در این برنامه وزیر ارشاد و همراهانش دقایقی را به مناجات و زیارت مرقد بنیان گذار کبیر انقلال اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشرق، مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی مقاومت صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری وزارت ارشاد، جمعی از مسئولان برگزاری جشنواره و برخی اهالی رسانه در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این برنامه وزیر ارشاد و همراهانش دقایقی را به مناجات و زیارت مرقد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداختند و پس از آن وزیر ارشاد پشت تریبون قرار گرفت و دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا اظهار داشت: خدا را شاکرم که طی چهار سال گذشته، جشنواره مقاومت این توفیق را داشته است که در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) کار خود را آغاز کند. هر سال مرسوم بوده که این مراسم را در جوار حرم حضرت امام (ره) آغاز کنیم. امسال هم به رسم سال های قبل اینجا جمع شدیم.

وی در ادامه شعری در وصف امام خمینی (ره) قرائت کرد و سپس به همراه خبرنگاران به سمت قطعه شهدا رفتند.

وزیر ارشاد و مدیران فرهنگی کشور پس از تجدید میثاق با آرما‌ن‌های امام راحل بر سر مزار شهدا رفتند و شاخه گلی را به مزار شهدا از جمله شهید اهل قلم، سیدمرتضی آوینی تقدیم کردند. همچنین اجرای دو سرود توسط گروه‌های سرود دانش‌آموزی با ترانه ای از عبدالجبار کاکایی و آهنگ شهروز حقی از جمله این برنامه‌ها بود.

سپس حمید شاه‌آبادی در سخنانی مطرح کرد: افتتاح جشنواره موسیقی مقاومت را تبریک می‌گویم و به نیابت از اهالی موسیقی این حضور را گرامی‌ می‌دارم. برای اولین بار در جشنواره‌ موسیقی مقاومت شاهد حضور وزیر ارشاد در آیین افتتاحیه هستیم و باید بگویم جشنواره موسیقی مقاومت یک جشنواره ملی و تأثیرگذار در عرصه‌ی هنر کشور خواهد بود.

وی افزود: نسل جوان با موسیقی مقاومت آشنایی دارد و این موسیقی برای میانسالان یادآور خاطره‌های شیرینی است. موسیقی مقاومت زنگ بیداری بوده و حفظ این ژانر موسیقایی برای ما دارای اهمیت است امیدواریم اهالی موسیقی هم توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند که تشکیل دبیرخانه‌ی دائمی نیز از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

معاون امور هنری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به وزیر ارشاد گفت: توجه به سرود از اقدامات مهم دولت دهم در زمان وزارت شما بوده است. این توجه به سرود در دفتر موسیقی اقدام خوبی است که امیدواریم دولت یازدهم هم این راه را ادامه دهد، چرا که نیاز به سرود بیش از گذشته است.

ادامه‌ برنامه‌های پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت از بعد از ظهر امروز در برج میلاد اجرا می‌شود.


تصاویر مرتبط با این مراسم را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    خجالت بکش مشرق.. بسه فتنه گری و دورغ
  • یک محقق ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    موسیقی مطلقا حرام است اما نمیدانم چرا در دولت اسلامی اینقدر به آن بها میدهند
  • یک دانشجوی علوم بین الملل ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    حد اقل حرمت امام را نکه میداستند و این کارهای مزحلف را در جای یگه مثل تالار وحدت و اندیشه برگزار میکرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس