کد خبر 167237
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

در بيلبوردهايي كه در محلات فقير نشين و محلات سكونت سياه پوستان ايالت اوهايو نصب شده، تهديد شده است كه اگر كسي در رأي دادن تقلب كند با حكم حبس روبرو خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، فقر از جمله موضوعاتی است که رقبای انتخاباتی در آمریکا، تمایلی به تشریح و اشاره به آن ندارند و بیشترین صحبت آنها درباره قشر متوسط است که هم خوب مالیات می دهد و هم رأی.

اگر تاثير طوفان بر انتخابات آمريكا را كنار بگذاريم به موضوع ديگري مي رسيم. يكي از جنجالي ترين جنبه هاي رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا مجموعه اي از قوانين است كه كار رأي دادن را براي برخي رأي دهندگان آمريكايي مشكل مي كند.

تلاش هاي جمهوريخواهان به نام «يكپارچگي راي دهندگان » در سراسر آمريكا گسترش يافته است. دمكرات ها از جمله باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا تعبير ديگري براي اين قانون دارند و آن را سركوب رأي نام داده اند.

در بيلبوردهايي كه در محلات فقير نشين و محلات سكونت سياه پوستان ايالت اوهايو نصب شده، تهديد شده است كه اگر كسي در رأي دادن تقلب كند با حكم حبس روبرو خواهد شد. همچنین در 33 ايالت قوانيني تصويب شده است كه براي شناسايي رأي دهندگان سخت گيري مي كند. حتي هزينه هايي را ايجاد كردند كه فقرا از توان پرداخت آن عاجزند.

قوانين مربوط به ثبت اطلاعات رأي دهندگان شايد در ديگر كشورها عادي و رايج باشد اما در آمريكا اين قوانين ، مردم را به ياد روزهايي مي اندازد كه به علت قوانين مربوط به ثبت اطلاعات رأي دهندگان و ماليات در مراكز رأي گيري ، سياه پوستان نمي توانستند رأي بدهند. تحقيقات نشان مي دهد 11 درصد واجدان شرايط در آمريكا فاقد اوراق هويت مناسب هستند، به خصوص افراد سياه پوست ، اسپانيولي زبان و افراد مسن.

این موضوع از نظر تحلیلگران نشان دهنده این است که انتخابات آمریکا به گونه ای برنامه ریزی شده است که نظر فقرا در آن موثر نباشد و در صورت لزوم، بلافاصله شرایط حذف قانونی آنها از گردونه رای دادن فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس