آیا اگر فدراسیون فوتبال اینقدر بی‌آزار نبود و مسوولان، با کار خود آشنایی داشتند کی‌روش می‌توانست این اتفاقات را در فوتبال ایران رقم بزند؟

سرویس ورزشی مشرق - باید از کجا شروع کرد؟ از روزی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد؟ از حالا که هیچ بازی دوستانه‌ای انجام نداده؟ یا از آشفته‌بازاری که بر فدراسیون فوتبال حاکم است؟ آشفته‌بازاری که به نظر می‌رسد محصول پشت پرده‌هایی است که نه در ظاهر بلکه در باطن ماجرا وجود دارد.

***
اول می‌رویم سراغ صعود تیم ملی به جام جهانی. از بازی مقابل کره جنوبی حدود 230 روز می گذرد. 230 روز، دریغ از حتی یک بازی تدارکاتی. چرا؟ دلیلش چیست و چه می‌تواند باشد؟ می‌گویند فدراسیون فوتبال جیبش خالی است و پولی ندارد که بازی تدارکاتی، جفت و جور کند. کمی فکر می‌کنیم. نه، اینطور نمی‌تواند باشد. اگر فدراسیون پول نداشت برای 2، 3 ماه آینده تیم ملی انواع و اقسام اردوها را به دستور کی‌روش تدارک نمی‌دید. اردوی اتریش و بازی مقابل مونته‌نگرو، آفریقای جنوبی یا... پس فدراسیون پولش را دارد اما چه پشت پرده‌ای است که اجازه نداده تیم ملی تا اینجا، تا امروز بازی تدارکاتی انجام ندهد؟

***
چند ماه پیش نوشتیم کارلوس کی‌روش، سرنوشت ایویچ را خوانده و به همین خاطر علاقه‌ای ندارد با تیم‌های بزرگ بازی کند. نوشتیم او می‌ترسد مقابل تیم‌های بزرگ و قدرتمند، بازی را با اختلاف گل بالا ببازد و قبل از جام جهانی، شغل خود را از دست بدهد. الان که کمی کنجکاو شده‌ایم به این ماجرا کمتر پر و بال می‌دهیم. دیگر با قاطعیت نمی‌گوییم که کی‌روش از سرنوشت ایویچ می‌ترسد. چون پشت پرده‌هایی به دست آورده‌ایم. از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی و شرکت‌هایی که آن را ترتیب می‌دهند مثلا شرکتی فرانسوی به نام Evol Sport.

کی‌روش، پشت پرده بازی‌های تدارکاتی تیم ملی و یک فدراسیون بی‌آزار

مرور بازی‌های تدارکاتی تیم ملی، از زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی‌اش شده، نکات جالبی را در خود نهفته دارد. از وقتی کی‌روش آمده و روی نیمکت تیم ملی نشسته، بارها با حریفانی از قاره آفریقای جنوبی روبرو شده‌ایم. در بازی‌های تدارکاتی به جای اینکه تیم ملی با تیم‌های پرقدرتی از اروپا و آمریکای جنوبی بازی کند بیشتر به مصاف آنگولا، موزامبیک و موریتانی رفته. در پشت پرده این بازی‌های تدارکاتی، شرکت Evol Sport قرار دارد. شرکتی که یک نماینده ایرانی دارد. نماینده‌ای که دوست نزدیک کارلوس کی‌روش و یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال است.

شرکت Evol Sport کلیه بازی‌های تدارکاتی تیم‌های آفریقایی را برنامه‌ریزی می‌کند. به عنوان مثال بازی ایران – گینه را این شرکت تدارک دیده. شرکتی که بامداد میرزایی، ایجنت رسمی فیفا و دوست صمیمی کی‌روش را به عنوان یکی از ارکان اصلی‌اش در اختیار دارد. بامداد میرزایی، ایجنت جی‌لوید ساموئل و همان فردی است که در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان، کنار کی‌روش نشسته بود و او را در سالن همراهی می‌کرد. بامداد میرزایی آنقدر با کی‌روش صمیمی است که حتی با او به برزیل سفر کرد تا از کمپ‌های تیم ملی دیدن کند. گفته می‌شود او است که بازی‌های تدارکاتی تیم ملی با حریفان آفریقایی را از طریق شرکت فرانسوی Evol برنامه‌ریزی می‌کند. مشخص هم نیست این وسط چه پولی رد و بدل می‌شود اما اصرار کی‌روش در انتخاب حریفان آفریقایی هم نمی‌تواند بی‌ارتباط با دوست صمیمی‌اش، بامداد میرزایی و شرکت Evol باشد.

چرا تیم ملی با حریفان بزرگ بازی نمی‌کند؟ دلیلش می‌تواند همین ارتباط‌های پشت پرده باشد. اینکه ایجنتی مثل بامداد میرزایی که مورد تایید کی‌روش است نمی‌تواند تیم‌هایی سطح بالاتر از امثال موریتانی، موزامبیک یا حتی مونته‌نگرو و ماداگاسکار را برای بازی با تیم ملی راضی کند. این هم برمی‌گردد به ارتباط او و شرکت Evol که جملگی یا تیم‌های آفریقایی است و البته تیم‌هایی معدود و درجه دو از اروپا.

فدراسیون فوتبال ایران سکوت کرده. مسوولان فدراسیون، خیلی از مسائل را می‌بینند اما حرفی نمی‌زنند. همه چیز را سپرد‌ه‌اند به کارلوس کی‌روش و روی حرفش، کوچکترین نظری نمی‌دهند. آنها خیلی از پشت‌پرده‌ها را می‌دانند. مسائلی مانند همین ارتباط‌های پشت پرده اما مگر می‌توانند به کی‌روش و دوستانش تو بگویند؟ گویی رییس فدراسیون، کی‌روش است و کفاشیان و بقیه کارمندان او. کی‌روش از طریق همین دوستانش، علاقه‌مند به بازی با تیم‌های آفریقایی است اما می‌آید، مصاحبه می‌کند و از نبود بازی‌های تدارکاتی بزرگ انتقاد می‌کند. کی‌روش توپ را به زمین فدراسیون می‌اندازد، در حالی که به نظر می‌رسد خودش با پشت پرده‌ها هماهنگ است.

کی‌روش، پشت پرده بازی‌های تدارکاتی تیم ملی و یک فدراسیون بی‌آزار

 آیا اگر فدراسیون فوتبال اینقدر بی‌آزار نبود و مسوولان، با کار خود آشنایی داشتند کی‌روش می‌توانست این اتفاقات را در فوتبال ایران رقم بزند؟ آیا آن وقت به دوستان او، به همان‌هایی که در عضویت شرکت فرانسوی Evol Sport هستند اینقدر پر و بال داده می‌شد که در تصمیمات کلان تیم ملی دخالت کنند و به آنها شکلی اجرایی بدهند؟ این شرایط تیم ملی، محصول بی‌برنامگی فدراسیون است و البته شرکت‌هایی که تنها می‌توانند بازی با تیم‌هایی از قاره آفریقا را تدارک ببینند.

در این بین خیلی دیگر از پشت پرده‌ها وجود دارد که نوشتنی نیست. چیزهایی مثل فاکتورهای بالایی که به فدراسیون می‌رسد اما کسی نیست که بداند مثلا بازی مقابل موریتانی، قیمتش چقدر است! اگر کسی می‌دانست تا الان تیم ملی حداقل با یک تیم بزرگ و قدرتمند اروپایی بازی می‌کرد و البته کی‌روش هم تا این حد اعتراض نمی‌کرد. اعتراض به فدراسیون، آن هم در حالی که پشت پرده‌ها نشان می‌دهد خودش یکی از مقصران شرایط کنونی حاکم بر تیم ملی است.

تیم ملی قرار است در اتریش، اردویی یکی دو هفته‌ای را برگزار کند. می‌گویند این کمپ را هم بامداد میرزایی تدارک دیده. چه ایرادی دارد؟ او ایجنت رسمی است و وظیفه دارد کمپ‌هایی را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد بدهد. نکته جالب این است که چرا فدراسیون به صورت انحصاری با یک ایجنت هماهنگ است؟ چرا تنها با بامداد میرزایی؟ گفته می‌شود کمپ در نظر گرفته شده برای تیم ملی، همان کمپی است که میرزایی، چند سال پیش زمینه حضور استیل آذین را در آنجا فراهم کرده بود. یک نکته جالب دیگر اینکه تیم ملی تا جام جهانی در دو بازی دوستانه مقابل مونته‌نگرو به میدان خواهد رفت. یکی در اردوی اتریش ودیگری 8 روز مانده به بازی اول ایران در برزیل. آیا این دو بازی هم پشت پرده‌ای دارد؟
منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سبحان ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    ایرانی ها انقدر بد بدرقه بوده اند که برانکو و قطبی بعد از اتمام تورنومنت ها حتی برای یک روز به ایران نیامدند؛حالا میتونید کاری کنید که کیروش هم با خاطره بد از ایران برود؟
  • حسين ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    موريتاني كجاي نقشه هست؟پيداش نكردم.
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    احسن به مشرق این بامداد همه کاره فوتبال ایران نزدیکترین نفر به نبی و کیروش است اردو تیم ملی ایران ؛ هتل محل اسقرار تیم ملی همه و همه می بایستی با هماهنگی شخص نبی و بامداد و کیروش صورت می گیرد جالب اینکه هیچ ارگانی بر این اتفاقات و رانت هایی که انجام می شود نظارتی ندارد
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    برانكو و قطبي خودشون نيومدن چون جوابي نداشتن كه به مردم ايران بدن.با اون نتايجي كه اونا به دست آوردن نبايدم روشون ميشد بيان. مطمئن باش كيروش هم بعد از جام جهاني ديگه تو ايران آفتابي نميشه. واقعا كيروش چه كاري براي فوتبال ايران كرده؟ اينكه از گروه به اين آسوني ، شانسي بريم جام جهاني هنره؟؟؟؟ به لبنان و ازبك باختن هنره؟
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    کیروش 14 میلیاردی چه تشکیلاتی به کمک نبی و بامداد خان میرزایی برای خود تدارک دیده تا با پول بیت المال جزیره توریستی خود را در دریای کارائیب تکمیل تر کند مشرق ممنون
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    مسولین نظارتی و حراست وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور همگی با هم خواب تشریف دارن!؟؟
  • yas ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    کی روش فقط دنبال پوله. چه جایی بهتر از ایران که مربی پروازی هست. هر موقع دلش بخواد سفر خارج از ایران داره. هر 200 - 300 روزم یه مسابقه داره. آخر سر هم تو جام جهانی که نتیجه نگرفت میگه بازی تدارکاتی نداشتیم و ضعف فدراسیون رو میگه. آقای کفاشیان کی روش فقط به منافع خودش فکر میکنه.
  • yas ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    من پیشنهاد میدم که هر چه سریعتر کمیته بررسی علل شکست ایران در جام جهانی 2014 تشکیل بشه که مقدمات پیروزی برای جام جهانی بعدی زودتر آماده بشه و یه وقت زمان هدر نره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس