کد خبر 249771
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

مفتی سوریه در دیدار هیئت آمریکایی به ریاست رمزی کلارک، بر ضرورت توقف جنگ ظالمانه علیه کشورش تاکید کرد.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) نوشت: احمد بدر الدین حسون مفتی سوریه در دیدار هئیت آمریکایی به ریاست رمزی کلارک وزیر دادگستری اسبق آمریکا از همه آزادگان دنیا خواست که در راستای توقف جنگ ظالمانه ای که علیه سوریه جریان دارد و نیز دروغ پردازی های رسانه ای تلاش کنند.

وی بر ضرورت انتقال تصویری واقعی از سوریه به جهانیان تاکید کرد.

از سوی دیگر رمزی کلارک گفت: آنچه در سوریه جریان دارد ضرورت توجه به صلح و توقف جنگ هایی که دولت های آمریکا علیه ملت ها از زمان جنگ کره به راه انداخته اند بیش از قبل شده است.

وی افزود: در راستای برقراری صلح در سوریه باید تلاش مضاعفی انجام شود و تجربه دردناک جنگ عراق که جان صدها هزاران عراقی را گرفت و بسیاری را آواره کرد نباید تکرار شود.

وزیر دادگستری اسبق آمریکا بیان کرد: مزدوران مورد حمایت دولت آمریکا برای ایجاد فتنه طایفه ای دست به هر جنایتی می زنند.

از سوی دیگر مفتی سوریه در دیدار با هیئتی از معلمان یمنی به ریاست محمد حمود احمد حنظل بر نقش معلمان در موضوعات مربوط به امت عربی تاکید کرد.

اعضای هیئت معلمان یمنی نیز تاکید کردند: ما از سوریه در برابر جنگ تکفیری و تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای عربی(قطر و عربستان سعودی) حمایت می کنیم.سوریه هم اکنون به نمایندگی از امت عربی در برابر تروریسم ایستادگی می کند و در برابر طرح های فتنه افکنانه و تجزیه طلبانه صهیونیستی-آمریکایی استوار مانده است.

از سوی دیگر رمزی کلارک در بازدید از یک مرکز ویژه جنگ زدگان در دمشق تاکید کرد: برای ممانعت از جنگ و تهدید به کارگیری از زور در قبال کشورهای مستقل و به وجود آمدن دنیایی بر اساس عدالت، همکاری جمعی نیاز است.

وی هدف از دیدار خود از سوریه را انتقال حقایق و واقعیت های سوریه به ویژه جنایات گروه های تروریستی در سوریه به جامعه آمریکا دانست.

همچنین هیئت آمریکایی به ریاست رمزی کلارک در بازدید از بیمارستان یوسف العظمه در دمشق بر مخالفت کامل با حمایت تسلیحاتی واشنگتن از گروه های مسلح در سوریه تاکید کردند.

اعضای این هیئت بیان کردند: ملت آمریکا صلح دوست و مخالف با جنگ طلبی های دولت خود هستند.هدف از دیدار ما از سوریه تاکیدی بر همبستگی ملت آمریکا با ملت و ارتش سوریه در برابر تهدیداتی که علیه این کشور وجود دارد، است.

اعضای هیئت آمریکایی اعلام کردند: ما شاهد جنایت گروه های تروریستی بودیم.جنگ جهنمی باید پایان داده شود و صلح برقرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس