ان شاء الله سازنده این سلاح با همین سلاح کشته خواهد شد
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    ولی.خوبه مثلا میشه باهاش چیزای تزئینی هم ساخت.مثل شمشیر تپانچه-سکه قدیمی و .... . البته منظورم از تپانچه فقط یه چیز تزئینیه که نتونه شلیک کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس