اتحاد عربستان و اسرائیل و برنامه این دو رژیم برای شعله‌ور کردن آتش‌های قومی در منطقه برای مقابله با تغییر تاکتیک آمریکا، از دیگر اخبار مربوط به ایران در رسانه‌های اسرائیل بوده است.

گروه بین‌الملل مشرق - رهبران سازمان‌های یهودی آمریکا در نهایت با برخی وعده‌های دولتمردان آمریکا، به تعویق 60 روزه تحریم‌های جدید بر ضد ایران رضایت دادند. از سوی دیگر وزیر دفاع آمریکا نیز قول داده است هواپیماهای پیشرفته چند منظور "اوسپری" را زودتر تحویل اسرائیل بدهد. نزدیک شدن به افکار عمومی ایران و ذکر دوستی‌های گذشته اسرائیل در زمان رژیم شاه با هدف تاثیر بر افکارعمومی، از جمله موضوعاتی است که در روزهای گذشته در رسانه‌های صهیونیستی به آن پرداخته شده است. اتحاد عربستان و اسرائیل و برنامه این دو رژیم برای شعله‌ور کردن آتش‌های قومی در منطقه برای مقابله با تغییر تاکتیک آمریکا، از دیگر اخبار مربوط به ایران در رسانه‌های اسرائیل بوده است.

گروه بین‌الملل مشرق ازین پس اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی را با هدف ارائه تحلیلی جامع از فضای غالب رسانه‌ای این رژیم بر ضد ایران و شناسایی خطوط القایی آن‌ها به افکار عمومی، بصورت روزانه منتشر خواهد کرد.

تایمز اسرائیل: فشار دولت اوباما برای تعویق تحریم‌ ایران

"جو بایدن معاون اوباما، جان کری وزیر خارجه و جک لیو وزیر خزانه داری برای متقاعد کردن سناتورهای سرسخت کنگره برای نرمش نشان دادن در مذاکرات هسته‌ای و فواید آن، در تلاش هستند."

تایمز اسرائیل با اشاره به جلسه خصوصی جان کری و دیگر مقامات ارشد کابینه اوباما با سناتورهای کنگره، از متقاعد شدن کنگره برای به تعویق انداختن تصویب‌های جدید خبر می‌دهد:

"جو بایدن معاون اوباما و دیگر مقامات ارشد دولت روز پنج شنبه در جلسه‌ای با تعدادی از سناتورهای کنگره با موضوع دور جدید تحریم‌ها بر ضد ایران، آن‌ها را متقاعد کردند تا زمانی که غرب اراده ایران را برای کاهش اهداف خود در برنامه هسته‌ای می‌سنجد، تحریم‌ها را به تأخیر بیاندازند."

براین اساس، سناتورهای کنگره بطور موقت از اعمال تحریم‌های جدید خودداری خواهند کرد و بررسی این طرح به بعد از مذاکرات ایران و شش کشور در ژنو موکول شده است.

کانال 7 اسرائیل: عربستان سعودی اولین هدف ایران در صورت دستیابی سلاح هسته‌ای

"مارک لانگفن" نویسنده و تحلیل‌گر مسائل امنیتی در مقاله‌ای در پایگاه خبری آروتص شوع (کانال 7 ) درباره چگونگی مقابله با ایران هسته‌ای می‌نویسد:

"برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، ما باید با کشورهایی که ایران هسته‌ای را تهدید می‌داند همکاری کنیم، اما متأسفانه درگیری ما با فلسطینی‌ها این امکان را از اسرائیل گرفته است."

"لیونی باید نگاهی به نقشه بیاندازد. استان‌های شرقی عربستان سعودی که تمام ذخایر نفتی در آن واقع شده است، دقیقا در کنار ایران واقع شده است و اکثریت شیعه در این استان‌ها ساکن هستند."

این تحلیل گر مسائل امنیتی با فرض وجود سلاح هسته‌ای در ایران، اولویت‌های ایران برای حمله را اینگونه معرفی می‌کند: " درصورتی که ایران به زرادخانه سلاح‌ هسته‌ای مجهز شود، ابتدا به کدام کشور حمله خواهد کرد؟ اسرائیل سرسخت که می‌تواند حمله متقابل هسته‌ای انجام دهد یا عربستان که از لحاظ جغرافیایی بی‌دفاع است و ارتشی ناکارآمد دارد؟ قطعا ایران ابتدا عربستان را هدف قرار خواهد داد و بر منابع انرژی آن مسلط خواهد شد و سپس با اسرائیل درگیر خواهد شد."

این رسانه‌ اسرائیلی در ادامه ایران‌هراسی خود می نویسد در صورت تسلط ایران بر منابع شرقی عربستان، اوپک به "ایران‌پک" تبدیل خواهد شد."

اتحاد اسرائیل و عربستان یکی از چرخش‌های استراتژی آل‌سعود و رژیم اسرائیل است که رسانه‌های صهیونیستی با هدف ایران‌هراسی و جذب عربستان از جبهه آمریکا به جبهه در حال شکل‌گیری این رژیم، از خطوط عمده رسانه‌ای بوده است.

یدیعوت آحارونوت: فشار بایدن و کری به سنا برای توقف تحریم‌ها برضد ایران

یدیعوت هم خبر تاخیر تحریم‌ها با فشار مقامات کاخ سفید را با تمرکز بر فشار کاخ سفید بر کنگره منتشر کرده است.

"معاون رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مقامات دیگر دولت آمریکا در جلسه‌ای با سناتورهای کنگره، آن‌ها را برای به تاخیر انداختن تحریم‌ها تشویق کردند."

دبکا: طرح بندر بن سلطان برای مقابله با آمریکا

پایگاه دبکا وابسته به منابع اطلاعاتی اسرائیل در خبری ویژه از طرح بندربن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان برای تشکیل سه جبهه در مقابله با سیاست‌های آمریکا در منطقه خبر داد.

براساس گزارش دبکا، طرح بندربن سلطان برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن سیاست‌های جدید آمریکا در منطقه سه وجه دارد: برانگیختن اقلیت‌های قومی ایران، همکاری با طالبان در افغانستان و باز کردن پای روسیه به معادلات مصر.

منابع خبری اسرائیل طی روزهای گذشته از خرید تسلیحاتی مصر از روسیه با واسطه‌گری بندربن سلطان در سفر اخیرش به مسکو، خبر داده بودند.

طی ماه‌های گذشته، شکاف میان سیاست‌های آمریکا با متحدان منطقه‌ای خود در مسئله ایران، به شکل‌گیری جبهه جدیدی در منطقه منجر شده است.

دبکا: پیروزی نیروهای مسلح اسرائیل برای متمم بودجه

کابینه رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه با افزایش بودجه نیروهای مسلح این رژیم موافقت کرد. مقامات اسرائیلی هدف از این افزایش بودجه را بالابردن آمادگی خود برای مقابله با ایران اعلام کرده‌اند.

پس از تنها ماندن اسرائیل و نتانیاهو در مواضع تند خود نسبت به ایران، این رژیم در تلاش است از راه‌های مختلف، قدرت اسرائیل بدون حمایت آمریکا را اثبات نماید و وانمود کند که موجودیتش بدون آمریکا نیز در خطر نبوده و به تنهایی قادر به مقابله با ایران است.

هاآرتص: چاک هیگل: آمریکا باید فروش هواپیماهای وی-22 اوسپری به اسرائیل را تسریع کند

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رئیس کمیته ضدافتراء –ازلابی‌های اسرائیل در آمریکا- تاکید کرد کشورش باید فروش هواپیماهای چندمنظوره وی-22 اوسپری را اسرائیل را سرعت ببخشد.

"با تحویل هواپیماهای رادارگریز جدید به اسرائیل، توان نیروهای هوایی ارتش برای انجام عملیات‌های طولانی از جمله تا ایران، افزایش پیدا خواهد کرد."

آمریکا قرار است 6 فروند از این هواپیما به اسرائیل تحویل بدهد. هواپیماهای وی-22 اوسپری، از جمله هواپیماهای چند منظوره با قابلیت عمود پروازی هستند که بیشتر برای هلی‌برن نیروها به داخل خاک دشمن، انتقال تجهیزات و جاسوسی استفاده می شود.

مقامات آمریکا طی هفته گذشته در جلسه‌های متعدد با لابی‌های یهودی به منظور کاهش فشار آن‌ها بر کنگره بر سر تحریم‌های ایران، با نشان دادن اراده خود در تأمین امنیت اسرائیل، وعده‌هایی از این دست به این رژیم داده‌اند که بیشتر از آن تعبیر به حق‌السکوت آمریکا به اسرائیل می‌شود.

تایمز اسرائیل: جلسه معاون وزیرخارجه اسرائیل با سفرای همسایگان ایران

"زئیو الکین" معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا با ۵ تن از سفرای این رژیم در کشورهای منطقه در مورد راه‌های کسب اخبار مهم و تشدید فعالیت‌های جاسوسی درباره ایران دیدار و گفتگو کرده است.

این دیدار با سفرای اسرائیل در آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان، گرجستان و قزاقستان در شهر تفلیس گرجستان و با هدف تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی اسرائیل با این کشورها انجام شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که« الکین» در این دیدار ارزیابی‌ این سفرا را در مورد اوضاع ایران و میزان تغییر سیاست‌های کلی این کشور با توجه به انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری جویا شده است.

وی همچنین از این سفرا خواسته است که به منظور تقویت روابط سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی با این ۵ کشور در منطقه تدوین برنامه‌های فوری در این راستا را در دستور کار خویش قرار دهند.

یدیعوت آحارونوت: ظریف: مذاکرات هسته‌ای به رویکرد جدید نیاز دارد

"محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت هم ایران و هم طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای برای نیاز به تغییر رویکرد دارد تا به موفقیت برسد."

"ظریف در اجلاس خلع سلاح استانبول گفت که یک دهه مذاکرات شکست خورده پیامدهایی داشته است که خوشایند هیچ‌یک از طرفین نیست. برای طرف‌های غربی، ایران توان غنی‌سازی خود را افزایش داده است و برای ایران نیز، تحریم‌های بین‌المللی به اقتصاد کشور آسیب رسانده است."

تغییر رویکرد در مذاکرات هسته‌ای ایران چه از طرف کشورمان و چه طرف‌های غربی، یکی از دغدغه‌های مقامات و رسانه‌های اسرائیلی بوده است و ابعاد این تغییر رویکرد و پاسخ متقابل اسرائیل از تمرکزهای اصلی این رسانه‌هاست.

جروزالم پست: ترکیه و ایران، نشانه‌هایی از آب شدن یخ روابط بر سر نگرانی‌های مشترک در سوریه

"در دیدار وزیر خارجه ایران و ترکیه در استانبول، دو طرف از افزایش خطر القاعده در سوریه ابراز نگرانی کردند."

"ایران و ترکیه روز جمعه اعلام کردند که نگرانی‌های مشترکی در خصوص افزایش اختلافات قومی در جنگ داخلی سوریه دارند که نشانی از آب شدن یخ روابط در خاورمیانه است."

"احمد داوداوغلو" وزیر امورخارجه ترکیه گفت: "ما درکنار وزیر خارجه ایران در حال مذاکره هستیم و مطمئن باشید که با تلاش همدیگر، با اختلافات قومی در منطقه مبارزه خواهیم کرد."

محمد جواد ظریف نیز در دیدار با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که ناآرامی‌های فرقه‌ای در منطقه، خطری به مراتب بیشتر از سلاح‌های شیمیایی خواهد داشت. ظریف گفت: "در صورت شعله ور شدن اختلافات قومی در خاورمیانه، پیامدهای آن در خیابان‌های لندن، نیویورک، رم و مادرید نیز مشاهده خواهد شد."

یک مقام دیپلماتیک ترکیه گفت، اختلاف‌نظرهایی همچنان وجود دارد اما فکر می‌کنم این اختلافات را می‌توان و باید حل کرد چرا که ترکیه و ایران کلید بازگشت ثبات به منطقه هستند.

بهبود روابط ایران و ترکیه و احتمال توافق بر سر مسئله سوریه، از جمله موضوعات مورد نگرانی اسرائیل و متحد جدیدش عربستان سعودی است که در اخبار رسانه‌های اسرائیلی به آن پرداخته می شود.

تایمز اسرائیل: آیا اسرائیل به هسته‌ای شدن ایران کمک کرده است

"اسناد منتشر شده جدید نشان می‌دهد ایران پیش از انقلاب 1979 بهشت اسرائیلی‌ها بوده است. این اسناد همچنین از نقش اولیه اسرائیل در هسته‌ای شدن ایران خبر می‌دهند."

"یاعکو نیمرودی، فرستاده نظامی اسرائیل به سفارتخانه غیررسمی این رژیم در ایران در دهه 1970 در خاطرات خود می ‌گوید در زمان حضور در تهران، پسرش در سن 8 سالگی و در برابر ژنرال فریدون جم در یک مهمانی پیانو نواخته است و ژنرال جم نیز ساعت طلای خود را به عنوان هدیه به وی داده است." نیمرودی هم‌اکنون روزنامه عبری زبان معاریو را در اسرائیل منتشر می‌کند.

تایمز اسرائیل می‌نویسد: "از این دست داستان‌ها بسیار است که نشان می‌دهد روابط ایران و اسرائیل در زمان حکومت محمدرضا پهلوی در فضای سیاسی موجود، مطلقا غیرقابل تصور است. پیش از انقلاب اسلامی، هزاران اسرائیلی که بیشترشان تاجر و دیپلمات بودند، بخت و اقبال خود را در ایران جستجو می‌کردند و ایران بهشتی برای اسرائیلی‌ها بود."

در مستندی که در همین زمینه ساخته شده است، اسرائیلی‌ها اعتراف می کنند که از دیکتاتوری شاه و زندانی کردن و شکنجه مخالفان به دست رژیم شاه آگاه بودند اما بدلیل اینکه به شدت مشغول کسب درآمد بودند، نقض حقوق بشر چندان اهمیتی برایشان نداشت.

در این مستند از روابط نزدیک نظامی و اطلاعاتی اسرائیل با رژیم شاه پرده برداشته شده که در آن زمان اسرائیل مقدمات برنامه هسته‌ای ایران را فراهم کرد. اسرائیل در زمان جنگ با اعراب که از فروختن نفت به این رژیم خودداری می‌کردند.

مشکل اسرائیل این بود که در زمان شاه در حبابی از رفاه در شمال تهران حضور داشت و از طبقه فرودست جامعه ایران آگاهی نداشت و به همین دلیل پس از انقلاب ایران که به دست طبقه فرودست انجام شده بود، اسرائیل به یک رژیم نامطلوب برای ملت ایران تبدیل شد. همچنین با وجود آگاهی اسرائیل از سرکوب‌های ساواک، موساد روابط خوبی با ساواک داشت و همچنین این شایعه مطرح بود که نیروهای موساد نحوه شکنجه مردم را به ساواک آموزش می‌دادند.

از آنجا که رابطه یهودیان با شاه خوب بود و این انقلاب علیه شاه صورت گرفته بود، دوستان شاه به دشمنان انقلاب تبدیل شدند و به همین دلیل، یهودیان در ایران دوبار در طرف اشتباهی قرار گرفتند: یکبار در بین طبقه مرفه و یکبار هم در بین دوستان شاه.

رسانه‌های اسرائیلی پس از تغییر دولت در ایران، یکی از تمرکزهای رسانه‌ای خود را بر نفوذ در افکار عمومی ایرانیان قرار داده‌اند و تلویحا با اعتراف به برخی اشتباهات خود، قصد عادی‌سازی روابط ایران و اسرائیل – ابتدا در سطح افکار عمومی و ملت – را دارند.

تایمز اسرائیل: مدیرکل آژانس: ایران اراده جدیدی در مذاکرات هسته‌ای نشان داده است

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌گوید که رهبری جدید دولت ایران تمایل خود را به رفع نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی خود نشان داده است و تغییر رویکرد ایران در طرح جدید این دولت نیز به چشم می‌خورد.

آمانو روز جمعه از رویکرد جدید ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد، رویکردی که در آن همکاری با آژانس مستقل از مذاکرات با گروه 1+5 در نظر گرفته می‌شود.

"رئیس بازرسان آژانس نیز مذاکرات هسته‌ای در وین را «بسیار سازنده» توصیف کرده است. محور اصلی مذاکرات ایران و آژانس، برنامه غنی سازی این کشور و نیروگاه آب سنگین اراک بوده است."

برنامه آب سنگین اراک از جمله موارد مطرح شده در هفته‌ها و روزهای گذشته در رسانه‌های صهیونیستی بوده است تا در مذاکرات پیش رو، توقف آن به عنوان یک مطالبه از ایران مطرح شود.

یدیعوت آحارونوت: انتقاد ایران از عراق بدلیل افزایش تولید نفت

"وزیر نفت ایران گفته است عراق با هدف جبران کاهش تولید نفت ایران بدلیل تحریم‌ها، تولید نفت خود را افزایش داده است و آن را سیاستی "غیردوستانه" خوانده است."

زنگنه تاکید کرده است که سیاست‌های نفتی عراق کاملا به ضرر منافع ایران دنبال می شود.

هاآرتص: رهبران یهودی تحریم‌های ایران را به مدت 60 روز به تعویق انداختند

"کمیته چهارجانبه یهودیان آمریکا پس از اطمینان دادن اوباما به عدم کاهش تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌هایی بلوکه شده ایران، با تعویق 60 روزه تحریم های جدید بر ضد ایران موافقت کردند."

"رهبران چهار سازمان عمده یهودی آمریکا اعلام کردند دولت اوباما 60 روز فرصت دارد که در این دو ماه کنگره برای تشدید تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران اقدامی نخواهد کرد."

یدیعوت آحارونوت: مدیرمسؤول روزنامه ایرانی بدلیل چاپ مقاله مذهبی، زندانی شد

"مدیرمسؤول یک روزنامه اصلاح طلب بدلیل مقاله‌ای که مقامات ایران آن را توهین‌آمیز دانسته‌اند، روانه زندان شد."

سعید پور عزیزی مدیر مسؤول روزنامه بهار روز شنبه به زندان اوین منتقل شد. همسر پورعزیزی گفته است که همسرش به دادگاه احضار شده بود اما پس از مراجعه به زندان اوین منتقل شد. مقامات ایران برای آزادی وی درخواست وثیقه کرده‌اند.

دبکا: ایران ایر بدنبال ادامه پرواز مستقیم به آمریکا

"شرکت هواپیمایی ملی ایران برای اولین بار در 34 سال گذشته بطور رسمی درخواست ادامه پرواز مستقیم تهران – نیویورک را به سازمان هواپیمایی کشوری ایالات متحده داده است."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    و مکرو و مکرالله والله خیراالماکرین... اللهم اعجل لولیک الفرج
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    قيافه بندر بن سلطان شبیه لاک پشت های نینجا میمونه
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    :)))))))))))))))) راس میگه به مولا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس