کد خبر 204246
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

بر اساس يک گزارش منتشر شده، امريکا و اردن، با تلاش برای ايجاد يک منطقه حائل در طول مرز جنوبي با سوريه آموزش شبه‌نظامياني را که در حال جنگيدن با دولت هستند، تشديد کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس‌تی‌وی، روزنامه امريکايي واشنگتن پست در شماره روز چهارشنبه خود اعلام کرده که آموزش حدود سه هزار شبه‌نظامي تروريست ارتش آزاد سوريه که در سال ۲۰۱۲، آغاز شده بود، گسترش يافته و تسريع شده است.

اين روزنامه به نقل از مقامات امنيتي اردن نوشت که قراربود آموزش اين نيروها تا پايان ماه ژوئن به پايان برسد، ولي اين مساله به پايان ماه آوريل موکول شده است.

در ادامه اين گزارش آمده است که ايجاد منطقه حائل به منظور تبديل مناطق تحت کنترل شبه‌نظاميان به يک پناهگاه دائمي براي گروه‌هاي مسلح است.

امريکا و مقامات اردني مي‌گويند که ايجاد منطقه حائل هنوز آغاز نشده است، چرا که واشنگتن و ديگر حاميان بين‌لمللي شبه‌نظاميان، از تامين پوشش هوايي پايگاه‌هاي شبه‌نظاميان سرباز مي‌زنند.

واشنگتن در سال ۲۰۱۲، ۱۵۰ نيروي نظامي به اردن فرستاد تا آموزش اين شبه‌نظاميان را آغاز کند.

تعدادي از مردم و همچنين شمار زيادي از نيروهاي امنيتي و نيروهاي ارتش، از زمان آغاز ناآرامي‌ها در سوريه در ماه مارس ۲۰۱۱، کشته شده‌اند.

نيويورک تايمز نيز اخيرا در گزارشي نوشت که سازمان جاسوسي سيا، نقش بسيار زيادي در شناسايي انبارهاي اسلحه و هماهنگي براي ارسال محموله‌هاي تسليحاتي براي شبه‌نظاميان در سوريه از طريق دولت‌هاي قطر، عربستان سعودي، ترکيه و اردن داشته است.

روز نامه نيويورک تايمز در ادامه نوشته است، دولت‌هاي عرب و ترکيه با کمک سازمان سيا، کمک‌هاي نظامي خود به شبه‌نظاميان درسوريه را در ما‌ه‌هاي اخير، به شدت افزايش داده است که از جمله مي‌توان به گسترش حمل هوايي و مخفيانه تسليحات و تجهيزات براي شبه‌نظاميان از طريق تشکيل پل هوايي براساس اطلاعات پروازهاي هوايي، مصاحبه مقامات در برخي از کشورها و نيز بر اساس اطلاعات فرماندهان نظامي اشاره کرد.

اين روزنامه امريکايي در ادامه افزود که اين پل هوايي در مقياس بسيار کوچک از يک سال پيش کار خود را آغاز کرده است، اما تاکنون به طور پيوسته کار انتقال بيش از ۱۶۰ محموله هوايي را از طريق هواپيماهاي اردني، عربستان سعود و قطر انجام داده و با فرود آمدن در فرودگاه‌هاي اردن و ترکيه، اين تسليحات را به شبه‌نظاميان تحويل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس