کد خبر 248693
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

شیخ طادی گفت:‌ اتفاق جدیدی قرار نیست برای سینماگران بیفتد و درست شش ماه دیگر اختلاف ها اوج گرفته و باز به روال سابق برمی گردیم.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، پرویز شیخ طادی از اعضای هیئت مدیره تشکیل شده در اواخر دولت دهم در گفت و گو با "آوینی فیلم" از مراسمی تحت عنوان بازگشایی خانه سینما در روز سینما ابراز بی اطلاعی کرد و گفت:در این مراسم از بنده دعوت نشده است و مشخص است که قرار است وضعیت خانه سینما به حالت گذشته باز گردد و باز هم همان مشکلات تکرار شود، اتفاق جدیدی قرار نیست برای سینماگران بیافتد و درست شش ماه دیگر اختلاف ها اوج گرفته و باز به روال سابق برمی گردیم.

کارگردان شکارچی شنبه در ادامه گفت: اتفاقی که در حال رخ دادن است این است که دولت می خواهد با این فضا به نوعی برای خود تبلیغ کند و اگه قرار باشد مشکلات حل شود باید آنها را ریشه یابی کنند و این از راه قانونی شدن صنوف قابل حل است.برگزاری این چنین برنامه ها کار تبلیغاتی بوده و هیچ زیر ساختی در کار نیست و این موضوع اصلا به نفع اعضا نیست و کار به نوعی برای دولت سود دهی دارد.

وی افزود: اگر منظور و هدف سود رساندن به فیلمسازان و سینماگران باشد باید ابتدا وضعیت معیشتی و بیمه و..را حل کنند به اوضاع نابسامان قوانین صنفی رسیدگی و اصلاح شود. در غیر این صورت خانه ای که عملا کار نمی کرده است باز بشود نفعی برای اعضای آن ندارد.

شیخ طادی اظهار داشت: قفل های دیگری در راه سینما و سینما گران است که عمده ترین آن مشکلات اقتصادی است که باید به این رسیدگی شود وانجام این کارها نوعی سرگرمی و اهالی باید متوجه آن باشند.

وی در پایان گفت: هیچ چیز نمی تواند تغییر کند چون قوانینی وجود ندارد و خود اصناف لطمه میخورند .در این روش چند نفر بر سر کار می آیند که گاهی به فکر برخی هستند و گاهی به فکر هیچ کس نیستند.مشکلی که امروز سینما با آن دست و پنجه نرم می کند مشکل قوانین، صنوف ، وضعیت دستمزد ها و سرمایه های در گردش است. ساختار این کار از ریشه اشتباه است و نمی تواند مفید باشد.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس