کد خبر 179253
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

شورای رفاه کودکان اسرائیل به انتشار گزارشی که قرار است امروز به «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی ارائه شود، از افزایش بی‌سابقه فقر در جامعه اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: شورای رفاه کودکان اسرائیل اعلام کرد آمار کودکان فقیر اسرائیلی در سال 2012 به بالاترین حد خود رسیده است. بنا بر این گزارش، بیش از 900هزار کودک اسرائیلی در خانواده‌های فقیر زندگی می‌کنند.

این گزارش را دکتر «یژهاک کادمان» رئیس این شورا امروز به «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی ارائه می‌دهد. در این گزارش آمده است که 905هزار کودک اسرائیل اکنون در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بنا بر آمارهای منتشر شده در این زمینه، میزان کودکان فقیر در اسرائیل در سه دهه گذشته، بیش از 4 برابر شده است. این آمار در سال 1980، برابر 8.1درصد کودکان اسرائیلی را شامل می‌شده که اکنون به 35.6درصد رسیده است.

پرز که قرار است امروز این گزارش را دریافت کند، نسبت به اخبار منتشر شده در این مورد، این گزارش را زنگ خطر خوانده و گفت: آمارهای ارائه شده در این گزارش نگران‌کننده است؛ نمی‌توانیم وضعیتی را که در آن تعداد کودکان فقیر چهار برابر شده را بپذیریم.

این وضعیت برای کودکان عربی که در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند، از این هم بدتر است و 65.8درصد کودکان عرب، در فقر به سر می‌برند. این در حالی است که یهودی‌های ساکن فلسطین اشغالی سهم 24.2درصدی در تعداد کودکان فقیر دارند.

در این گزارش علاوه بر وضعیت کودکان، به وضعیت زندانیان نیز پرداخته شده و از ناتوانی کابینه رژیم‌صهیونیستی در احیای وضعیت زندانیان و بازگرداندن آن‌ها به زندگی عادی در جامعه انتقاد شده است. بنا بر این بخش از گزارش، حدود 70.5درصد زندانیان اقلیت نهایتا تا 5 سال پس از آزادی، بار دیگر به زندان بازمی‌گردند. 42درصد از این زندانی‌ها قبل از یکسال پس از آزادی خود خود دوباره زندانی می‌شوند.

کابینه رژیم‌صهیونیستی که به تبع بحران اقتصادی اروپا با دشواری‌های مالی روبرو شده، از سال گذشته اقدامات ریاضتی را با هدف کاهش کسری بودجه در دستور کار قرار داده و همین امر به افزایش فقر در جامعه اسرائیل منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس