کد خبر 1597058
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

ساعت هوشمند چه کاربردی دارد ؟

کاربرد های ساعت هوشمند به‌قدری وسیع و جالب است که بیشتر جوانان و ورزش‌کاران را وسوسه کرده تا این محصول دیجیتالی را خریداری کنند. قابلیت‌های این ساعت‌ها بیشتر به‌خاطر وجود حسگرهایی است که سازندگان در طراحی و ساختار آن‌ها به‌کار برده‌اند.

بنابراین، نمایش زمان بی‌اهمیت‌ترین کاربرد برای ساعت‌های هوشمند است، چراکه این حسگرها، ساعت را به یک گوشی کوچک و حتی فراتر از آن تبدیل کرده‌اند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیش‌تر درباره ساعت‌های هوشمند هستید، مطالعه این مطلب به شما توصیه می‌شود.

مهم‌ترین کاربرد های ساعت هوشمند کدام‌اند؟

ساعت‌های هوشمند بسته به مدل و برند سازنده کاربردهای متفاوتی دارند. هر فردی متناسب با نیاز خود که استفاده روزانه یا تناسب اندام و کاربردهای جزئی دیگر است، می‌تواند مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کند. در ادامه مهم‌ترین کاربردهای ساعت‌های هوشمند آورده شده است:

  • مدیریت اعلان‌های گوشی (Notifications): شما می‌توانید با یکپارچه‌سازی گوشی و ساعت هوشمند، تنها ازطریق ساعت، پیامک‌ها و اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنید.
  • مدیریت تماس‌های گوشی: ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر تنها امکان وصل یا رد تماس را داشته‌اند، اما ساعت‌های جدیدتر با وجود میکروفون داخلی از امکان مکالمه برخوردار هستند.
  • جهت‌یابی (Navigation): با کمک دستورات مسیریاب در ساعت‌های هوشمند می‌توانید در محیط‌های ناشناخته به‌راحتی آدرس مد نظرتان را پیدا کنید.
  • پیدا کردن گوشی و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی: به‌کمک ساعت هوشمند می‌توانید گوشی خود را ردیابی کنید و درصورت گم‌شدن، به‌راحتی آن‌ را بیابید. همچنین کلیدهای الکترونیکی و حتی ماشین را نیز می‌توان با این ساعت‌ها ردیابی کرد.
  • کنترل موسیقی و عکاسی: با زدن تنها یک ضربه روی ساعت هوشمند می‌توانید موسیقی پخش‌شده از گوشی را متوقف یا آهنگ دیگری پخش کنید. همچنین با انجام یک دستور از پیش تعیین‌شده مانند تکان دادن سریع دست می‌توانید با دوربین گوشی عکس بگیرید.
  • یادآوری کارها و مدیریت زمان: از کاربرد های ساعت هوشمند که به مدیریت برنامه‌های روزانه کمک می‌کند، می‌توان به سیستم هشداردهنده و یادآور اشاره کرد.
  • سفر بدون نگرانی: به‌طور معمول باتری ساعت‌های هوشمند عمر بیش‌تری نسبت ‌به گوشی دارند. ظرفیت باتری این ساعت‌ها بین 5 تا 15 روز است که می‌توانید در یک مسافرت بدون نگرانی درباره تمام‌شدن شارژ باتری از آن استفاده کنید.
  • استفاده بدون محدودیت: ساعت‌های هوشمند پیشرفته این امکان را دارند که بدون کوچک‌ترین آسیبی به سخت‌افزارشان، در هرجایی مانند استخر، حمام و محیط‌های مرطوب به‌کار روند.

نقش حسگر ها در کاربرد های ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند چه کاربردی دارد ؟

احتمالا برای شما هم این سوال پیش می‌آید که ساعت‌های هوشمند چگونه می‌توانند قابلیت‌های مختلفی داشته باشند؟ پاسخ این سوال تنها در به‌کارگیری حسگرهای مختلف خلاصه می‌شود. در واقع دلیل محبوبیت این ساعت‌ها بین قشرهای مختلف همین حسگرها و کاربردهای شگفت‌انگیزی است که دارند. در ادامه با چندین حسگر و اهمیت آن‌ها در ساعت‌های هوشمند بیش‌تر آشنا خواهید شد:

  • حسگر نور محیط (Ambient light sensor): این حسگر باعث می‌شود روشنایی صفحه‌نمایش در محیط‌های مختلف براساس میزان نور دریافتی تنظیم شود.
  • حسگر شتاب‌سنج ساعت هوشمند (Accelerometer): این حسگر زمانی که شما در حال حرکت هستید، می‌تواند سرعت و تغییرات آن را محاسبه کند و نمایش دهد. شتاب‌سنج 3 محوره (Axis accelerometer) متداول‌ترین حسگر در ساعت‌های هوشمند است.
  • حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope): این حسگر براساس اندازه‌گیری سرعت زاویه‌ای کار می‌کند. مثلا زمانی که شما مچ دست را مقابل صورت‌تان می‌گیرید، صفحه‌نمایش روشن می‌شود. همچنین تفاوت بین دویدن، راه رفتن و توقف را نیز می‌توان به‌کمک حسگر ژیروسکوپ مشاهده کرد.
  • حسگرهای دما در ساعت هوشمند (دمای بدن و محیط): یکی دیگر از کاربرد های ساعت هوشمند تعیین دمای بدن و دمای محیط است که با 2 حسگر متفاوت انجام می‌شود.
  • حسگر مغناطیس‌سنج ساعت هوشمند (Magnetometer): این حسگر می‌تواند میدان مغناطیسی را به‌همراه جهت و قدرت آن نمایش دهد. حسگر مغناطیس‌سنج درکنار حسگرهای قطب‌نما و مکان‌یاب می‌تواند موقعیت شما را نشان دهند.
  • حسگر GPS در ساعت هوشمند: این حسگر که بسیار پرکاربرد و محبوب است می‌تواند موقعیت فرد را شناسایی و ردیابی کند.
  • حسگر ژست (Gesture): این حسگر حرکت مچ دست را تشخیص می‌دهد و متناسب با وظیفه‌ای که برای هر حرکت آن تعریف کرده‌اید، دستور مربوطه را صادر می‌کند. به‌عنوان مثال با چرخاندن مچ دست، تماس تلفنی وصل یا قطع می‌شود.

کاربرد های ساعت هوشمند برای سلامتی و تناسب اندام کدام‌اند؟

ساعت هوشمند چه کاربردی دارد ؟

زمانی که برای اولین‌بار ساعت‌های هوشمند در بازار عرضه شدند، ورزشکاران و طرفداران تناسب اندام، بیشترین خریداران آن‌ها بودند. قابلیت‌های این ساعت‌ها که در ادامه مطلب ذکر شده، درخصوص سلامت بدن و کمک به تناسب اندام بسیار شگفت‌انگیز است:

  • بررسی سطح استرس: کاربرد عجیبی که ساعت‌های هوشمند ارائه داده‌اند، بررسی سطح استرس در افراد ازطریق حسگر اکسیژن خون و حسگر ضربان قلب است. همچنین با حسگر Skin Conductance Sensor میزان تعریق و هیجان فرد تشخیص داده می‌شود.
  • کمک به سلامت سیستم شنوایی: اگر از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنید، حتما دیده‌اید که با ورود به محیطی که سروصدای بسیار زیادی وجود دارد، به شما هشدار می‌دهد که صدای زیاد منجر به آسیب به سیستم شنوایی‌تان می‌شود.
  • نمایش تعداد ضربان قلب: اگر یک ورزش‌کار هستید، حتما این ویژگی به‌کارتان می‌آید. شما می‌توانید حین دویدن یا حالت‌های مختلف، تعداد ضربان قلب‌تان را به‌کمک حسگر نوری مشاهده کنید.
  • سنجش تنفس و کیفیت خواب: تعداد تنفس شما در بیداری و خواب توسط حسگر Bioimpedance اندازه‌گیری می‌شود. این حسگر نتایج به‌دست آمده را به سیستم‌عامل ساعت ارائه می‌دهد و طبق پارامترهای ازپیش‌تعیین‌شده، سلامت خواب و کیفیت تنفس شما بررسی می‌شود.

با توجه به کاربرد های ساعت هوشمند، این محصول را از کجا بخریم؟

تمامی کاربردهایی که در مطالب بالا برای ساعت‌های هوشمند ذکر شد، تنها در محصولات اصلی قابل مشاهده است. ساعت‌های تقلبی ویژگی‌های بسیار کم‌تری دارند که بعداز مدت زمان محدودی کیفیت و سرعت آن‌ها بسیار کم‌تر می‌شود.

برای خرید ساعت هوشمند اصل می‌توانید به سایت دیجی کالا مراجعه و از سلامت فیزیکی و کارآیی محصول دل‌خواه‌تان، اطمینان پیدا کنید. در این مجموعه انواع ساعت‌های هوشمند در برندهای مختلف و تنوع رنگی بالا وجود دارد که هر فردی با هر نیاز و سلیقه‌ای را پاسخ‌گو است.

جمع‌بندی

کاربرد های ساعت‌ هوشمند تنها نشان‌دادن زمان نیست، بلکه مواردی مانند جهت‌یابی، مکان‌یابی، برقراری تماس، مدیریت اعلان‌ها و سیستم پخش گوشی، بررسی کیفیت سلامت بدن و کمک به تناسب اندام را می‌توان از ویژگی‌های محبوب این ساعت‌ها دانست. برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره قیمت و موجودی ساعت‌های هوشمند می‌توانید بعداز مراجعه به سایت دیجی کالا با نمایندگان فروش این مجموعه تماس بگیرید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس