کد خبر 302076
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

پلیس نیویورک سرانجام واحد ویژه جاسوسی از جامعه مسلمانان را که در سال‌های اخیر سبب جنجال گسترده‌ای شده بود، منحل کرد.

گروه جنگ نرم مشرق- پلیس نیویورک سرانجام واحد ویژه جاسوسی از جامعه مسلمانان را که در سال‌های اخیر سبب جنجال گسترده‌ای شده بود، منحل کرد.

این واحد ویژه، از طریق ماموران نامحسوس و خبرچین‌ها، تمامی مکان‌های تجمع مسلمانان نیویورک همچون مساجد و رستوران‌ها را تحت پوشش قرار داده بود اما سرانجام پس از آن که این جاسوسی‌های گسترده به نتیجه خاصی نرسید و حتی یک مورد مشکوک تروریستی نیز از مسلمانان نیویورک به دست نیامد، پلیس نیویورک مجبور به انحلال این واحد سازمانی شد.

از سوی دیگر اما وجود این سازمان جاسوسی مایه نگرانی جامعه مسلمانان نیویورک شده بود که طبق یک نظرسنجی در سال گذشته اکثر آنها تاکید کردند که به علت فعالیت این سازمان، احساس آرامش نمی‌کنند و از بیان دین و عقاید خود، پرهیز می‌کنند.

پلیس نیویورک اعلام کرده که قصد دارد از این به بعد رصد فعالیت گروه‌های مختلف اجتماعی و اقلیت‌ها را از طریق مراودات مستقیم میان حوزه‌های کلانتری ناحیه‌ای خود و نمایندگان این جوامع، انجام دهد و دیگر نیازی به جاسوسی‌ نامحسوس مستمر نیست.

با این حال، منتقدان اعتقاد دارند اقدامات اخیر پلیس نیویورک، کافی نیست و جامعه مسلمانان این شهر همچنان نسبت به تحت نظر بودن و جاسوسی‌های گسترده و مخفی در نگرانی به سر می‌برند چرا که نمی‌دانند آیا واقعا این برنامه جاسوسی جمع شده یا فقط نوعی ظاهرسازی صورت گرفته است.

هیچ مورد مشکوکی یافت نشد! // در حال ویرایش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس