معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر اوکراین در دیداری شفاف، روابط دوجانبه را بررسی کردند و وزارت امور خارجه اوکراین نیز خواستار برقراری تماس مستقیم بین مقامات بلندپایه مسکو و کی‌یف شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «نووستی» نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "گریگوری کاراسین" معاون وزیر خارجه این کشور در دیداری با "ولادیمیر یلچینکو" سفیر اوکراین در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این اطلاعات، در این ملاقات طرفین در محیطی شفاف مسائل مربوط به روابط دوجانبه را با توجه به تحولات اخیر در اوکراین مورد بررسی قرار دادند.

ضمن اینکه "آندری دشیتسا" وزیر امور خارجه موقت اوکراین که از سوی پارلمان اعلای این کشور به این سمت منصوب شده، روز شنبه اعلام کرد که مقامات جدید کی‌یف امیدوارند که بتوانند مذاکرات مستقیمی با دولت فدراسیون روسیه داشته باشند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما خواستار آن هستیم که روابط خوبی با همه کشورهای همسایه، از جمله روسیه برقرار کنیم. به همین دلیل است که ما تاکنون با وجود اختلافات جدی، روابط دیپلماتیک خود با روسیه را متوقف نکرده‌ایم و امیدواریم که این امکان فراهم شود تا تماس‌های مستقیمی بین رهبران دو کشور برقرار شده و مسائل و اختلافات از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس