غزه همواره به عنوان سرزمین سلحشوران مشهور بوده است. عمق عصبانیت و نفرت سران رژیم صهیونیستی از مردم غزه تا حدی بود که اسحاق رابین گفته بود، آرزو دارد روزی برسد که از خواب بیدار شود و ببیند غزه زیر آب رفته و نابود شده است.

گروه سیاسی مشرق _ حسن روحانی در تاریخ 9 دی ماه سال 1387 در گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا، به روایت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین پرداخت و به سکوت برخی کشورهای عربی و همچنین همراهی آنها با جنایات این رژیم اعتراض کرد.

روحانی با محکوم کردن این اقدامات ضد بشری در فلسطین، اظهار داشت: اسراییل غزه را به عنوان پایگاه اصلی مقاومت حماس و جهاد اسلامی می‌شناسد و امروز اسراییل از پایگاه‌های اصلی مقاومت یعنی حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی احساس خطر می‌کند، از این رو در هر فرصتی به دنبال آن است تا در شرایط مناسب، مقاومت را سرکوب کند و الان شرایط را برای این کار مناسب دیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در همایش سازمان ملل متحد در تاریخ 10 دی ماه سال 1387، عنوان می کند: «امروز مردمی بی‌گناه در محاصره اسرائیل قرار گرفته‌اند و به خاک و خون کشیده می‌شوند در این شرایط سازمان ملل در سکوت است در حالی که همین سازمان ملل زمانی که برج‌های دوقلو مورد حمله قرار گرفت، هر روز قطعنامه و بیانیه صادر می‌کرد. آیا مردم حق ندارند در برابر سکوت سازمان ملل در برابر نسل کشی در فلسطین، بگویند که سازمان ملل ننگ و شرمت باد».

* وقتی سران عرب با رییس جمهور رژیم صهیونیستی خوش و بش می‌کنند ...

حسن روحانی در تاریخ 9 دی ماه سال 1387 در گفت‌وگویی تفصیلی در تاریخ 9 دی ماه سال 1387 ، عنوان کرد: وقتی اسراییل می‌بیند در کنفرانس نیویورک سران عرب با رییس جمهور رژیم صهیونیستی خوش و بش می‌کنند و در مصر مورد استقبال قرار می‌گیرند و یا احساس می‌کند میان فلسطینی‌ها و جهان عرب با یکدیگر اختلاف نظر وجود دارد، شرایط را برای حمله به غزه مناسب می‌بیند، هر چند که بهانه‌شان پایان دوره شش‌ماهه آتش بس یا حملات موشکی حماس در دفاع از خود باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین اسراییلی‌ها این بهانه‌ها را کنار هم چیدند تا به پایه اصلی مقاومت در فلسطین اشغالی ضربه‌ای اساسی وارد کنند.

* جنایت غزه تکرار قتل عام دیر یاسین و صبرا و شتیلاست

وی گفت: جنایت غزه در حدی است که می‌توان گفت تکرار قتل عام دیر یاسین و صبرا و شتیلاست.

روحانی با اشاره به محاصره غزه و اینکه این محاصره بدون همکاری مصر امکان‌پذیر نبود، تصریح کرد: اینها مدت‌ها حماس و مردم غزه را تحت فشار روحی و روانی قرار دادند و اجازه ندادند سوخت، دارو و مواد غذایی به آنها برسد. البته اسراییل هم در جنگ 33 روزه لبنان دچار یک تحقیر ملی شده است و به دنبال نشان دادن یک ضربه شست است تا به مردم خود روحیه‌ای دوباره دهد، به ویژه در شرایطی که اسراییل به زمان انتخابات نزدیک می‌شود.

وی درخصوص سخت‌تر شدن شرایط در غزه و احتمال سقوط این شهر درمیان سکوت مجامع بین‌المللی، جهان اسلام و کشورهای عربی با تاکید بر اینکه غزه به راحتی سقوط نمی‌کند گفت: مردم غزه و حماس در برابر حملات ددمنشانه و انواع فشارها مقاومت می‌کنند.

* اگر فلسطین یکپارچه شود، آن وقت شرایط متفاوت می‌شود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان این که در شرایطی که امکان دارد حمله زمینی اسراییل به غزه صورت گیرد و یا بحران به مناطقی فراتر از غزه انتقال یابد فلسطینی‌ها باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند هم‌چنین بر اتحاد دنیای اسلام و کنار گذاشتن اختلاف‌ها تاکید کرد و افزود: اگر فلسطین یکپارچه شود، نیروی نظامی رژیم صهیونیستی مجبور می‌شود در چند جبهه تقسیم شود و آن وقت شرایط متفاوت می‌شود؛ چرا که اسراییل حاضر نیست، شکست دیگری را تحمل کند.

رییس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: اگر افکار عمومی دنیا حملات رژیم صهیونیستی را محکوم ‌کند و جهان اسلام در برابر این اقدامات سکوت نکند، می‌توان به پایان و یا حداقل کاهش جنایت اسراییل در غزه امیدوار بود.


* مردمی بی‌گناه در محاصره اسرائیل قرار گرفته‌اند/ آیا مردم حق ندارند در برابر سکوت سازمان ملل در برابر نسل کشی در فلسطین، بگویند که سازمان ملل ننگ و شرمت باد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در همایش سازمان ملل متحد در تاریخ 10 دی ماه سال 1387، با طرح این موضوع که ما چه رویکردی باید نسبت به سازمان ملل داشته باشیم؟ افزود: «باید بدانیم که آیا این سازمان، سازمانی متشکل از جمعی از کشورهاست و بر مبنای اصول و قانون مسائل مهم جهانی را برای صلح و امنیت بررسی می‌کند و یا نهادی مسخر قدرتهای بزرگ و ابزاری در اختیار قدرتها برای قانونمند جلوه دادن اعمال زور و مداخلاتشان در جهان است»؟

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به وقایع امروز غزه،‌گفت:‌ «امروز مردمی بی‌گناه در محاصره اسرائیل قرار گرفته‌اند و به خاک و خون کشیده می‌شوند در این شرایط سازمان ملل در سکوت است در حالی که همین سازمان ملل زمانی که برج‌های دوقلو مورد حمله قرار گرفت، هر روز قطعنامه و بیانیه صادر می‌کرد. آیا مردم حق ندارند در برابر سکوت سازمان ملل در برابر نسل کشی در فلسطین، بگویند که سازمان ملل ننگ و شرمت باد».

وی با تاکید بر اینکه کشور ما و کشورهای جهان سوم، امید چندانی به سازمان ملل ندارند، گفت: «آیا با وجود این نگاه و رویکرد به سازمان ملل، می‌توانیم صرفا نگاه انتقادی،‌بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی به سازمان ملل داشته باشیم آیا می‌شود بگوییم اینها هیچ و پوچ‌اند و هرچه می‌خوهند انجام دهند»؟

* تشریح اهداف رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه به روایت حسن روحانی

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین در تاریخ 1387/11/1 طی سخنانی در سمینار «ابعاد بین‌المللی و حقوقی تجاوز اسرائیل به غزه و سناریوهای پیش رو» با اشاره به مقاومت 22 روزه مردم غزه در مقابل ددمنشی و جنایات ارتش اسرائیل گفت: غزه همواره به عنوان سرزمین سلحشوران مشهور بوده است. عمق عصبانیت و نفرت سران رژیم صهیونیستی از مردم غزه تا حدی بود که اسحاق رابین گفته بود، آرزو دارد روزی برسد که از خواب بیدار شود و ببیند غزه زیر آب رفته و نابود شده است.

روحانی با تاکید بر این که سران رژیم صهیونیستی در جریان حمله به غزه برای چندمین بار دچار اشتباه محاسباتی عجیب و غریب شدند، افزود: اسرائیل به خیال خود تصور می‌کرد به یک فرصت طلایی و استثنایی برای نابودی حماس دست یافته است. پایان آتش‌بس 6 ماهه حماس و اسرائیل، تعطیلات آغاز سال نو میلادی که جهان را در نوعی رخوت فرو می‌برد، خلاء قدرت در آمریکا در جریان انتقال قدرت از جرج بوش به باراک اوباما، نزدیک شدن به ایام انتخابات داخلی رژیم صهیونیستی در دهم فوریه و نهایتاً پایان دوران حاکمیت آقای ابومازن از جمله شرایط این مقطع بود که وسوسه حمله به غزه را در سران رژیم اسرائیل تشدید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اسرائیلی‌ها به مقامات آمریکا و مصر قول داده بودند که حداکثر ظرف سه یا چهار روز کار حماس را تمام خواهند کرد! سران رژیم صهیونیستی در خیال خام خود تصور می کردند که ظرف چند روز غزه را به صورت کامل اشغال می کنند، جنبش مقاومت حماس را نابود می‌سازند و لابد آقای اسماعیل هنیه را نیز دستگیر می‌نمایند. اسرائیلی‌ها حتی برای بازداشت و محاکمه فرماندهان و اعضای ارشد حماس نیز یک اردوگاه ویژه آماده کرده بودند که نشان دهنده عمق توهمات این رژیم است.

روحانی در تشریح اهداف رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه تاکید کرد: نابودی حماس بی‌تردید در صدر اهداف رژیم اسرائیل قرار داشت. مسلط شدن بر نوار غزه، انتقال قدرت غزه به ابومازن، ایجاد امنیت برای شهرک‌ها و مناطق یهودی نشین در جنوب اسرائیل و نهایتاً جبران شکست مفتضحانه اسرائیل در جریان جنگ 33 روزه از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی بود. البته مقامات تل‌آویو و واشینگتن این اهداف خود را پنهان هم نکردند تا آن جا که وزیر خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد آتش‌بس زمانی برقرار خواهد شد که حماس از بین برود و کنترل شهر غزه در اختیار حکومت خودگران فلسطینی قرار گیرد. بنابراین، اسرائیلی‌ها با این اهداف اصلی و البته به بهانه جلوگیری از ادامه حملات راکتی حماس به جنوب اسرائیل، پروژه حمله به غزه را کلید زدند.


* امروز غزه با انگیزه‌های دینی در مقابل اسرائیل ایستاده و مقاومت می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که در افتتاحیه میزگرد دین و روابط بین‌الملل سخن می‌گفت، اظهار کرد: «امروز غزه با انگیزه‌های دینی در مقابل اسرائیل ایستاده و مقاومت می‌کند. اگر حکومت مصر در شرایط فعلی تصمیمی به نفع اسرائیل می‌گیرد مردم، آن حکومت را دچار تزلزل می‌کنند چرا که بحث غزه موضوع مقابله قوم عرب با یهود صهیونیست نیست. بلکه تقابل انگیزه‌های دینی با سلاح و قدرتهای استکباری است».

وی افزود:‌ «حزب‌ا... در جنگ اسرائیل با حزب‌ا... در کشور دیگری قرار داشت ولی اینها داخل سرزمین فلسطین اشغالی هستند که از همه طرف در محاصره‌اند. هواپیما، ‌هلی‌کوپتر، تانک و ابزار نظامی در یک جنگ تمام عیار بر سر مردم بمب و گلوله می‌ریزد و می بیند که آنها چطور با دست خالی ایستاده‌اند».

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «قطعا اسرائیل در این جنگ شکست می‌خورد و مفتضحانه از غزه بیرون می‌رود و پس از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه مقابل حزب‌ا... این دومین شکست اسرائیل در دو سال اخیر خواهد بود که ابهت این رژیم غاصب را در صحنه جهانی ‌‌از‌ بین ‌خواهد ‌برد».

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: «اگر بخواهیم موضوع دین و روابط بین‌الملل را در یک جمله تبیین کنیم شاید بتوان گفت نقش باورها و اعتقادهای دینی در شکل‌گیری افکار سیاسی و محرکه‌های عمل سیاسی از جانب شهروندان، سازمانها، دولتها و رهبران در سطح روابط بین‌الملل است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • روح الله م ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    امیدواریم همان باشند که نمودند.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    آگهی فروش تجهیزات سازمان انرژی اتمی : سانتریفیوژ دانه ای 20000 تومن به عنوان اهن غراضه !بدیهی است عایدات این فروش در تا مین گوشت و مرغ و روغن برای مردم به عنوان اولین شیرینی از سوی دولت تدبیر هزینه خواهد شد .
  • مونیخی ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    ملاک حال افراد است !!!؟؟؟؟
  • رسول ت ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    جناب روحانی رییس جمهور منتخب ما هم باید از دوستان گرگ سیرت در لباس میش بترسیم.تنها راه نجات ما از شر این دشمنان دوست نما فقط و فقط همسو بودن با رهبر فرزانه مان هست.
  • mazaher ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام.دمت همیشه گرم باشه اقای روحانی .
  • علیرضا ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    حالا اگر دوباره آن دوران..... را تکرار..؟؟؟؟ انا لله و انا الیه راجعون.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    حرفهاش مثل هاشمی هست
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    خودتون رو تیکه تیکه هم بکنین، مردم به اعتدال رای دادن!
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    بعد از رفتار خالد مشعل و موضعش درباره ایران دیگه هیچ جای دفاعی از این اعراب نمک نشناس نمیمونه. من به عنوان یک شهروند ایرانی حاضری و راضی به کمک و حمایت از این گروه نیستم. راضی نیستم از ابروی این مملکت برای اینا مایه بزاریم.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    پس شما هم تائید می کنید که روحانی عزیز انسان خوبیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس