کد خبر 1594968
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی به اهمیت راه آهن باکو - تفلیس – قارص پرداخت:

راه‌آهن باکو - تفلیس - قارص بخشی از کریدورهای میانی، ترانس خزر، ترانس قفقاز محسوب می‌شود که بعد تخلیه کالا و کانتینرها از کشتیهای ورودی از آکتائو (قزاقستان) و ترکمنباشی (ترکمنستان) در بندر باکو، وظیفه حمل محمولات را به سمت گرجستان و ترکیه بر عهده دارد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به پروژه راه‌آهن 826 کیلومتری «باکو-تفلیس-قارص» گفت که این پروژه نه تنها برای آذربایجان و منطقه بلکه برای جهان حائز اهمیت است. این پروژه آذربایجان را به یکی از مهم‌ترین مراکز حمل و نقل بین المللی تبدیل خواهد کرد.

چرا راه آهن باکو - تفلیس - قارص مهم است؟

راه آهن «باکو-تفلیس-قارص» بزرگترین بخش پروژه جهانی بازسازی راه ابریشم است که چین را به اروپا متصل می کند. این خط آهن از طریق شهرهای تفلیس و آخالکالاکی گرجستان به شهر قارص در ترکیه می‌رسد.

به کمک راه آهن باکو-تفلیس-قارص محموله از چین به جای ۳۵ تا ۴۵ روز، طی دو هفته به بعضی از قسمتهای اروپا خواهد رسید. این راه آهن ظرفیت حمل پنج میلیون تن بار را دارد و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۴میلادی ۱۷ میلیون تن بار از طریق این راه آهن حمل شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    5 1
    دور خوردن ایران و ارمتستان
  • US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    6 2
    این یعنی کنار گذاشتن ايران
    • حسین IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 0
      وقتی با زمین و زمان دشمنی میکنیم و دوس رو از دشمن نمیشناسیم همین میشه دیگه.... رفتیم با ارمنستانی دوس شدیم که هواپیمای مسافربری ایرانی رو با موشک زد و یا مردم شهرهای مارو 100 سال پیش قتل عام کرد و یا خاک کشور مسلمون رو 30 سال اشغال کرد و یا در کتابهای درسی بچه هاشون شمال غرب ایران رو جزیی از ارمنستان بزرگ معرفی میکنند... همین میشه نتیجش
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    6 3
    خود چین مخالف احداث جاده ابریشم از ایران هست دلیلش اختلاف ایران با تمام جهان تحریم های آمریکا باعث میشه کالا ها از ایران عبور نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس