کد خبر 267520
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

عمليات توسعه مسجد الحرام از زمان آغاز تاکنون به شدت مورد انتقاد افکار عمومي جهان عرب و جهان اسلام قرار گرفته زيرا در اين عمليات بسياري از آثار تاريخي اسلام تخريب و نابود شده است.

به گزارش مشرق به نقل از شيعه آنلاين،‌ اخبار رسيده از شهر مکه مکرمه در عربستان سعودي حاکي از آن است که بخشي از ديوار تازه ساخته شده مسجد الحرام، فرو ريخت.

گفته مي شود اين بخش از ديوار در طرح و پروژه توسعه مسجد الحرام که از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ساخته شده بود اما به دلايل نامعلومي که به نظر مي رسد مشکلات عمراني و مهندسي بوده،‌ فرو ريخت.

قابل ذکر است،‌ پس از فرو ريختن اين ديوار‌، مديريت مسجد الحرام فورا بيانيه اي صادر کرد و ضمن تأييد خراب شدن اين بخش از مسجد الحرام، اعلام کرد که علت اين مسأله در حال بررسي است.

شايان ذکر است،‌ بخش تخريب شده از ديوار مسجد الحرام،‌ در ضلع جنوبي "باب العمره" قرار دارد و تصاوير ريختن آن فورا در رسانه ها و صفحات مختلف سايت هاي اجتماعي منتشر شد.

لازم به ذکر است، بعد از فرو ريختن اين بخش از ديوار، عمليات در اين ناحيه فورا متوقف شد تا اقدامات لازم براي انجام بررسي و بعد از آن عمليات بازسازي آن آغاز شود.

ناگفته نماند عمليات توسعه مسجد الحرام از زمان آغاز تاکنون به شدت مورد انتقاد افکار عمومي جهان عرب و جهان اسلام قرار گرفته زيرا در اين عمليات بسياري از آثار تاريخي اسلام تخريب و نابود شده است.

اما رژيم ديکتاتوري آل سعود بدون توجه به ناراحتي، خشم و اعتراض افکار عمومي جهان اسلام و جهان عرب به عمليات تخريب ادامه داده و همچنان اين کار را پيش مي برند.
 




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    این عکس قدیمیه مردم رو کم فهم فرض نکنید
  • محمد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    اين قسمت الان تعمير هم شده و تقريبا در حال راه اندازيه. به گفته خودشون ميخوان قسمت بازار ابوسفيان قديمو بندازن رو فضاي بيت الله الحرام تا ظرفيت جمعيت به 5 مليون نفر برسه. داستان تخريب ديوار و حاشيه ها و سر و صداها ماله يك سال پيشه. يه كم بروز باش مشرق جان
  • محمد ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    چه تیتریه آخه آقا برادر
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    عکس قدیمیه
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    احسنت بر تو بجهت یاد اوری این شعر مسلمانان یار واقعی را گم کردند که دنبال دیوار خراب شده السعود هستند
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    مشرق چرا ذهن مردمو مشوش میکنی ؟ این عکس خیلی قدیمی مردم هوشیارتر از این حرفها هستند الان اگر یک کانال ماهواره ای که بصورت مستقیم خانه خدا را نشان میدهد نگاه کنید اصلا اینگونه نیست .
  • اسماعیل ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    خودمان رافریب ندهیم کعبه نبایدخراب شود اگرمامسلمان واقعی هستیم.شما میدونی فلسفه ی وجودکعبه چیه؟هرسخن جایی وهرنکته مکانی دارد.جای این شعراینجانیست برادر.
  • محسن ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    قدیمی یا جدید! مهم تخریب بنا می باشددیگه نابغه!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    السعودی که خون مسلمانارو به راحتی تو شیشه میکنه یقینا به نفعشون کار نمیکنه زمان مشخص میکنه که پی چه غلطی بودن
  • ناشناس ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    برادران عزيز مهم نيست عكس قديميه يا جديده در ضمن مشرق هم كه نگفته اين عكسها جديد يا قديميه به هر حال نفس كار مهمه كه مشرق جان ياداوري ميكنه كه اين وهابيها دارند اثار باستاني و تاريخ 1400 ساله اسلام و مسلمانان را تخريب ميكنند تا از اسلام چيزي نمونه چند روز پيش بود كه يكي از كارشناسان عرب ميگفت تا الان نزديك به 300 اثار اسلامي را به كل از بين برده اند ... انشاء الله كه عمرشون كفاف نميده همه ي اثار را از بين ببرند چرا كه يكي از علماء اهل تسنن لبنان 4 سال پيش گفته بود وهابيهاي حجاز كمتر از 10 سال ديگر از حجاز فرار ميكنند و بعضي به اروپا و برخي ديگر به سوريه فرار ميكنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس