کد خبر 1594985
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن امروز پنجشنبه با انتقاد از اقدامات رژیم اسرائیل تنش در منطقه را به اشغالگری این رژیم دانست و گفت که ایران به دنبال درگیری و جنگ نیست.

او گفت که رژیم اسرائیل حدود ۳۴۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۳۰۰۰ کودک و همین تعداد زن را در غزه کشت و غزه را ویران کرد اما اراده مردم آن برای زندگی کردن را نتوانست بشکند.

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه «صلح، ثبات و امنیت حاصل نمی شود مگر با تحقق حقوق کودکان فلسطین در یک کشور مستقل فلسطین»، اظهار داشت: اشغال و صلح ضد هم هستند و به هم نمی رسند.

الصفدی درباره خطر تشدید تنش و جنگ هشدار داد و گفت: «خطر تشدید و گسترش جنگ در غزه به صورت منطقه ای هر لحظه که تجاوزات ادامه می یابد بیشتر می شود».

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ایران به دنبال تشدید تنش نیست، گفت: پس از اعلام عدم تشدید تنش از سوی ایران، باید از تشدید تنش از سوی اسرائیل در منطقه جلوگیری کرد».

ایمن الصفدی در ادامه مدعی شد: «باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تلاش کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم اسرائیل یا ایران، اردن را به عرصه درگیری تبدیل کنند».

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، وزیر خارجه این کشور افزود: «تجاوز به غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد و صلحی که به اشغال پایان می دهد، تضمین کننده امنیت و صلح است».

صفدی در مورد قصد رژیم اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه نیز اظهار داشت: «نمی توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد و ما نسبت به این حمله و عواقب آن هشدار می دهیم و شورای امنیت باید اسرائیل را ملزم به جلوگیری از این امر کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 0
    کاش شما و اون پادشاه بی لیاقتتون دهنتون رو می بستید . آبروی مسلملن ها را بردید و اسراییل به شما افتخار کرد .
  • US ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 0
    وزیر امور خارجه اردن گفته که اجازه نمی دهنداسرائیل یا ایران - اردن را به عرصه درگیری تبدیل کنند. باید به او گفته شود که دولت اردن با حمله به موشک ها و پهپادهای ایرانی خود را وارد درگیری ایران و اسرائیل کرده است و این در خاطر مردم ایران تا زمان مقتضی باقی می ماند. رژیم حقیر اردن مصداق بارز ضرب المثل" شریک دزد و رفیق قافله " است. از یکطرف این وزیر اردنی می گوید اشغالگری اسرائیل عامل همه تنش ها و بحران ها در منطقه است و از طرف دیگربعد از بسته شدن مسیر دریایی از دریای سرخ برای اسرائیل- راه زمینی برای اسرائیل باز کرده تا فلسطینی های بیشتری بکشد و موشک ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری می کند تا به اسرائیل آسیب نرسد.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    3 0
    ترسوی بزدل. وضعیت فلسطین نتیجه خیانت سران عرب من جمله اردن است
    • علی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      1 1
      اردن نه فقط به حاکمش که دیگر باید به مردمش شک کرد.
  • US ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    2 0
    نه بابا!ا !؟
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    بزنه میزنیم بیخودی دارن دست و پا می زنن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    1 0
    خاک بر سر عرب خائن به آرمان آزادی فلسطین مرگ بر اردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس